Pleje af lædersæder
Fra : TL

Dato : 12-09-05 11:15

Jeg har netop fået "ny" brugt bil med sort læderkabine. Sæderne er i meget
pæn stand, men er 9 år gamle. I weekenden vaskede jeg sæderene i sæbevand,
så nu er de rene, men de ser umiddelbart lidt matte og kedelige ud. Jeg
konkluderer derfor, at de godt kan trænge til lidt læderfedt/voks. Men jeg
er på den anden side heller ikke interesseret i, at sæder bliver for
glatte - det er ikke behageligt.

Der findes et hav af læderpleje-produkter i handlen fx Simoniz, Sonax osv.
Er der nogen, der kan anbefale et et bestemt produkt eller en bestemt "kur"?
Hvad gør i andre for at holde en aldrende læderkabine frisk?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 16:11

"TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen, der kan anbefale et et bestemt produkt eller en bestemt
> "kur"? Hvad gør i andre for at holde en aldrende læderkabine frisk?

Der er nogen som siger man skal bruge sæbespåner, men jeg anbefaler nu Sonax
LæderPleje!

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 17:25

> [...]
> så nu er de rene, men de ser umiddelbart lidt matte og kedelige ud. Jeg
> konkluderer derfor, at de godt kan trænge til lidt læderfedt/voks.

HOOOOLDT, det er ikke et par trekking støvler eller en MC dragt.
Hold bare ved sæbespånerne - det er et naturprodukt fra døde dyr ligesom
sædebetrækket :)

Du kan polere sæderne med en tør klud f.eks et viskestykke, så den matte
overflade forsvinder.

Undgå for alt i verden produkter med (bi) voks i.

> Men jeg er på den anden side heller ikke interesseret i, at sæder bliver
> for glatte - det er ikke behageligt.

Nemli' nej.

> Der findes et hav af læderpleje-produkter i handlen fx Simoniz, Sonax osv.
> Er der nogen, der kan anbefale et et bestemt produkt eller en bestemt
> "kur"? Hvad gør i andre for at holde en aldrende læderkabine frisk?

Sæbespåner og så lidt læderpleje med E-vitamin.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : TL

Dato : 13-09-05 09:53

> HOOOOLDT, det er ikke et par trekking støvler eller en MC dragt.
> Hold bare ved sæbespånerne - det er et naturprodukt fra døde dyr ligesom
> sædebetrækket :)

OK - beskeden er forstået. Jeg holder mig til sæbespånerne..........det er
jo også det billigste