|
| Leje af Nikon dslr hus Fra : Golfine |
Dato : 12-09-05 18:27 |
|
Hej i gruppen
Er der nogen i det "mørke" jylland der lejer fotogrej ud ?? (Nikon dslr
hus)
jeg ved godt at goecker.dk udlejer, men vil godt selv hente/bringe.
Jeg har spurgt den lokale fotopusher, med negativt resultat.
Hvis nogen har et hint, så bor jeg i Holstebro
årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
Mvh Allan
| |
Martin Kaltoft (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Martin Kaltoft |
Dato : 12-09-05 20:11 |
|
> Er der nogen i det "mørke" jylland der lejer fotogrej ud ?? (Nikon dslr
> hus)
> jeg ved godt at goecker.dk udlejer, men vil godt selv hente/bringe.
Sidste gang den diskussion var oppe blev konklusionen at det nok var mere
praktisk / billigere at købe et nyt DSLR også sælge igen når man er
færdig...
Det er generelt for dyrt at leje det, men det kommer selvfølgelig an på i
hvor lang tid der er tale om...
--
Med venlig hilsen
Martin Kaltoft
| |
Jens Bruun (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 13-09-05 11:07 |
|
"Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på en
reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og mig
bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der støtter
mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
| |
ab© (13-09-2005)
| Kommentar Fra : ab© |
Dato : 13-09-05 14:11 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>
Læste, at "Kenneth K" i Odense sidder i samme situation - jeg fik at vide
hos "min" forhandler i Svendborg, at det for øjeblikket tog ekstra tid at få
repareret hos DFA p.g.a. at Nikon overtager, men det kan jo ikke være
rimeligt, at det skal gå ud over kunderne - måske vi skal slutte os sammen i
en fælles protest. Der sidder sikkert flere som os.
ab (-c:)
| |
Hansen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Hansen |
Dato : 13-09-05 16:11 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
> > årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
en
> reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og mig
> bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
støtter
> mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>
Det er fint nok, at du ikke vil acceptere og vil kræve handlen ophævet. Men
hvad ville du i givet fald gøre i praksis?
| |
Jens Bruun (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 14-09-05 09:23 |
|
"Hansen" <Hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:4326ec49$0$94428$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Det er fint nok, at du ikke vil acceptere og vil kræve handlen
> ophævet. Men hvad ville du i givet fald gøre i praksis?
Henvende mig personligt hos min forhandler og eventuelt medbringe udskrifter
af afgørelser, truffet af forbrugerombudsmanden i tilsvarende sager. Mit
indtryk er, at de fleste forhandlere udmærket kender love og retningslinier,
og de er normalt til at tale med, når en forbruger møder op og udviser
kendskab til sine rettigheder.
Jeg havde konkret problemet for nogle år siden med et Nikon CP5700, der var
til reparation to gange, og begge gange var væk i over 14 dage. Da jeg fik
besked om, at den 2. reparation var forsinket, krævede jeg handlen ophævet.
Det medførte, at Nikon-værkstedet opprioriterede min reparation efter
henvendelse fra min forhandler, og voila...
--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
| |
Jacob (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 13-09-05 20:25 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>
Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves på
½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.
Jacob
| |
Golfine (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Golfine |
Dato : 13-09-05 21:12 |
|
"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
news:4327277b$0$19920$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>>
>>> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>>
>> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
>> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
>> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
>> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
>> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
>> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>>
>> --
>> -Jens B.
>> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
>> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>>
> Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves
> på ½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.
>
> Jacob
Ja det er en reklamationssag, men under World garanti altså køb i udlandet,
og rep. i Danmark, så jeg kan jo ikke kræve så meget, men kun håbe på en
hurtig ekspeditionstid (sendt 15/08): derfor ville jeg stadig godt leje et
hus
for weekenden, så er der virkelig INGEN der lejer grej ud i Jylland ?
/Allan
| |
Petter Ettrup (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Petter Ettrup |
Dato : 14-09-05 16:13 |
|
Hej Allan!
Jeg kunne måske overtales, men jeg bor godt nok i Århus. Hvad er der i det,
rent økonomisk?
Mvh Petter
>...så er der virkelig INGEN der lejer grej ud i Jylland ?
>
> /Allan
>
>
| |
ab© (14-09-2005)
| Kommentar Fra : ab© |
Dato : 14-09-05 21:46 |
|
"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
news:4327277b$0$19920$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
>
> Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves
> på ½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.
>
Den må jeg lige have igen - hvem er "pw." ?
ab (-c:)
| |
Knud Gert Ellentoft (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 14-09-05 22:45 |
|
ab© skrev:
>Den må jeg lige have igen - hvem er "pw." ?
PW Service (Paul Westheimer) som udfører rep./service på Canon og
Konica Minolta fotoprodukter,
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
|
|