Jeg har nu forladt kone og børn
Fra : Steen Johansen

Dato : 12-09-05 13:15

02.09.05 Hvor skal jeg begynde? Jeg har nu forladt kone og børn. Venner og
familie spørger om det nu er klogt.

Jeg siger noget forblommet om at være vokset fra hinanden. Om en gnist, der
blev væk i det daglige.

De æder det råt og artigt.

I det her frirum, som min blog er, kan jeg prøve at komme med de mere
alvorlige grunde.

Sidste salgsdato
Ethvert forhold har en sidste salgsdato. Tiden er løbet fra livslange
ansættelser og livslange forhold. Man skal prøve sig selv af i flere
sammenhænge. Man lærer sig selv meget bedre at kende og man får mere at
tilbyde.

Man er kun rigtig nærværende i det første år af et forhold. Når man har
gjort de samme ting i ti år er man ikke nær så udbytterig. Helt ligesom på
arbejdsmarkedet.

I et forhold falder interessen for sex. Interessen for tv og gameshows
stiger. Mænd må tage sig til takke med porno og byggemarked. Parterne
begynder at pønse på hvornår de skal ud.

Jeg slog først.

Jeg er ikke bange for at ledelsesansvar på mine skuldre. Jeg var pludselig
heller ikke bange for at bryde op fra en ellers velfungerende familie.

Jo mere man kontrollerer situationen, jo mere tilfreds bliver man. Jeg får
tingene til at ske.

Også i dette tilfælde.

Henrik Dahl
Tro det eller lad være, men sociologen Henrik Dahl, har del i min
beslutning.

Henrik Dahl er 7 år ældre end jeg og cirka 700 gange mere populær. Jeg ser
op til ham fordi han er kendt, erhvervsleder og klog. Jeg har læst alle hans
bøger. Jeg spejler mig i ham fordi vi ligner hinanden lidt: veluddannede og
velplacerede på hvert vores kontor.

Det er en del af mit arbejde at følge med på Kommunikationsforum (det hævder
jeg i hvert fald). Der følger jeg også med i Henrik Dahls klummer. Den 25.
august 2004 skrev han en klumme under titlen At have have. På overfladen
handler den om Henrik Dahls forhold til haver. Det vigtigste budskab ser dog
ud til at være at Henrik Dahl igen er fri på ægteskabsmarkedet. Han er
flyttet fra villaen nord for København og ind i byen igen. Klar til familie
nummer 2 eller bare lidt sengesjov med de 15 år yngre og fastere RUC-tøser.

25. maj 2005 står det direkte i klummen: "Jeg er fraskilt, og derfor et
offer for lovgivningens og myndighedernes diskrimination imod fædre."

For mig er Henrik Dahl en succes ligesom Bill Murray, der i en alder af 47
år skiftede til en 15 år yngre kone.

Hvis Henrik Dahl kunne, hvorfor kunne jeg så ikke? Bare i mindre målestok,
altså?

Svaret var, at det kunne jeg.

Jeg slog til
Skal man bo et sted hvor man går i ét med sofamøblementet? Eller et sted
hvor man bliver set og anerkendt?

Det lyder indlysende, men frygt og inerti holder tit en alt for længe i de
kedelige situationer.

For nogle måneder side blev jeg hjulpet til at indse, at jeg ikke var låst
til de samme cirkler for evigt. Jeg slog til.

Det sus det gav, var meget større end for 10 år siden. Det var som at blive
reddet op af graven. Jeg gik fra at være død til levende på under en uge (og
jeg lærte endda at SMS'e oven i købet).

Det er ikke løgn, når produktchefen skriver:

Det var en himmelsk dag da jeg mødte Tine første gang for lidt over 2 år
siden... på Odense banegård,- og mit liv har så sandelig ændret sig radikalt
siden. Fra at være en småborgerlig ligusterfanatikker og arbejdsnarkoman,
til kun at have ét mål i livet: at leve det fuldt ud, nyde hvert et øjeblik
og opleve alt hvad som er menneskeligt muligt,- sålænge det bare kan ske
sammen med Tine !
(Han og Tine er er i øvrigt stadig aktive på EB).
Det vildeste er, at det ikke bare er et sidste lille smut før jeg skal dø.
Jeg er kun 36. Der er meget jeg kan nå at opleve, og meget mere, jeg har
lyst til at opleve nu.

Hvis jeg var fortsat i ægteskabet, hvor ville jeg så have været om to år?
Præcis samme sted.

Lige nu overvejer jeg alvorligt at forsøge at drive det til noget med den
filmanmelderkarriere.

Børnene
Hvor meget far har jeg været? Jeg har arbejdet 40-50 timer om ugen, kommet
hjem, set tv i 2-3 timer. Ordnet bankforretninger.

Lørdag/søndag har været indkøb, reparationer og familiebesøg. Tit med mig i
en lidt gnaven og fraværende rolle. Børn skal se tv, ikke høres.

Jeg fortryder ikke at jeg fik børn, da jeg var sidst i tyverne. Men rent
karrieremæssigt passer de nok bedst lidt senere, så man ikke skal kæmpe med
både karriere, bleskift og husistandsættelse samtidig.

Jeg valgte rigtigt dengang for ti år siden. Min eks-kone har tjek på det med
børnene. Hun skal nok klare det daglige slid med madpakkerne, regntøjet og
deres hysterianfald og indbyrdes kampe.

Endelig er der jo pædagog 1, pædagog 2 og pædagog 1000. Børnene skal nok få
al den voksenkontakt de orker.

43% af de danske børn bor ikke sammen med begge deres biologiske forældre.
Så hvad er problemet egentlig, reelt?

Til døden jer skiller?
For nogen er Anker Jørgensen og Fru Ingrid et ideal. De blev sammen i
lejligheden på Amager i 50 år. Men er varighed det samme som kvalitet?

Anker og Ingrid var opvokset i mangel, krig og fattigdom. Under sådanne
vilkår bliver man nødt til at holde sammen og samfundet var indrettet til
det.

I dag er samfundet indrettet på skilsmisser, nydansk: moderne familier. Der
er fornuft i det. Markedsøkonomisk indretning giver gode familier, fordi man
ikke bliver længe i dårlige familier.

Vores behov skifter i løbet af tiden. For nogle kvinder er der et særligt
behov, der pludselig ikke er så stort længere eller besværliggøres af ondt i
ryggen eller alt muligt andet.

Fint. Så kan markedet belønne det.

Jeg gav det alle chancer.

Kærestemarkedet ligner jobmarkedet
Funktionærer på udkig efter nye udfordringer.
Nye tal viser stor optimisme blandt landets mere end en million
funktionærer. Hele 40 procent har fået et nyt arbejde inden for de seneste
to år.
stilling« eller »Jeg er en nysgerrig sjæl, der har brug for nye
udfordringer«, lyder det, når de anonyme deltagere i analysen skal begrunde
deres rastløshed på det danske jobmarked, hvor godt to tredjedele arbejder
som funktionærer.

[...]

Den største gruppe i undersøgelsen er de passive jobsøgende.

Det er dem, der sidder i et udmærket job, men alligevel har et vågent øje
på, om der skulle åbne sig en ny mulighed med bedre løn eller nye
udfordringer.

Det var ingen let beslutning at blive skilt.

Men siden jeg tog den, har alt været meget lettere og gladere.

Fra : GLS

Dato : 12-09-05 14:37

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men siden jeg tog den, har alt været meget lettere og gladere.
>
> Det er let at tage beslutningen om at blive skilt, men det der kommer
efter er ikke let.
GLS

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-09-05 02:18

On Mon, 12 Sep 2005 15:36:44 +0200, "GLS" <gls_46@hotmail.com> wrote:

>efter er ikke let.
>GLS

jesus kristus tjek lige den her ud :

Mv.
Bo M Mogensen

I know what to do and I`m not doing well!
( marlyn Manson )

Fra : Rune

Dato : 12-09-05 15:07

Hvorfor skriver du til en nyhedsgruppe om seksualitet med et emne omkring
ægteskab og skilsmisse? Men måske meget symptomatisk for hvordan ægteskabet
i vores samfund, efter at staten har valg at overtage alt væsentlige
livstruende ansvar, er blevet tømt for indhold og reduceret til et spørgsmål
om sex og gnister og frivol forelskelse - eller løftestang for diverse
seksuelle minoriteter til at få injekteret politiske dagsordner i den
offentlige debat.

I øvrigt imponerende hvor mange gange du har kunnet bruge "jeg" i et indlæg.
Symptomatisk? Sikkert. Og så under en overskrift: "jeg har forladt kone og
børn". Hvilket bringer os til den sidste linie: "Men siden jeg tog den, har
alt været meget lettere og gladere." For dig? Eller konen, eller for
børnene? Umiddelbart lyder du ikke særligt tiltrækkende, ej sagt af Bill
Murray kaliber, men et held og lykke med de yngre piger skal du da have med
på vejen.

Fra : Jakob

Dato : 12-09-05 15:42

> Hvorfor skriver du til en nyhedsgruppe om seksualitet med et emne omkring
> ægteskab og skilsmisse?

Klip fra gruppens fundats:
Gruppen er ment som et frit forum for snak og diskussioner om
alt, der har relation til erotik, sex, samliv, parforhold og
menneskets seksualitet.

- Derfor...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 16:35

On Mon, 12 Sep 2005 14:14:42 +0200, "Steen Johansen"
<steenbelle@galnet.dk> wrote:

<klip> en masse selvcentreret ævl med det formål at få gruppens
"godkendelse", selv om han inderst inde godt ved at han er en
svagpisser i panikalder.

Gjorde det godt at få luft? Har du det bedre nu?
Et godt råd: Pas på spejle, det kan være ret svært at holde
øjenkontakt med det der findes derinde.

/Alex

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-09-05 18:33

Hej,

> [...]
> svagpisser i panikalder.
>
> Gjorde det godt at få luft? Har du det bedre nu?
> Et godt råd: Pas på spejle, det kan være ret svært at holde

Det er ikke noget han selv har skrevet, det er noget han har fundet og
kopieret og sendt til denne nyhedsgruppe.

Steen Johansen er ikke 36 år

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 12-09-05 21:03

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er ikke noget han selv har skrevet, det er noget han har fundet og
> kopieret og sendt til denne nyhedsgruppe.

Eller rettere sagt, det er en Bo Warming hoax. ;)

M.v.h.

Paul

Fra : sdsf

Dato : 13-09-05 08:20

"Paul" <paul_fra_usenet@slettes.dk> skrev i en meddelelse

> M.v.h.
>
> Paul
Jeg kan slet ikke se hvad den her tråd har med Bo Warming at gøre.

Jeg ved ikke hvorfor Steen Johansen åbenbart har sendt noget fra denne
Per Holms hjemmeside.
Steen Johansen: Hvorfor har du gjort det ?

Jeg læste lige lidt på denne Per Holm hjemmeside.
Noget af det finder jeg da ganske godt som f.eks.
http://fedogmisbrugt.dk/per/ramt.php

Men generelt bryder jeg mig ikke rigtig om Pers attitude,
som jeg synes er alt for bedrevidende.
Noget som jeg ofte ser hos folk med masser af humanistisk
holdningsuddannelse, men som ikke har den tilsvarende intelligens.

Mvh.

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-09-05 22:04

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse

> [...]
> Steen Johansen: Hvorfor har du gjort det ?
>
> Jeg læste lige lidt på denne Per Holm hjemmeside.
> Noget af det finder jeg da ganske godt som f.eks.

Du har selv svaret på spørgsmålet. Jeg synes at skæve holdninger er
interesante!
MvH Steen

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-09-05 22:18

> [...]
>
> Det er ikke noget han selv har skrevet, det er noget han har fundet og
> kopieret og sendt til denne nyhedsgruppe.

Nusle/Søs som med dig 90% af der du skriver er fri fantasi
Hvorfor skiftede du navn? Og fortsætter som intet er hændt?
MkH Steen

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-09-05 00:10

Steen Johansen wrote:

> Nusle/Søs som med dig 90% af der du skriver er fri fantasi
> Hvorfor skiftede du navn? Og fortsætter som intet er hændt?

Miuzi Weighs A Ton...

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-09-05 05:51

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Miuzi Weighs A Ton...
Søs only Weighs½ A Ton...

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-09-05 11:17

Hej

> Det er ikke noget han selv har skrevet, det er noget han har fundet og
> kopieret og sendt til denne nyhedsgruppe.

hmm

Brian

Fra : Zeki

Dato : 12-09-05 20:32

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> Sidste salgsdato
> Ethvert forhold har en sidste salgsdato. Tiden er løbet fra livslange
> ansættelser og livslange forhold.

Selvom der er en trend med, at mange folk springer fra det ene job til det
andet og skifter partnere som aldrig før, så findes der altså MANGE der ikke
har disse behov. Jeg tror sgu at de er ganske tilfredse med ikke at "følge
med tiden."

>Man skal prøve sig selv af i flere
> sammenhænge. Man lærer sig selv meget bedre at kende og man får mere at
> tilbyde.

Prøver du nu at retfærdiggøre det du har gjort?

> Man er kun rigtig nærværende i det første år af et forhold. Når man har
> gjort de samme ting i ti år er man ikke nær så udbytterig. Helt ligesom på
> arbejdsmarkedet.

Du taler naturligvis kun for dig selv, ikke?

> I et forhold falder interessen for sex. Interessen for tv og gameshows
> stiger. Mænd må tage sig til takke med porno og byggemarked. Parterne
> begynder at pønse på hvornår de skal ud.

Var det dét du gjorde?

> [...]
> heller ikke bange for at bryde op fra en ellers velfungerende familie.
> Jo mere man kontrollerer situationen, jo mere tilfreds bliver man. Jeg får

Ja, du er sikkert rigtig stolt af dig selv.

> Hvis jeg var fortsat i ægteskabet, hvor ville jeg så have været om to år?
> Præcis samme sted.

Uhhh...lyder forfærdeligt! Ikke noget med at vokse sammen her.

> [...]
> med
> både karriere, bleskift og husistandsættelse samtidig.

Mig mig mig!

> Jeg gav det alle chancer.

Du skriver at du har "forladt" kone og børn. Skred du bare, eller tog du
dialogen med dem?

Fra : as

Dato : 12-09-05 20:34
Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-09-05 23:15

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> 02.09.05 Hvor skal jeg begynde? Jeg har nu forladt kone og børn. Venner og
> familie spørger om det nu er klogt.

http://fedogmisbrugt.dk/per/inetsex2.php

Gad vide hvorfor konen ikke forlod ham allerede i 1998?

http://fedogmisbrugt.dk/per/hversinbaad.php

Eller i 2003?

Han har da vist aldrig været værd at beskæftige sig med i længere tid end en
skum-læsning tager.

Man undres.

mange hilsner

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-09-05 07:25

nusle nuslesen wrote:

> Han har da vist aldrig været værd at beskæftige sig med i længere tid end en
> skum-læsning tager.
>
> Man undres.

Hvordan kan du undre dig over en adfærd, som ligner din egen?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 13-09-05 11:24

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvordan kan du undre dig over en adfærd, som ligner din egen?

Beklager, men din mening i denne henseende tillægger jeg stadig ingen værdi.

I tilfældet Per Holm:

Hvis man ønsker at noget skal ske i ens liv, kan man lette popo'en og få det
til at ske, uanset om man er i et forhold eller ej.

At være i et forhold, forhindre ikke én i at skifte arbejde, rejse, flytte,
forny sig, tage en anden uddannelse osv. osv.

Det er vist kun hvis man som individ føler behov for at bruge forholdet som
en undskyldning for egen inerti.

Jeg får den opfattelse, at Per Holm har et sådant behov.

mange hilsner

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-09-05 12:04

nusle nuslesen wrote:

> Beklager, men din mening i denne henseende tillægger jeg stadig ingen værdi.

I lige måde. Det vil undre mig meget, om nogen gør det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-09-05 22:08

> I lige måde. Det vil undre mig meget, om nogen gør det.
>
> Med venlig hilsen
> Børge

Boerge Rahbech Jensen og Søs Nuslesen skulle mødes og aldrig skilles!
Hvem sagde det perfekte par?
Det der ville været parrets styrke, ville være kaos på alle planer
MvH Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-09-05 21:17

On Tue, 13 Sep 2005 23:08:03 +0200, "Steen Johansen"
<steenbelle@galnet.dk> wrote:

>Boerge Rahbech Jensen og Søs Nuslesen skulle mødes og aldrig skilles!
>Hvem sagde det perfekte par?
>Det der ville været parrets styrke, ville være kaos på alle planer
>MvH Steen

jamen jeg tror ikke Søs vil have flere børn ?

>--

Mv.
Bo M Mogensen
When he hears you speak And says, "How does it feel
To be such a freak?" And you say, "Impossible".Dylan 1965

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-09-05 13:24

nusle nuslesen wrote:

> Beklager, men din mening i denne henseende tillægger jeg stadig ingen værdi.

Det kommer ikke mig ved.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 13-09-05 14:10

Boerge Rahbech Jensen <asdfaf@asdfa.ax> skrev:

> Det kommer ikke mig ved.

Hvor er I fjollede. Lad dog være med at besvare hinandens indlæg, istedet
for det der fnidder

Venligst Anita

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-09-05 11:16

Snip en lang historie.

Hej Steen.
Fantastisk flot indlæg. Det har du tænkt meget over!

Håber du ender med at blive lykkelig.
Man kan ikke løbe fra alt her i livet. Men somme tider er det ok at løbe,
hvis man ikke kan se andre muligheder.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 17:47

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

snip
| I det her frirum, som min blog er, kan jeg prøve at komme med de mere
| alvorlige grunde.
snip

Det her er IKKE din personlige blog.

jakob

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 15-09-05 19:23

"JcLind" <Svar her i gruppen> skrev i en meddelelse
> "Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> snip
> snip
>
> Det her er IKKE din personlige blog.

Og du har stadig IKKE fattet at Steen blot har kopieret det fra en personlig
hjemmeside!

Lars

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-09-05 20:14

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "JcLind" <Svar her i gruppen> skrev i en meddelelse

> Og du har stadig IKKE fattet at Steen blot har kopieret det fra en
> personlig hjemmeside!
>
> Lars

Har det nogen betydning i forhold til indholdet?
Jeg spørger bare?
MvH Steen

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-09-05 14:15

> "Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har det nogen betydning i forhold til indholdet?

Ja i forhold til det jeg svarede på.

Jacob kommentere jo ikke indholdet, men han tror du opfatter nyhedsgruppen
som din personlige blog, hvilket du jo aldrig har givet udtryk for.

> Jeg spørger bare?

Oh jeg svarer bare.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 21:24

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:432ac53e$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

| Jacob kommentere jo ikke indholdet, men han tror du opfatter
nyhedsgruppen
| som din personlige blog, hvilket du jo aldrig har givet udtryk for.

Der er ikke sat tegn, der markerer, at indholdet i den oprindelige post,
jeg svarer på, er citater fra andet steds. Derfor er det Steen selv, der
skriver, det, jeg har kommenteret på. At han så har hugget det, er kun
småligt, at han ikke har krediteret den oprindelige forfatter. Skam dig,
Steen!

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-09-05 23:37

JcLind wrote:

> [...]
> selv, der skriver, det, jeg har kommenteret på. At han så har hugget
> det, er kun småligt, at han ikke har krediteret den oprindelige

JAWOHL, ICH LIEBE DICH MEIN SCHATZ!!!

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-09-05 20:39

JcLind wrote:

> Det her er IKKE din personlige blog.

Jo det er.

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-09-05 21:01

> Jo det er.

Jeg må i sandhedens interesse indrømme at jeg er en anelse i tvivl?
Nemt er det i hvert fal ikke
MvH Steen