Korfu
Fra : Brian Møllerskov

Dato : 07-06-01 13:10

Hej

Vi skal en tur til Korfu på søndag, er der nogle her i gruppen der kan give
råd om hvad man helst ikke skal gå glip af og hvad man skal gå udenom på
denne ferieø?
Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år.

Brian

Fra : Mogens Vester Freder~

Dato : 07-06-01 16:14

En tur til Paleokastritsa på øens vestside kan anbefales. Maleriske bugter, med
gode muligheder for at bade. Dog måske ikke specielt velegnet for små børn.
mvh
Mogens V

Fra : Jesper Bøgeskov

Dato : 10-06-01 19:21

Hej Brian.

Min kæreste og jeg var sidste efterår på Korfu, hvor vi bl.a. havde en helt
fantastisk køretur langs kysten fra Sidari i nord via Paleokastritsa til
Korrision, en lagune i sydvest. Der var virkelig tale om ekstrem bjergkørsel
ad ofte dårlige og meget snoede veje (bl.a. grus) - udsigterne ned over
kysten var dog helt vidunderlige og det hele værd.

Og ja, Paleokastritsa, var/er virkelig et besøg værd. Stop evt. ved
restauranten Bella Vista ved indgangen til byen - udsigten her fra ned over
byen og kysten er ubeskrivelig smuk.

Hvis I lejer en bil, så sørg for at få en med en tilpas kraftig motor. Den
bil vi lejede, en Hyundai Accent, viste sig ved flere lejligheder rimelig
uhandy på de særdeles stejle veje.

God tur.
- -
Mvh