Selvgjort flagstang ?
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-09-05 18:58

Hej

Jeg skal have en flagstang i sommerhuset, på grunden er der nogle fine
grantræer i den rigtige tykkelse og længde.

Hvordan får jeg det bedste resultat, skal barken af inden stangen tørres?

Har andre prøvet selv at lave en stang?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-09-05 19:22

On Sat, 10 Sep 2005 19:58:27 +0200, Langgaard Bærbar
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> grantræer i den rigtige tykkelse og længde.
>
> Hvordan får jeg det bedste resultat, skal barken af inden stangen tørres?

Det bedste er at tørre stangen stående. Du afgrener stangen og afbarker
stangen nede fra jorden og så langt du kan nå op. Det burde slå stangen
ihjel. Nu skal den bare stå et år eller to. Det bedte tidspunkt at gøre
det på er mindt på sommeren da stangen der er mest fyldt med harpiks/saft.
Det er med til at forlænge holdbarheden på stangen. Men hvis du ikke kan
vente til næste år så kan du godt gøre det nu.
Denne metode jeg har beskriver har jeg set i finland. Det er sådan de
tørre tømmer til blokhuse ol.

/Thomas

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 13-09-05 09:15

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.swz5azcvuxvtjp@sprinteren...
> [...]
> vente til næste år så kan du godt gøre det nu.
> Denne metode jeg har beskriver har jeg set i finland. Det er sådan de

Hej

Tak for tippet, det er underligt at der ikke er noget på "nettet" (jeg kan
ikke finde noget) om at lave en stang selv.
Jeg er af den opfattelse at hvis der er fødselsdag, så er glæden ved at
sætte flaget meget større når man selv har lavet stangen.
INGEN får mig til at købe en fiberstang, der vil være som at spise Knors
færdiglavede Lasagne

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-09-05 17:23

On Tue, 13 Sep 2005 10:15:14 +0200, Langgaard Bærbar
> [...]

> Tak for tippet, det er underligt at der ikke er noget på "nettet" (jeg
> kan ikke finde noget) om at lave en stang selv.
Jeg har set en lave sin egen skibsmast. Den blev flækket ud, limet sammen
og håndhøvlet til den rette form.

> Jeg er af den opfattelse at hvis der er fødselsdag, så er glæden ved at
> sætte flaget meget større når man selv har lavet stangen.
Helt enig sådan er det jo med så meget.

/Thomas