Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
problemer med nvidia g-force 6800 v.9999 2~
Fra : ivan olsen

Dato : 12-09-05 16:18

Min knægt købte dette grafikkort og jeg satte det i.
Så kom problemerne.
maskinen genstatede hele tiden, uanset om han spillede eller ej.
det blev han træt af, så han satte et mindre radeon 128 mb. kort i og
startede maskinen.
Så røg PSU`en ( 300Watts ).
Jeg købte så en ny større 400 watts kvalitets-PSU, som skulle kunne
trække kortet mente edbforhandleren, men pcen genstarter stadigvæk hele
tiden ( no virus ).
Er PSU`en stadigvæk for lille til dette kort, eller er kortet måske defekt.
maskinen er en amd 2600 med
80 gb. hardisk
2 dvddrev
3.5 floppy
1024mb. DDr ram
Ivan !

Fra : ivan olsen

Dato : 12-09-05 16:55

ivan olsen skrev:
> [...]
> tiden ( no virus ).
> Er PSU`en stadigvæk for lille til dette kort, eller er kortet måske defekt.
Lige en tilføjelse, den melder at fanen ikke kører ordenligt, og melder
så ud lidt efter at der ikke kommer nok power til ram`ene
Ivan !

Fra : Lasse

Dato : 12-09-05 23:24

Hvis blæseren ikke kører ordentligt bliver kortet meget hurtigt overophedet,
og så genstarter computeren eller slukker helt. Skal grafikkortet have
ekstra strøm? Har du husket at tilslutte det? Kan computeren køre længere
tid i starten før den genstarter, hvorefter det sker hyppigere? Du er ikke
under installationen kommet til at pille ved blæseren på cpu'en? Eller
skubbe til køleprofilen? Efter du tænder computeren så følg
temperaturudviklingen i bios, når den kritisk høje niveauer?

Det ville undre mig meget hvis en 400 watts strømforsyning ikke er nok...men
det lyder godt nok sært at PSU'en først stod af efter installationen af
radeon 128 mb.

mvh. Lasse

Fra : Jan

Dato : 13-09-05 09:35

On Mon, 12 Sep 2005 17:17:35 +0200, ivan olsen <enghavevej@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>tiden ( no virus ).
>Er PSU`en stadigvæk for lille til dette kort, eller er kortet måske defekt.

Hej.

Det kunne tyde på strømforsyningen er problemet, hvad er det for et
mærke. ?

Jan

Fra : ivan olsen

Dato : 13-09-05 12:48

Jan skrev:

> Hej.
>
> Det kunne tyde på strømforsyningen er problemet, hvad er det for et
> mærke. ?
>

> Jan
det er en nexus NX 4000
Ivan !

Fra : Jan

Dato : 13-09-05 15:18

On Tue, 13 Sep 2005 13:48:11 +0200, ivan olsen <enghavevej@tiscali.dk>
wrote:

>det er en nexus NX 4000
>Ivan !

Det ser ud til det er en ok PSU, måske er der sket en skade på noget
af udstyret, noget kunne tyde på den gamle PSU tog skade af det, prøv
at tage cd/dvd/diskette drev fra, og kun brug c drev (HD) hvis der er
flere, hvis den så vil starte, så prøv at sætte en mere på og en mere,
og se hvad der sker.

Jan

Fra : Jante

Dato : 13-09-05 14:13

"ivan olsen" skrev:

> [...]
> Jeg købte så en ny større 400 watts kvalitets-PSU, som skulle kunne
> trække kortet mente edbforhandleren, men pcen genstarter stadigvæk hele

Har oplevet noget tilsvarende med et defekt DVD-drev, der overbelastede systemet.
Prøv at frakoble diverse enheder enkeltvis og se, om problemet forsvinder.

/J

Fra : ivan olsen

Dato : 13-09-05 18:50

Jante skrev:

> Har oplevet noget tilsvarende med et defekt DVD-drev, der overbelastede systemet.
> Prøv at frakoble diverse enheder enkeltvis og se, om problemet forsvinder.
>

> /J

Jeg prøvede at fjerne dvdrevene, og det hjalp, satte dem så på igen et
stks. ad gangen, og det sidste drev lavede ballade, fjernede så det
første igen, men balladen blev ved, så det ser ud som om det er et
defekt dvddrev.
det er nu fjernet og systemet kører fint igen.
TAK for hjælpen !!!!
Ivan !

Fra : Jante

Dato : 13-09-05 19:28

"ivan olsen" skrev:

> [...]
> defekt dvddrev.
> det er nu fjernet og systemet kører fint igen.

Selv tak.

/J