tyveri af identitet....
Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 12-09-05 17:46

Hej.

jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har mistet min pung for en
månbed siden... har fået spærret mine visaér dengang.

MEN idag fik jeg så lige et brev fra IKANO finansiering at jeg havde
oprettet et lån i merlin i kolding på 25.595 kr. lækkert!

jeg har selvfølgelig meldt det til politeit nu her og har snakket med
finansierings selskabet som vil sende mig en tro og love erklæring.

det jeg så frygter nu er at det bare er begyndelsen og der vil dukke en
masse mere op i fremtiden.... kan jeg gøre noget for at sikre mig? kan jeg
fx få mig registreret på en eller anden måde i RKI så hvis der kommer
forespørgsler om mit CPR nr. så vil de få en advarsel eller lignende???
eller er der andet man kan gøre? og er der andet der ville være en god ide
at gøre? for frygter virkeligt at det her kun er begyndelsen..............!

i min pung var selvfølgelig alt hvad man normalt har på sig... så de har
både kørekort og sygesikring....

Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : Jens B

Dato : 13-09-05 04:19

Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk wrote:

> Mvh.
> [...]

Gider du kigge på denne side.
Tak.
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 13-09-05 04:25

Hej.

ja... og?

gider du tage et kig på den her sætning? : Som med al anden netikette, er
der ingen "love" på dette område. Den stående retningslinie er: Maksimalt 4
linjer. En linje er maksimalt 72 tegn.

jeg hæfter mig ved : ingen love på dette område.

så ja nu har jeg kigget og det blev jeg faktisk en del klogere af.... jeg
kan fylde så mange linje på jeg har lyst til!

og helt ærligt... har du ikke andet at give dig til end at brokke dig over
hvor stor min underskrift er? troede lige jeg havde fået et svar på mit
spørgsmål... og så var det bare politiet der var efter mig.... og dem har
jeg snakket rigeligt med idag!

Fra : Jante

Dato : 13-09-05 05:25

"Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk" skrev:

> ja... og?
> [snip]
> jeg hæfter mig ved : ingen love på dette område.

Gider du så ikke lige kaste et blik på denne side:
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

/J

Fra : Holst

Dato : 13-09-05 09:20

> [...]

> hvor stor min underskrift er? troede lige jeg havde fået et svar på mit
> spørgsmål... og så var det bare politiet der var efter mig.... og dem har

Tror du helt ærlig, at der med den attitude, du lægger for dagen, er
nogen, som gider hjælpe dig? Det er der nu sikkert, men der er sikkert
også noget, der tænker "idiot" og blot går videre til den næste tråd.

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 13-09-05 13:50

jamen... skrev her for at få hjælp til et problem... og istedet har folk
travlt med at rette på en over sådan en lille latterlig ting som at der står
for meget i ens signatur... helt ærligt.... det må man sgu kunne gøre
bedre!

Fra : Geert Lund

Dato : 13-09-05 14:44

> [...]

> for meget i ens signatur... helt ærligt.... det må man sgu kunne gøre

Er det ikke lidt problematisk at sidde og skælde de samme folk ud som du
forventer skal hjælpe med dit problem? :)

Geert Lund

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 13-09-05 15:01

> Er det ikke lidt problematisk at sidde og skælde de samme folk ud som du
> forventer skal hjælpe med dit problem? :)

> [...]

synes jeg ikke... de kunne sikkert ikke hjælpe mig og pga. deres afmagt
giver de sig til at brokke sig istedet for bare at tie stille.

personligt har jeg ALDRIG nogen sinde brokket mig over folks citat teknik
eller bare det der ligner men har hjulpet masser af mennesker i diverse
nyhedsgrupper som jeg har forstand på. uanset om det ligner jeg ved ikke
hvad når de skriver ind....!

vil hjælpe end at brokke mig.

Fra : Jante

Dato : 13-09-05 15:17

> [...]
> for meget i ens signatur... helt ærligt.... det må man sgu kunne gøre

Følg nu blot de vejledninger, du har fået, så hjælper du dem,
du søger svar fra, og giver dem lyst til at hjælpe dig.
Alternativet er, at du ender i manges killfiltre uden at få svar.

/J

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-05 09:32

Den 13-09-05 05.25 skrev Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk følgende:

> [...]
> linjer. En linje er maksimalt 72 tegn.
>
> jeg hæfter mig ved : ingen love på dette område.

Korrekt. Når man er i et offentligt rum, kan det dog være en fordel at
opføre sig pænt og overholde de gængse regler, omend de ikke er bindende
eller ophøjet til lov. Du kan finde en meget pædagogisk forklaring her:
http://usenet.dk/netikette/forklaring.html og en lidt mere udpenslet
forklaring til dem, der ikke forstår den første forklaring, her:
http://usenet.dk/netikette/hardball.html

> så ja nu har jeg kigget og det blev jeg faktisk en del klogere af.... jeg
> kan fylde så mange linje på jeg har lyst til!

Helt så simpelt er det nu alligevel ikke. Der er faktisk en lov som er
relevant i denne sammenhæng. Aftaleloven. Du har indgået en aftale med
din internetudbyder, og i henhold til den skal du overholde den til
enhver tid gældende netikette. Overholder du ikke netiketten, kan din
aftale opsiges, og du må finde en anden internetudbyder. Bemærk, at
stort set alle (og i hvert fald alle de store) internetudbydere har
lignende betingelser i deres kundeaftaler.

Du kan finde TDCs kundevilkår (PDF-fil) her:
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand_1.pdf

Samme link i kort form, hvis ovenstående ikke virker:
http://tinyurl.com/ca3jq

Du finder betingelsen i afsnit 14 B, punkt O.

Sunsite ser også gerne, at man overholder netiketten, det kan du læse
lidt om her:
http://dotsrc.org/usenet/policy/

TDC og Sunsite lukker normalt kun for forbindelsen efter gentagne
overtrædelser af netiketten, og kun hvis de modtager klager herom fra
andre brugere. Jo mere man overtræder reglerne, og jo mere man står på
sin "ret" til at følge egne regler, jo større risiko er der for at få
lukket forbindelsen. I TDCs tilfælde får man normalt først en advarsel
eller to. Sunsite gider ikke alt det pjat, de lukker bare.

Og endelig kan du finde lidt om citatteknik her:

Den rette citatteknik går ud på, at man kun citerer det nødvendige fra
det foregående indlæg, og at man skriver sine svar under det citerede.
Citatteknik er også en del af netiketten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-09-05 15:19

"Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk" <ng@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor stor min underskrift er? troede lige jeg havde fået et svar på mit
> spørgsmål... og så var det bare politiet der var efter mig.... og dem har

Jeg tror det er dig der er tyven af en tegnebog og nu udgiver du dig for at
være den bestjålne.

Ingen ærlige mennesker vil føre sig frem på den facon du fører dig frem.

Før du forlader usenet så tøm lige lommerne!
--
Per, Esbjerg

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 14-09-05 10:51

> [...]
>
> Ingen ærlige mennesker vil føre sig frem på den facon du fører dig frem.
>
> Før du forlader usenet så tøm lige lommerne!

uha.... tror du at du kan pisse mig af med den bemærkning??? bare rolig...
jeg er ligeglad... og kunne aldrig finde på at sidde og råbe og skrige af
min computer fordi en har for mange linje i sin signatur... som du jo gør!
få dig et liv!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 13:31

> [...]
> min computer fordi en har for mange linje i sin signatur... som du jo gør!

Jeg er glad for alle de gange du har understreget hvor vi i hvert fald
_ikke_ skal handle hvis vi skulle få brug for de ting du sælger.

--
Per, Esbjerg

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 14-09-05 15:04

> [...]
>
> Jeg er glad for alle de gange du har understreget hvor vi i hvert fald
> _ikke_ skal handle hvis vi skulle få brug for de ting du sælger.

du lader bare være med at handle ved mig... jeg klarer mig nok uden dine
penge!

men der er altså en verden til forsakel på hvordan jeg behandler folk der
har noget vigtigt at sige og hvordan jeg behandler folk der bare brokker sig
for at brokke sig! du hører til i den sidste kategori... og mine kunder
hører til i den første!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 19:56

> [...]
> har noget vigtigt at sige og hvordan jeg behandler folk der bare brokker
> sig for at brokke sig! du hører til i den sidste kategori... og mine

Av av av - der fik jeg den!

Men fik du nogensinde svar på dine spørgsmål? Regner du med at få det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 14-09-05 21:22

> "Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk" <ng@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

> Av av av - der fik jeg den!
>
> Men fik du nogensinde svar på dine spørgsmål? Regner du med at få det?

jepper fik svar på det! så det er som det skal være!

Fra : Jens B

Dato : 14-09-05 07:34

> [...]
> på mit spørgsmål... og så var det bare politiet der var efter mig....
> og dem har jeg snakket rigeligt med idag!

Her er et klip fra en af de sider du så ikke har/vil læse.
Jeg er ligeglad. Jeg gør hvad jeg vil!
Det var dog en skrækkeligt asocial indstilling. Er du ligeglad med at du
generer andre brugere? Hvis det er for at gøre oprør mod et eller andet, kan
du så ikke gøre det lidt mere kreativt? Eventuelt ved at forsøge at ændre de
eksisterende retningslinier.

Hvis du nægter at følge de etablerede spilleregler, nægter at gå i dialog om
en ændring af disse retningslinier og i det hele taget nægter at begrunde
dine handlinger i den retning, skal du ikke forvente megen sympati fra dine
medbrugere af systemet.

Og så fut dk.admin.netikette

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 13-09-05 14:57

> [...]

> eller er der andet man kan gøre? og er der andet der ville være en god ide
> at gøre? for frygter virkeligt at det her kun er

Hvad med at spørge politiet og forsikringsselskabet?

Mads

P.S. Held og lykke i din kamp imod signaturpolitiet. ,-)

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about
business models. The industry wants to stick to its old one - selling
expensive compact discs - and to protect it. But Napster's success shows
that there is a lot of appetite for a new model. The old model is legal, but
the new one is not, since the industry refuses to endorse it.

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-09-05 19:26

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk wrote:
-snip-

> Mads
>
> P.S. Held og lykke i din kamp imod signaturpolitiet. ,-)

Det er ikke et spørgsmål om at være heldig eller ej, at have en lang
signatur hvis det er det du tror.

Det er et spørgsmål om at der ikke er nogen der gider at hjælpe én som
ikke gider at overholde reglen om en signatur på under 4 linjer,
ihvertfald ikke undertegnede. Årsag: Hvis alle og enhver havde en
signatur på >4 linjer, ville det være læsbart forstyrrende og i mine
øjne at sammenligne med *SPAM* som vi alle hader som bare pesten selv.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jens B

Dato : 14-09-05 07:24

> [...]

the new one is not, since the industry refuses to endorse it.

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models

Du kan med fordel læse hvad din udbyder mener om det.

Og så fut dk.admin.netikette

Kundevilkår

Følgende forhold anses bl.a. for væsentlig misligholdelse :

D.Kunden skaffer sig uautoriseret adgang til systemer tilsluttet Internet.
E.Kunden medvirker til groft spild eller misbrug af Internettes ressourcer
eller Internettet funktion, herunder spredning af virus eller kædebreve.
F.Kunden gentagne gange og groft overtræder den til enhver tid gældende
Netikette (de uskrevne regler for god skik på Internettet).

Afbrydelse af forbindelsen som følge af misligholdelsen medfører ikke
afslag i abonnementsafgiften for den pågældende periode.

Spam politik

Tele Danmark Internet accepterer ikke UCE (Unsolicited Commercial Email /
uønsket kommerciel post) eller anden post som er sendt til en eller flere
personer, der ikke ønsker at modtage denne post.

Tele Danmark Internet accepterer ikke usenet spam, dvs. beskeder postet i
en eller flere nyhedsgrupper, uden relevans for denne/disse gruppe(r).

Tele Danmark Internet accepterer ikke chikane via e-mail, news eller på
hjemmesider.

Tele Danmark Internet accepterer ikke forsøg på anonym/forfalsket
afsendelse af breve eller beskeder postet i nyhedsgrupper.