De der kiosker med lejlighedsvist bensinud~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-09-05 21:40

Halløj i hytterne

Min kæphest har været på tur igen -

Historien er følgende : "fruen" kom til at købe sig et nyt TV i en
Aldi biks i dag, og havde jo heldigtvis traileren med sig, sådan et
32" skrummel, leveres jo i en mindre container , så den røg med det
vuns op i traileren

Nu er problemet blot, at dette "impulskøb" ikke var helt planlagt, så
"man" havde ikke nogen snore (*1) at binde omtalte container fast med,
ergo, hvergang en lastbil overhalede, væltede førnævnte (containeren)
let og elegant om på siden

Hun prøvede hver eneste "kiosk", hele vejen fra Roskilde til
Vordingborg, og om en eneste af dem havde noget at tøjre last med ??

Uff nej da - men pølser i svøb , det har de

Jeg ved ikke hvorfor en hvis tråd, pludseligt stod lysende klart - men
hun måtte nøjes med at køre 40-50km/t på landevejen derned, ellers
væltede lortet hurtigt ;)

*1 eneste forslag et sted undervejs, var at købe et par træktove, men
dem havde de kun i 2mtr stykker - hmmmmmm......

Og jeg gider da næsten ikke nævne at en standard 21/4w blinklys pære
ej heller var at købe nogetsteds, (er skam standard på Sierra :)

--
jan@stevns.net

Fra : Leonard

Dato : 12-09-05 22:12

jan@stevns.net wrote:

>Min kæphest har været på tur igen -

Jeg er helt enig i din kæphest, jeg har dog en anden der mindst ligeså
stærk og den handler om Aldi og andre palle-vare-udsalg.
Havde hun nu handlet i en ordentlig butik, så havde de også haft et
stykke snor hun kunne få til at binde med!

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-09-05 22:20

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> [...]
> Havde hun nu handlet i en ordentlig butik, så havde de også haft et
> stykke snor hun kunne få til at binde med!

Eller i det mindste et stykke ledning

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Esben Taersker

Dato : 12-09-05 23:19

Uffe Ravn wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Eller i det mindste et stykke ledning

Eller måske fortalt hende at tv'et næppe tager skade af at ligge ned
under transporten så længe det er i den originale kasse...:)

/Esben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-09-05 23:40

"Esben Taersker" <esben@essersfjernes.dk> skrev

> Eller måske fortalt hende at tv'et næppe tager skade af at ligge ned
> under transporten så længe det er i den originale kasse...:)

For CTR fjernsyn giver dig ret, de ligger bedst på skærmen.

Men Plasma og LCD skal helst transporteres lodret.
Ihvertfald er det det der står på embalagen.

Men hvis Jan var med på turen, vil jeg så absolut antage at denne viden også
var tilstede. Da manden jo er en af den få tilbageværende radiomekanikere i
DK.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 15:03

Uffe Ravn wrote:
> For CTR fjernsyn giver dig ret, de ligger bedst på skærmen.

Min ærede fader dummede sig engang. Han fik tilbudt et 28 tommer (det
største dengang) B&O fjernsyn til langt under halv pris.

Problemet var at de under et tyveri fra forretningen var blevet opdaget
da de var på vej væk med fjernsynet, De havde så smidt det så det havde
fået en tur hen af asfalten, på skærmen.

Eneste skade det havde var nogle små ridser i skærmen som man kun kunne
se når det var slukket.

Vi puklede gevaldigt på ham i tiden derefter.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 14:57

Leonard wrote:
> [...]
> Havde hun nu handlet i en ordentlig butik, så havde de også haft et
> stykke snor hun kunne få til at binde med!

Hun kunne da bare havde spurgt den chauffør der kom med kassen om han
ikke havde noget at binde med.

I Aldi (og andre af den slags skodforretninger) er det nemlig lige før
at de vare leverende chaufførere også skal udlevere varene til kunderne
fordi det personale der skulle klare de mellemliggende led er sparet væk.

Der er jo nok en grund til at jeg ikke handler slige steder. :-/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-09-05 15:07

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hun kunne da bare havde spurgt den chauffør der kom med kassen om han
>ikke havde noget at binde med.

Jeg ved ikke hvordan udleveringen skete - hun troede sådan en tung
kasse kunne stå selv.

>I Aldi (og andre af den slags skodforretninger) er det nemlig lige før
>at de vare leverende chaufførere også skal udlevere varene til kunderne
>fordi det personale der skulle klare de mellemliggende led er sparet væk.

Hmmmm.... hvem mon åbner papkasserne i butikkerne

At der ikke er nogen der sætter varene _op_på_hylderne_ , har jeg
regnet ud

>Der er jo nok en grund til at jeg ikke handler slige steder. :-/

Heller ikke mig, jeg har døj med ryggen, og kan ikke bukke mig ned ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 16:31

jan@stevns.net wrote:
> Jeg ved ikke hvordan udleveringen skete - hun troede sådan en tung
> kasse kunne stå selv.
> Hmmmm.... hvem mon åbner papkasserne i butikkerne

I Aldi (og flere andre discount steder (men Aldi startede pesten)) er
det lige før de chaufførere der kommer med varene også skal udlevere dem
til kunderne.

På lageret er der, typisk, en der står og kontrollerer hvad der kommer
ind. Men det arbejde, det bortsparede, lagerpersonale skulle havde laver
forlanges chaufførene til at lave.

> At der ikke er nogen der sætter varene _op_på_hylderne_ , har jeg
> regnet ud

Personaleomkostningerne er den største post på udgiftsbudgettet, så der
spares der så meget som muligt.

En dag bliver det nok også sådan at kunderne skal betjene sig selv ved
kasserne. Så sidder der bare en enkelt og overvåger tre-fire kasser og
ser efter om de nu også husker det hele. :-/

> Heller ikke mig, jeg har døj med ryggen, og kan ikke bukke mig ned ;)

Og jeg har fået døj med ryggen ved at lave deres arbejde i den anden
ende. Så....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-09-05 23:00

jan@stevns.net wrote:

> Hun prøvede hver eneste "kiosk", hele vejen fra Roskilde til
> Vordingborg, og om en eneste af dem havde noget at tøjre last med ??
>
> Uff nej da - men pølser i svøb , det har de

Hun glemte stationen i Tappernøje. Den har :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-09-05 23:04

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev

> Hun glemte stationen i Tappernøje. Den har :)

Det er den hvor butikken nærmest er fuldstændig dækket af varer ikke?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-09-05 00:05

Uffe Ravn wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev

> Det er den hvor butikken nærmest er fuldstændig dækket af varer ikke?

Jo de har meget forskelligt, incl. franske hotdogs. Men også meget til
biler.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-09-05 22:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Det er den hvor butikken nærmest er fuldstændig dækket af varer ikke?

Kørte gennem Tappernøje her til aften - der er da kun en enkelt
automattank tilbage

(Eller tænker du på den ude på motorvejen)

--
jan@stevns.net

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-09-05 22:59

jan@stevns.net wrote:

> Kørte gennem Tappernøje her til aften - der er da kun en enkelt
> automattank tilbage
>
> (Eller tænker du på den ude på motorvejen)

Ja, netop. Men "fruen" kører måske ikke motorvej? Men under alle
omstændigheder: Hvis I kører rundt med jeres TV på en trailer, så
trænger I vist til en stationcar :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-09-05 23:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev :

>Ja, netop. Men "fruen" kører måske ikke motorvej? Men under alle
>omstændigheder: Hvis I kører rundt med jeres TV på en trailer, så
>trænger I vist til en stationcar :)

Hun måtte jo tage landevejen, da hun klogeligt nok ikke ville forpeste
sine medtrafikanter, ved at ligge og drysse med 40-50 km/t på
motorvejen....

Men ellers er hun mest til motorvej, desuagtet det oftest er hurtigere
at trille landevej af og til

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-09-05 08:31

<jan@stevns.net> skrev

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-09-05 11:35

jan@stevns.net wrote:

> Min kæphest har været på tur igen -

Jeg kan også blive noget så... udifinerbar, når man på en tankstation kan
leje en trailer, men ikke købe en tøjsnor eller flagline til at sure
godset fast
med.

> [...]
> Aldi biks i dag, og havde jo heldigtvis traileren med sig, sådan et
> 32" skrummel, leveres jo i en mindre container , så den røg med det

Har de ikke tøjsnor i Aldi, eller er problemet, at problemet opstod efter
at Aldi var mere end ude af bagspejlet.

mvh
Henning

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-09-05 22:55

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev :

>Jeg kan også blive noget så... udifinerbar, når man på en tankstation kan
>leje en trailer, men ikke købe en tøjsnor eller flagline til at sure
>godset fast med.

.... sådan lidt som den manglende sammenhæng mellem varegrupperne i et
supermarked ?

Kammerjunkerne findes aldrig ved siden af kølemontren med Koldskålen

Tarteletfyld på dåse, står langt væk fra tarteletterne

kaffefiltrene er langt væk fra kaffen

Jeg har måske et anstrengt forhold til de der kiosker, men helt
ærligt, et minimalt forbrug af tankevirksomhed, og mange ting ville
være ganske meget bedre

Hvis de har 2 kasser åbne, kan jeg normalt ikke holde min kæft, men
plejer at foreslå dem, at bruge den ene kasse til bensinkunderne, og
den anden til de øvrige ting ;)

Prøv en morgenstund at stå på Texaco tanken i Karlslunde, og skulle
vente på at 27 personer skal have smurte rundstykker, pølser i svøb,
rundstykker, eller hvad pokker de hungrer efter, medens der står en
del kunder, der blot troede de var kørt ind på en såkaldt bensintank

>Har de ikke tøjsnor i Aldi, eller er problemet, at problemet opstod efter
>at Aldi var mere end ude af bagspejlet.

Hun troede de kæmpeskrummel kunne holde balancen selv - et 32"
bredskærmtv, fylder jo unægteligt lidt i sin papcontainer

--
jan@stevns.net

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-09-05 23:04

jan@stevns.net wrote:

> Hvis de har 2 kasser åbne, kan jeg normalt ikke holde min kæft, men
> plejer at foreslå dem, at bruge den ene kasse til bensinkunderne, og
> den anden til de øvrige ting ;)

Kunne du ikke i stedet foreslå dem at indføre kortbetaling ude ved
standerne? Så må de gamle fjolser og grønthandlerne der insisterer på at
benytte kontanter, vente i køen sammen med skal have smurte rundstykker,
pølser i svøb, rundstykker, osv. :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-09-05 23:37

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev :

>Kunne du ikke i stedet foreslå dem at indføre kortbetaling ude ved
>standerne?

mjoehhhhh..... men der er et problem deri (følger nedenfor)

>Så må de gamle fjolser og grønthandlerne der insisterer på at
>benytte kontanter, vente i køen sammen med skal have smurte rundstykker,
>pølser i svøb, rundstykker, osv. :)

Nu er jeg hverken grønthandler, eller gammel, eller for den sags skyld
et fjols - men jeg har ikke, og vil ikke ha' et dumkort, eller andre
kort, for dens sags skyld, og jeg kan ikke helt gå ind for at skyde
mig selv i foden ;)

Det er så dejligt nemt: er der penge på lommen kan man snolde , ellers
ikke

jeg frasorterer normalt at tanke på steder/tidspunkter, der giver den
slags kedelige traumer, men af og til, tænder lampen, på et uønsket
tidspunkt

--
jan@stevns.net

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-05 07:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Det kan godt være de ikke havde snor eller flagline. Men de havde med
garanti elastikker. Altså de store tykke, farverige nogle, med kroge i
enderne.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-09-05 19:33

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Det kan godt være de ikke havde snor eller flagline. Men de havde med
>garanti elastikker. Altså de store tykke, farverige nogle, med kroge i
>enderne.

Du tænker på dem, vi kalder "edderkopper"

Næehhh nej - skudt forbi, dem havde de skam heller ikke ....

..... men pølser i svøb!

--
jan@stevns.net

Fra : Leonard

Dato : 14-09-05 06:29

jan@stevns.net wrote:

> [...]
>
>Nu er problemet blot, at dette "impulskøb" ikke var helt planlagt, så
>"man" havde ikke nogen snore (*1) at binde omtalte container fast med,

Og jeg der troede at det kun var i Jylland at alle altid kører rundt
med en tom trailer - for man ved jo aldrig hvornår man får brug for
lidt ekstra plads
- på den anden side, så har jyderne nok lært det efterhånden og har
godt med snor og stropper med også

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 13:41

> [...]
> Aldi biks i dag, og havde jo heldigtvis traileren med sig, sådan et
> 32" skrummel, leveres jo i en mindre container , så den røg med det

Sådan en købte jeg også. Den røg ind bag i Golf´en og så kørte jeg hjem med
den.

Hvor svært kan det være?

;)
--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-09-05 19:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Hvor svært kan det være?

>;)

At stoppe den kæmpe-emballage ned i bagagerummet på hendes Scorpio ?

Meget svært , meget

Iøvrigt har den tossekasse da en noget lousy lyd ... bwadrrrr
--
jan@stevns.net

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 08:31

> Iøvrigt har den tossekasse da en noget lousy lyd ... bwadrrrr

Hvad havde du forventet? Et moderne plastikkabinet, med enheder på størrelse
med dem der sidder i et telefonrør....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 15:07

jan@stevns.net wrote:
> Halløj i hytterne
>
> Min kæphest har været på tur igen -

<Cut; Historien om en tv-transport>

For et par uger siden skulle jeg hjælpe en kammerat med at montere en ny
autoradio i en gammel Astra.

Undervejs løb vi ind i at han ingen kronmuffer havde.

En tur rundt til samtlige "service"-stationer i Padborg godtgjorde at
slige sager kan man ikke købe efter normal lukketid.

Men alverdens ubrugelige tingel-tangel til at hænge i lastbilerne har de
nok af.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-09-05 23:19

> [...]
> "man" havde ikke nogen snore (*1) at binde omtalte container fast med,
> ergo, hvergang en lastbil overhalede, væltede førnævnte (containeren)

Så kommer spørgsmålet til 10.000 kr.:
Hvorfor havde hun traileren med?
Havde hun planlagt at købe hele butikken?

> Hun prøvede hver eneste "kiosk", hele vejen fra Roskilde til
> Vordingborg, og om en eneste af dem havde noget at tøjre last med ??

Prøvede én eneste en her i byen, da jeg skulle have olie på servo.
Den havde olien!

> Uff nej da - men pølser i svøb , det har de

Det skulle jeg til gengæld ikke have, da det næsten var natmad-tid

> Jeg ved ikke hvorfor en hvis tråd, pludseligt stod lysende klart - men
> hun måtte nøjes med at køre 40-50km/t på landevejen derned, ellers
> væltede lortet hurtigt ;)

Morale?
Få fjernsyn af den størrelse leveret ved døren.
Been there, done that - got the t-shirt!

> [...]
>
> Og jeg gider da næsten ikke nævne at en standard 21/4w blinklys pære
> ej heller var at købe nogetsteds, (er skam standard på Sierra :)

Slige sager er naturligvis hjemlig lagervare, når man færdes i en Sierra

Btw., tak for hjælpen Jan.
Sierra triller igen lystigt og servo virker
Nu skal jeg bare finde ud af, hvorfor den ikke går stabilt i tomgang.
Har kørt 3 x 150 km på motorvej siden skiftet, så styring må regnes for
resat.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-09-05 09:56

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Så kommer spørgsmålet til 10.000 kr.:
>Hvorfor havde hun traileren med?

Fordi hun skulle aflevere noget lånt "havegrej" retur

>Havde hun planlagt at købe hele butikken?

Nope!

>Prøvede én eneste en her i byen, da jeg skulle have olie på servo.
>Den havde olien!

Åehhh ja ;) Du fandt nålen i høstakken ;)

>Morale?
>Få fjernsyn af den størrelse leveret ved døren.
>Been there, done that - got the t-shirt!

Aldi bringer vist ikke ud.

>Slige sager er naturligvis hjemlig lagervare, når man færdes i en Sierra

Jep, men ser du, nu har den jo stået stille et helt år, og jeg havde
jo ikke fået fortalt, at der var gået en slig pære. På Scorpio'erne
bruger de 21/5w, og det er en anden sokkel

>Btw., tak for hjælpen Jan.
>Sierra triller igen lystigt og servo virker

Herligt at høre.

>Nu skal jeg bare finde ud af, hvorfor den ikke går stabilt i tomgang.
>Har kørt 3 x 150 km på motorvej siden skiftet, så styring må regnes for
>resat.

Det må man sige - står den og cykler op og ned i tomgangshastighed ?

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-09-05 22:51

> Åehhh ja ;) Du fandt nålen i høstakken ;)

AV!
De stikker, de nåle

> Jep, men ser du, nu har den jo stået stille et helt år, og jeg havde
> jo ikke fået fortalt, at der var gået en slig pære. På Scorpio'erne
> bruger de 21/5w, og det er en anden sokkel

Ved det godt.
Her på matriklen forefindes begge typer, da trailer bruger 21/5.
Har forsøgt at sætte en 21/5 i Sierra og så stå og klø mig i nakken.

> Det må man sige - står den og cykler op og ned i tomgangshastighed ?

Den cykler op og ned.
Nogenlunde stabil ved 1000 o/min.
Hakker i det, som om den ikke går på alle 4.
Fra 1300 o/min og opefter er der intet galt, momentet er som det skal.
Det skal lige siges at jeg skiftede selve motoren.
Indsprøjtningssystemet er flyttet over, tændrørene er flyttet.
Det eneste elektriske, der ikke er flyttet er vist krumtap-føleren.
Så skal det jo ikke undre om det er den

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC