|
| Nøgen med lav fart? Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 10:37 |
|
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
| |
Thomas OConnor (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Thomas OConnor |
Dato : 12-09-05 10:57 |
|
Vil nok fraråde at køre i shorts, selv "hvis" du kørte med samme
hastigheden, så har geden nogle ret varme udstødninger, bagtandhjulet kan
også være ret grumt at få tæerne i, hvis man køre med klipklappers.
mvh
Thomas
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> wrote in message
news:1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
| |
Kim Hansen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 12-09-05 15:23 |
|
On Mon, 12 Sep 2005 11:56:36 +0200, "Thomas OConnor"
<oconnordk@hotmail.com> wrote:
>bagtandhjulet kan
>også være ret grumt at få tæerne i, hvis man køre med klipklappers
Nemlig, kender en der mistede det halve af sin stortå.
Han kørte godt nok med bare tæer på en knallert, men
det var bagtandhjulet der nuppede tåen
M.V.H
Kim Hansen
Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S
Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
| |
Jacob Bunk Nielsen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 12-09-05 11:15 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> writes:
> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Man træder altså alvorligt til, hvis man kører 40 km/t på cykel. Enten
er man i ret god form eller også kan man ikke holde den fart ret længe
ad gangen.
Når du kører på cykel kører du på en dims der vejer omkring 10 kg, og
som er helt kold. Når du kører på MC kører du på en dims der oftest
vejer over 200 kg, og som ofte har en brændvarm motor og udstødning.
Jeg kender i øvrigt en professionel cykelrytter. De har vist mere
eller mindre alle prøvet at styrte, inkl. hende jeg kender. Det er
blandet andet nogle grimme ar på knæ og albuer og nogle brækkede
kraveben med mere der er kommet ud af den karriere. Arene på knæ og
albuer kunne sikkert have været undgået, hvis hun kunne køre cykelløb
i fuldt MC-udstyr, men det er nok ikke så praktisk at hun kan vinde
med det på
.... og læg dertil så passende mængder brandsår når du lander med et
ben under udstødningen, eller passende mængder asfalteksem når du får
hjælp fra 200 kg motorcykel til at presse benet ned mod asfalten.
Jeg havde for et par år siden den tvivlsomme fornøjelse at få skrubbet
asfalteksem væk fra ansigtet. Det foregår med en neglebørste og godt
med knofedt. Det gjorde temmelig ondt.
> Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
> djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
Ja, og du ender helt sikkert lynhurtigt med at køre så hurtigt så det
er antallet af insekter der rammer dig på kroppen der sætter
begrænsingen, og det sker vel først tæt på 100 km/t?
Siden du nu spørger, så må _mit_ råd helt klart være at lade være at
køre uden udstyret. Selv på en varm sommerdag er MC-udstyret ikke
slemt at have på når først man kommer afsted. Mens man lige står og
roder med lås og så videre inden man kommer afsted er det irriterende,
men det varer jo kun et kort øjeblik.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Anders Christensen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 12-09-05 11:47 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> Jeg havde for et par år siden den tvivlsomme fornøjelse at få skrubbet
> asfalteksem væk fra ansigtet. Det foregår med en neglebørste og godt
> med knofedt. Det gjorde temmelig ondt.
Jeg vil da lige tilføje at det de ikke kan få væk med svamp og børste,
kan fjernes med enten en tandbørste eller ved at de prikker de enkelte
småsten ud med en kanyle.
Og jeg vil godt tilslutte mig Jacob - Det gør nas!
--
Mvh Anders Christensen
P.S. Man kan være så heldig at blive bedøvet med noget spray, det smarte
er jo så at det bliver vasket af som noget af det første
P.P.S. Det var på trædecykel jeg var blevet kørt ned dengang jeg
oplevede "fornøjelsen"
| |
Steen E. (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 12-09-05 12:08 |
|
>> Jeg havde for et par år siden den tvivlsomme fornøjelse at få
>> skrubbet
>> asfalteksem væk fra ansigtet. Det foregår med en neglebørste og godt
>> med knofedt. Det gjorde temmelig ondt.
>
> Jeg vil da lige tilføje at det de ikke kan få væk med svamp og børste,
> kan fjernes med enten en tandbørste eller ved at de prikker de enkelte
> småsten ud med en kanyle.
> Og jeg vil godt tilslutte mig Jacob - Det gør nas!
>
Helt enig !
For over 30 år siden tabte jeg en Kawa Mach III på våd fedtet vej - kun
med t-shirt og levis. - det kan stadigt ses hvor asfalteksem på albuer
og knæ var dengang.
Så hvis du vil undgå det samme, eller det der er værre, så kør ikke uden
ordentligt udstyr
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
SmaRTrxxv (12-09-2005)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 12-09-05 18:59 |
|
Anders Christensen wrote:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> Jeg vil da lige tilføje at det de ikke kan få væk med svamp og børste,
> kan fjernes med enten en tandbørste eller ved at de prikker de enkelte
> småsten ud med en kanyle.
Man skal bare sørge for at have tilstrækkeligt med asfalteksem(det
hedder det faktisk i lægesprog!)så bliver man lagt i narkose når sårene
skal renses..
> Og jeg vil godt tilslutte mig Jacob - Det gør nas!
>
Næ du... det er gør nas... det er når de efter ca 14 dage begynder at
fjerne dødt væv med sådan en ske-kniv - en indretning der minder om en
is-kugle-ske bare i miniature udgave - av av av...
Men jeg har ihvertfald lært ALDRIG ALDRIG at køre uden alt mit udstyr på
nu.....
Thore Jensen
- Tidligere indhaver af en den asfalteksem
| |
Jes Vestervang (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-09-05 11:15 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> writes:
> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ?
Man kan jo også komme ganske galt afsted på en pedalcykel med 40 km/t,
så selvom der ingen forskel er, så er det intet argument for at droppe
udstyret og slet ikke hjelmen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
anders majland (12-09-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 12-09-05 14:00 |
|
> Man kan jo også komme ganske galt afsted på en pedalcykel med 40 km/t,
> så selvom der ingen forskel er, så er det intet argument for at droppe
> udstyret og slet ikke hjelmen.
Jeg bruger også hjelm på cykel selvom min gennemsnitshastighed kun sjældent
er over 25km/t. Som de andre har skevet her i gruppen så er asfalt eksem
ikke spor sjovt... Da man bekyndte at få skolebørn til at køre med hjelm var
der en fin lille film hvor man smed to vandmeloner på gulvet fra en lav
højde. Den ene sagde splat, mens den anden iført cykelhjelm holdt til
faldet. På cykel er jeg ikke styrtet "rigtigt" i mange år, men har kun lavet
lidt ridser på biler og buser i københavn et par gange ....Jeg faldt engang
af en bil med ~20-30km/t (sad på bagklappen da chaufføren valgte at give
gas) og det blev armen ikke køn af. Det var vist i 1990 og jeg har stadig
synlige ar efter det - På mc har jeg været heldig og ødelægge noget tøj
istedet. Jeg er 7-9-13 aldrig styrtet med høj fart på mc, men selv ved lav
fart holder cordura og læderhansker ikke ret længe ... Men derfor kører jeg
da indimellem stadig med "uforsvarlig beklædning"... Specielt har jeg en
dårlig vane med lige efter at have stået og skruet - så kan det godt være at
det lige bliver en lille tur iført arbejdsbukser og træsko ... Men selv på
korte ture til/fra arbejde i kbh kører jeg i fuldt udstyr - der er risikoen
også større
| |
OlIvEr [6000] (12-09-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 12-09-05 11:21 |
|
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
----
Der er jo det med et par 100kg til forskel.. Hvis der nu skulle ske noget og
den kom ned over dig..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Hekto (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-09-05 11:30 |
|
In article <1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
nejtilspam@sol.dk says...
> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
>
Mit resultat af at vælte ved ca. 40 km/t med en med en MC, hvor jeg
landede på albuen, og fik MC'en over foden var:
1) Tre ledbånd revet over i skulderen, med efterfølgende amputering af
det yderste af kravebenet, samt rekonstruktion med flytning af et
ledbånd.
2) Operation af et tåled for igen at opnå fuld bevægelighed
3) Tøjet fik ikke så mange skrammer; men jeg ville nødigt have kuret de
par meter med 180 kg 'i skødet' kun iført det bare skind!
4) Havde min ene handske været fingerhud ... slet ikke godt!
På en cykel kunne skulderskaden stadig forekomme. Hudafskrabninger vile
der også være; men i mindre omfang.
At kure hen ad asfalten med en hvilken som helst fart, iført ingen tig,
og med en 'nyttelast' på 180 Kg MC ... mej tak!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jacob Bunk Nielsen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 12-09-05 12:35 |
|
Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> writes:
> Jeg vil da lige tilføje at det de ikke kan få væk med svamp og børste,
> kan fjernes med enten en tandbørste eller ved at de prikker de enkelte
> småsten ud med en kanyle.
Jeg nøjedes med at få syet et par flænger lige under øjet (uden
bedøvelse fordi det var for tæt på øjet).
> P.P.S. Det var på trædecykel jeg var blevet kørt ned dengang jeg
> oplevede "fornøjelsen"
Samme her. Jeg havde været ovre hos Tony her fra gruppen for at låne
en styrthjelm fordi jeg dagen efter skulle ud og køre med en sød pige
jeg kendte, så den cyklede jeg ellers rundt med i rygsækken. En pige
cyklede ud lige foran mig (på grund af at en ulovligt parkeret
hjemis-bil spærrede al udsyn ved det pågældende vejkryds), og jeg
bremsede hårdt nok til at lave en fin rullende stoppie lige inden jeg
ramte hende. Jeg tog turen ud over styret og nåede kun at tage fra med
ansigtet. Heldigvis kørte jeg vist ikke så hurtigt da jeg ramte.
Der hvor jeg blev syet kunne de ikke fjerne asfalten, så det sidder
der endnu, men er nu blevet nærmest gråt. I starten lignede det næsten
olie, og jeg var ofte ude for at folk kom og fortalte mig at jeg havde
fået olie i hovedet. Jeg har efterfølgende talt med en plastikkirurg
der påstår at det meste af det kan fjernes, men jeg har ikke fået det
gjort endnu.
Køreturen blev i øvrigt også udsat et par uger indtil jeg ikke havde
helt så ondt i hovedet længere. Det virker i øvrigt lidt mislykket at
ringe og fortælle at man desværre ikke har tid alligevel fordi man
lige har brugt den sidste dags tid på akut neurologisk afdeling, og
stadig ikke er helt frisk. Jeg har siden købt mig en cykelhjelm, så
jeg kan minimere skaderne næste gang noget lignende sker.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Mikkel Hansen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Hansen |
Dato : 12-09-05 13:02 |
|
TGSC wrote:
> [cut]
Automatic Troll-o-meter detection algorithm running... please be
patient... Finished! Here is the result:
_ 10
|
|<- Fiery troll, do not use a part of your life responding to the OP
|
|
|
|
|
|
|
|
- 0
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444
| |
MKS - 74 (12-09-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-09-05 13:09 |
|
On Mon, 12 Sep 2005 14:02:12 +0200, Mikkel Hansen <nej@tak.dk> wrote:
>|<- Fiery troll, do not use a part of your life responding to the OP
*LOL* - jow-jow, men når nu der ikke _er_ andet interessant og man
bare brænder efter at skrive _noget_ , er der f.eks nogen der har
prøvet at køre med bind for øjnene alternativt helt sort visir om
natten, det er bare good fun, eller afmontere forhjulet....også en
klassiker.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Robert Eriksen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 12-09-05 13:09 |
|
TGSC wrote:
> Hej,
> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Var det ikke omkring 40km/t Jason Watt kørte?
| |
Moller (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-09-05 18:37 |
|
Robert Eriksen wrote:
>
>
> TGSC wrote:
>> Hej,
>> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
>> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
>> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
>> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
>> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
>> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
>
> Var det ikke omkring 40km/t Jason Watt kørte?
Han kom slet ik op i den fart så vidt jeg husker.... men det er et
eksempel der siger sig selv, for en trædecykel vil aldrig kunne smide
føren af på den måde.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Tommy Fer (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 12-09-05 20:53 |
|
Moller skrev:
> Robert Eriksen wrote:
>
>>
>>
>> TGSC wrote:
>>
>>> Hej,
>>> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
>>> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
>>> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
>>> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
>>> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
>>> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
>>
>>
>> Var det ikke omkring 40km/t Jason Watt kørte?
>
>
> Han kom slet ik op i den fart så vidt jeg husker.... men det er et
> eksempel der siger sig selv, for en trædecykel vil aldrig kunne smide
> føren af på den måde.
>
Arr, mon ikke han gjorde, hvormange større cykler smider du på hjul med
mindre end 40 kmt?
mvh Tommy Fer
| |
Hans Paulin \(6310\) (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 14-09-05 05:39 |
|
Tommy Fer skrev:
> Arr, mon ikke han gjorde, hvormange større cykler smider du på hjul
> med mindre end 40 kmt?
Jeg mener han snittede fotografens mc med meget lav hastighed da han ville
stoppe - han røg i hvertfald ved dén lejlighed ned i en grøft hvor han slog
en koldbøtte så rygsøjlen først brækkede og dernæst forskubbede sig.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9
| |
Moller (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 14-09-05 09:50 |
|
Tommy Fer wrote:
> Arr, mon ikke han gjorde, hvormange større cykler smider du på hjul med
> mindre end 40 kmt?
TL1000S er set med Jon fra klubben omkring 20km/t(kørte foran mig)
gentagende gang, og derved en grund til han ødelagde så mange
forgaffelpakdåser pga. hårde landinger... Banditen har lettede hjul
flere gange ved ca. samme hastighed med den gamle afjedring, Såååå
deeettttt... og af de små er du jo et godt eksempel på en MZ kan gøre
det fra stilstand.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 13:33 |
|
Jeg tror Jason kørte med 5km/t, og det giver da stof til eftertanke.
Nej Mikkel, jeg "troller" ikke, det er såmænd alvorligt ment. Teknisk
set ved jeg ikke om jeg kører MC, da det er en Aprilia RS50 (EU45) på
70 kubik (racer-knallert), og om jeg derfor er skriveberettiget i denne
gruppe. Jeg begyndte at køre i April, med megen bæven, og har kørt
2000km siden da og bliver stille og roligt mere fortrolig med kørslen.
I starten vidste jeg ikke om det var noget for mig, men blev nødt til
det for at kompensere den manglende bevægelsesfrihed pga. en dårlig
fod.
Jeg er MEGET glad for at køre denne type, og har bestemt mig for at
tage MC-kørekort, måske her i efteråret, og måske købe en lille
brugt sportscykel i 2006. Jeg kører i lædertøj, og bruger
rulleskøjtebeskyttere på knæ og albuer indtil jeg får rigtigt
mc-tøj. Jeg har endnu ikke kørt uden hjelm, og kun få gange kørt
"nøgen", og kun med lav fart. Men følelsen af den friske luft på
kroppen er herlig, og selvom jeg ikke vil køre hjelmløs som rockerne,
forstår jeg dem lidt. Man skal nyde livet mens man har det. Og så er
det jeg prøver at undersøge hvordan man gør det uden at ødelægge
det for sig selv.
| |
Jesper (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 12-09-05 18:11 |
|
>"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
>news:1126528375.112605.96270@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>Jeg tror Jason kørte med 5km/t, og det giver da stof til eftertanke.
Hvad skete der? Var der en der kørte ind i ham eller...?
| |
PeterL (12-09-2005)
| Kommentar Fra : PeterL |
Dato : 12-09-05 13:39 |
|
Jeg synes at det lyder som en fantastisk idé!
Folk på denne hjemmeside kan måske hjælpe dig med dit forsøg:
www.mitdiscovery.dk
-PeterL
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> wrote in message
news:1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
| |
Jens B. Rasmussen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 12-09-05 13:58 |
|
PeterL wrote:
> Jeg synes at det lyder som en fantastisk idé!
> Folk på denne hjemmeside kan måske hjælpe dig med dit forsøg:
> www.mitdiscovery.dk
> -PeterL
Omvendt kan man så se ekstrabladet idag ?
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=310670
Det er næsten for godt til at være sandt når der netop var en tråd om
dette emne
--
Mvh
Jens B. Rasmussen
RF900
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 14:03 |
|
Haha, det var nu ikke lige det jeg mente ;-> men lad os bare få lidt
humor ind i debatten.
| |
PeterL (12-09-2005)
| Kommentar Fra : PeterL |
Dato : 12-09-05 15:58 |
|
Måske du kan få fat i en 'Naked-bike'. De er tilsyneladende lavet til det!
-PeterL
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> wrote in message
news:1126530202.712922.261360@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Haha, det var nu ikke lige det jeg mente ;-> men lad os bare få lidt
humor ind i debatten.
| |
Jim (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 12-09-05 14:24 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
**********
Og du er parat til at tage imod et fald og en rutchetur hen ad asfalten med
80 i timen?
Man får en dejlig asfalteksem af det, når sårene er helet og hvis der da
stadig er kød på benet efter turen.
J.
| |
Jacob (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 12-09-05 15:53 |
|
>
>"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
>news:1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com...
>Hej,
>er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
>trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
>omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
>Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
>"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
>Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
>
>Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
>djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
Der er flere store forskelle. Det er rigtigt, at bremserne/dækkene på en
cykel ikke kan lige så meget som en mc, men der er altså heller ikke nær så
meget vægt.
Og den lave vægt gør det også meget nemmere at undvige. Og det er ikke nær
så meget at undvige på cykelstien. Der er f.eks. ingen biler der foretager
hasarderede overhalinger osv.
Det er også væsentligt nemmere at komme væk fra (træde)cyklen når man
styrter, end en mc, og når man styrter vil det ofte være væk fra vejen - ind
over en mark, fortov osv, så faren for at blive kørt over er heller ikke
lige så stor.
Jeg er styrtet flere gange på min racercykel, og er aldrig kommet alvorligt
til skade. Man skal vist være ekstremt heldig for at kunne sige det samme om
styrt på mc.
Mvh Jacob
| |
Brian Sørup (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 12-09-05 16:03 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126517839.247055.298150@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Hej,
er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
"nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
Prøv at se dette link - derefter tager du beslutningen.....
http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
Rune D. Jørgensen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 13-09-05 12:57 |
|
Det var smuk og solrig dag da Brian Sørup skrev
news:43259881$0$18637$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
> Prøv at se dette link - derefter tager du beslutningen.....
> http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1
Lidt sjovt at det er en americaner der skriver det. Tror slet ikke det er
noget de snakker om derovre.
Efter en måneds tur rundt i staterne i ferien er mine erfaringer at,
flertallet af de amerikanske motorcyklister kører rundt uden hjelm, og
gerne i shorts. Så vist ikke noget meget mindre end en R6. Men det er jo
selvfølgeligt også 'home of the free and the brave'.
--
Rune D. Jørgensen
| |
Jim (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 13-09-05 15:35 |
|
"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
news:Xns96D08DF495E11blattersplatterlatte@130.225.247.90...
> Det var smuk og solrig dag da Brian Sørup skrev
> news:43259881$0$18637$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
>
>> Prøv at se dette link - derefter tager du beslutningen.....
>> http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1
>
> Lidt sjovt at det er en americaner der skriver det. Tror slet ikke det er
> noget de snakker om derovre.
> Efter en måneds tur rundt i staterne i ferien er mine erfaringer at,
> flertallet af de amerikanske motorcyklister kører rundt uden hjelm, og
> gerne i shorts. Så vist ikke noget meget mindre end en R6. Men det er jo
> selvfølgeligt også 'home of the free and the brave'.
Selvfølgelig går amerikanerne også op i beskyttelse.
Den sidste amerikaner, jeg så på mc på vejen mellem Chicago og Milwaukee,
var iført kondisko, jeans, t-shirt og en semiautomatic stoppet ned bag i
bukselindingen.
Det kalder jeg beskyttelse, der vil noget.
| |
Peter Sindrup (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter Sindrup |
Dato : 16-09-05 09:37 |
|
"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com>
> Selvfølgelig går amerikanerne også op i beskyttelse.
> Den sidste amerikaner, jeg så på mc på vejen mellem Chicago og Milwaukee,
> var iført kondisko, jeans, t-shirt og en semiautomatic stoppet ned bag i
> bukselindingen.
> Det kalder jeg beskyttelse, der vil noget.
Ja, det kaldes: personal protection - noget amerikanerne går meget højt op
i.
Så meget, at ca. 17.000 personer årligt dør af "blyforgiftning", som en
direkte følge af det.
Peter
| |
Hekto (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-09-05 10:36 |
|
In article <432a8317$0$11700$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
nospamnews@psi.avic.dk says...
> Så meget, at ca. 17.000 personer årligt dør af "blyforgiftning", som en
> direkte følge af det.
>
>
.... har ellers hørt at det var gennemtræk eller blodtab de døde af?
Det har ikke så meget med våben at gøre, som med indstillingen til at
bruge dem.
'Tætheden' af våben i f.eks. Skandinavien skulle være højere end i USA
(jagtvåben, skytteforeninger, hær og flåde m.m.) Det er dog ikke
ensbetydende med at vi skyder på alt og alle!
Derovre kan man bare ike forestille sig andet end at skyde på en
indbrudstyv, og indbrudstyven vil iøvrigt skyde, hvis ikke han bliver
skudt først o.s.v.!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Claus Rittig (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 16-09-05 16:01 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d94b04a87ca16319898bd@news.tele.dk...
> 'Tætheden' af våben i f.eks. Skandinavien skulle være højere end i USA
> (jagtvåben, skytteforeninger, hær og flåde m.m.) Det er dog ikke
> ensbetydende med at vi skyder på alt og alle!
> Derovre kan man bare ike forestille sig andet end at skyde på en
> indbrudstyv, og indbrudstyven vil iøvrigt skyde, hvis ikke han bliver
> skudt først o.s.v.!
Det spiller også ind at vore våben typisk er i aflåst våbenskab, mens deres
er under hovedpuden eller i bukselinningen.
Rittig
| |
Peter Sindrup (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter Sindrup |
Dato : 16-09-05 16:45 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com>
> Det spiller også ind at vore våben typisk er i aflåst våbenskab, mens
> deres
> er under hovedpuden eller i bukselinningen.
Også?
Og i handskerummet, og i natbordsskuffen - ja, over det hele.
Og så lidt on topic igen:
Enhver der har kørt i USA på de store øde landeveje, kan med selvsyn
konstateret at alle vejskilte er totalt gennemhullede - det taler vist sit
eget tydelige sprog.
Peter
| |
Armand (17-09-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-05 10:21 |
|
Peter Sindrup wrote:
>
> Enhver der har kørt i USA på de store øde landeveje, kan med selvsyn
> konstateret at alle vejskilte er totalt gennemhullede - det taler vist
> sit eget tydelige sprog.
- - - om hvor kedeligt det er at ligge og cruise ligeud med så lav en
fart som brugt derovre :-|
--
Armand.
| |
Peter Sindrup (17-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter Sindrup |
Dato : 17-09-05 10:58 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk>
> - - - om hvor kedeligt det er at ligge og cruise ligeud med så lav en fart
> som brugt derovre :-|
Ja, så hellere skyde på noget/nogen?
Logik: Sæt hastigheden op, og færre dræbes (af skud)
Peter
| |
Jim (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 16-09-05 11:12 |
|
"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse
news:432a8317$0$11700$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com>
>> Selvfølgelig går amerikanerne også op i beskyttelse.
>> Den sidste amerikaner, jeg så på mc på vejen mellem Chicago og Milwaukee,
>> var iført kondisko, jeans, t-shirt og en semiautomatic stoppet ned bag i
>> bukselindingen.
>
>> Det kalder jeg beskyttelse, der vil noget.
>
> Ja, det kaldes: personal protection - noget amerikanerne går meget højt op
> i.
> Så meget, at ca. 17.000 personer årligt dør af "blyforgiftning", som en
> direkte følge af det.
Tja, det er farligt at være forbryder.
| |
Peter Sindrup (16-09-2005)
| Kommentar Fra : Peter Sindrup |
Dato : 16-09-05 16:41 |
|
"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com>
>>> Det kalder jeg beskyttelse, der vil noget.
>>
>> Ja, det kaldes: personal protection - noget amerikanerne går meget højt
>> op i.
>> Så meget, at ca. 17.000 personer årligt dør af "blyforgiftning", som en
>> direkte følge af det.
>
> Tja, det er farligt at være forbryder.
Det er faktisk meget sjældent at der bliver skudt i selvforsvar.
(en ud af otte, hvis jeg husker rigtigt)
Det er ofte "the bad guys" (som også har ret til at eje skydevåben så længe
de ikke er straffet "felony") der bruger dem. Og så er der
vådeskudsulykkerne ...
Peter
| |
Armand (17-09-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-05 10:25 |
|
Peter Sindrup wrote:
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com>
>
> Det er faktisk meget sjældent at der bliver skudt i selvforsvar.
> (en ud af otte, hvis jeg husker rigtigt)
> Det er ofte "the bad guys" (som også har ret til at eje skydevåben så
> længe de ikke er straffet "felony") der bruger dem. ...
Aprospos:
Så for nyligt en amerikansk plakat hængt op udenfor et større indkøbscenter:
"Det er simpel hovedregning: 10 - 20 - out!
- Trækker du en pistol under røveri: Mindst 10 år!
- Bruger du den: Mindst 20 år!
- Rammer du nogen derved: Livstid! "
Tør lærdom
--
Armand.
| |
Jim (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 19-09-05 09:54 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:LhRWe.68037$Fe7.229492@news000.worldonline.dk...
> Peter Sindrup wrote:
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com>
>>
>> Det er faktisk meget sjældent at der bliver skudt i selvforsvar.
>> (en ud af otte, hvis jeg husker rigtigt)
>> Det er ofte "the bad guys" (som også har ret til at eje skydevåben så
>> længe de ikke er straffet "felony") der bruger dem. ...
>
> Aprospos:
> Så for nyligt en amerikansk plakat hængt op udenfor et større
> indkøbscenter:
>
> "Det er simpel hovedregning: 10 - 20 - out!
> - Trækker du en pistol under røveri: Mindst 10 år!
> - Bruger du den: Mindst 20 år!
> - Rammer du nogen derved: Livstid! "
>
> Tør lærdom
Det gælder ikke i Texas.
Der er dødsstraf for mord (murder one) i Texas.
| |
Moller (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-09-05 10:16 |
|
Jim wrote:
>> "Det er simpel hovedregning: 10 - 20 - out!
>> - Trækker du en pistol under røveri: Mindst 10 år!
>> - Bruger du den: Mindst 20 år!
>> - Rammer du nogen derved: Livstid! "
>>
>> Tør lærdom
>
> Det gælder ikke i Texas.
> Der er dødsstraf for mord (murder one) i Texas.
At man rammer nogen er vel ikke Mord :) Så man kan sige der mangler
fjerde punkt, altså "- Rammer du rigtig: Dødsstraf."
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jim (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 19-09-05 10:48 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:432e81d7$0$258$14726298@news.sunsite.dk...
> Jim wrote:
>>> "Det er simpel hovedregning: 10 - 20 - out!
>>> - Trækker du en pistol under røveri: Mindst 10 år!
>>> - Bruger du den: Mindst 20 år!
>>> - Rammer du nogen derved: Livstid! "
>>>
>>> Tør lærdom
>>
>> Det gælder ikke i Texas.
>> Der er dødsstraf for mord (murder one) i Texas.
>
> At man rammer nogen er vel ikke Mord :) Så man kan sige der mangler fjerde
> punkt, altså "- Rammer du rigtig: Dødsstraf."
Går man ind i en drugstore og hiver sin .45 Colt frem, så vil jeg formode,
at et drab ikke er en ulykke.
J.
| |
Jim Andersen (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 19-09-05 16:23 |
|
Jim wrote:
> Går man ind i en drugstore og hiver sin .45 Colt frem, så vil jeg
> formode, at et drab ikke er en ulykke.
Hvem snakker om drab ?
/jim
| |
Jim (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 19-09-05 16:39 |
|
"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:432ed7bf$0$249$14726298@news.sunsite.dk...
> Jim wrote:
>
>> Går man ind i en drugstore og hiver sin .45 Colt frem, så vil jeg
>> formode, at et drab ikke er en ulykke.
>
> Hvem snakker om drab ?
Det gør jeg bl.a.
Ordet "mord" blev nævnt, og mord er der dødsstraf for, hvis det ikke
anvendes i selvforsvar.
| |
Jim Andersen (20-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 20-09-05 13:01 |
|
Jim wrote:
>> Hvem snakker om drab ?
>
> Det gør jeg bl.a.
> Ordet "mord" blev nævnt
Ja.... af dig....
> , og mord er der dødsstraf for, hvis det ikke
> anvendes i selvforsvar.
og der er bødestraf for cykeltyveri... men ingen af delene har da noget med
Armands plakat at gøre.
/jim
| |
Hekto (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-09-05 11:29 |
|
In article <432e7cb2$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Jim@donteventhinkaboutitpalp.com says...
> Det gælder ikke i Texas.
> Der er dødsstraf for mord (murder one) i Texas.
>
d.v.s. at man få en kortere straf!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jim (19-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 19-09-05 13:44 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d98b169261e6d929898c4@news.tele.dk...
> In article <432e7cb2$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> Jim@donteventhinkaboutitpalp.com says...
>> Det gælder ikke i Texas.
>> Der er dødsstraf for mord (murder one) i Texas.
>>
> d.v.s. at man få en kortere straf!?
Ja, og man mærker ikke noget.
J.
--
De værste skud mod en selv er dem, man aldrig hører.
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 17:55 |
|
Får du de 80 ved at lægge 40 og 40 sammen ? ;-> Alt med måde.
| |
Jim (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 12-09-05 18:06 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126544113.841766.219430@g47g2000cwa.googlegroups.com...
Får du de 80 ved at lægge 40 og 40 sammen ? ;-> Alt med måde.
Ikke forstået?
Du må køre 80km/t på landevej, så det er det eks. jeg tager.
Hvis du havde tænkt dig at køre i trafikken, vil du sikkert komme på
landevej.
Og du må ikke være til fare for trafikken, derfor kører du optimalt og med
normal fart ergo 80 i timen.
J.
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 18:46 |
|
Det er noget af en videredigtning du foretager, og det må stå for din
egen regning. Som jeg havde skrevet; 40km/t, god vej, lav trafik. De 80
er ikke et lovmæssigt minimum, der skal også være plads til
søndagsbilister, sålænge man ikke er til gene for den øvrige trafik.
| |
Jim (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 12-09-05 19:30 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126547154.524325.324790@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Det er noget af en videredigtning du foretager, og det må stå for din
egen regning. Som jeg havde skrevet; 40km/t, god vej, lav trafik. De 80
er ikke et lovmæssigt minimum, der skal også være plads til
søndagsbilister, sålænge man ikke er til gene for den øvrige trafik.
******************
Der er faktisk gjort klar til hak i kortet eller den bløde hat, hvis man
kører for langsomt.
| |
Jes Vestervang (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-09-05 19:03 |
|
"Jacob" <jacob@goatstormNOSPAM.dk> writes:
> Jeg er styrtet flere gange på min racercykel, og er aldrig kommet
> alvorligt til skade. Man skal vist være ekstremt heldig for at kunne
> sige det samme om styrt på mc.
Hvis det er styrt med lave hastigheder på mindre motorcykler tager du
fejl. Selvom jeg ikke får kørt så meget offroad er jeg alligevel
styrtet et utal af gange, og er kun kommet lidt galt afsted en enkelt
gang. Hvis udstyret er i orden er det lige før det eneste farlige ved
mc-styrt er at ramme ting.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 19:51 |
|
Det synes jeg ikke der står i min folder. Hvilket punkt tænker du på?
| |
Jim (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jim |
Dato : 12-09-05 20:10 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126551062.303514.9200@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Det synes jeg ikke der står i min folder. Hvilket punkt tænker du på?
Det er ikke en lov, der er trådt i kraft endnu.
Der er tale om at gøre det til lov.
Jeg skal se om jeg kan finde linket.
J.
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 20:19 |
|
Hvis jeg har travlt synes jeg også det er irriterende hvis der ligger
en blød hat og spærrer, men om det ligefrem er ulovligt ved jeg ikke.
Det er lidt skræmmende hvis man både får klip i kortet for at køre
for hurtigt og for langsomt.
Anyway, min fornemmelse af faren er at det er farligere at køre
hurtigt med beskyttelse end langsomt uden. Det bedste er selvfølgelig
at køre passende fart med beskyttelse, og det værste er at køre
hurtigt uden. Jeg prøver at tilpasse sikkerheden efter
omstændighederne.
| |
Jens B. Rasmussen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 12-09-05 21:28 |
|
"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:1126552722.631009.159320@z14g2000cwz.googlegroups.com...
> Hvis jeg har travlt synes jeg også det er irriterende hvis der ligger
> en blød hat og spærrer, men om det ligefrem er ulovligt ved jeg ikke.
> Det er lidt skræmmende hvis man både får klip i kortet for at køre
> for hurtigt og for langsomt.
> Anyway, min fornemmelse af faren er at det er farligere at køre
> hurtigt med beskyttelse end langsomt uden. Det bedste er selvfølgelig
> at køre passende fart med beskyttelse, og det værste er at køre
> hurtigt uden. Jeg prøver at tilpasse sikkerheden efter
> omstændighederne.
Hej TGSC
Det står i færdelsloven at man ikke må være til gene/ulempe for de øvrige
trafikanter
jeg har kippet det afsnit ud fra retsinfo.dk som vel rammer det bedst så
hvis du trækker ud foran andre så de må bremse hårdt, kører unødigt
langsomt, undlader at give tegn ved bognbaneskift osv. kan det i princippet
straffes, mener dog ikke at det giver et klip endnu men så en politimester
udtale at folk var begyndt at køre langsommere efter klippekortet var
indført og de nu ville overveje straffe dem som kørte for langsomt.
Citat fra retsinfo.dk lov 432 ( lovbekendtgørelse 712 af 02/08-2001)
Kapitel 2
Regler for al færdsel
Grundregler m.v.
§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.
Stk. 2. Særligt hensyn skal vises over for børn, skolepatruljer, ældre
mennesker samt personer, der ifølge særligt af trafikministeren fastsat
kendetegn eller i øvrigt, efter hvad der fremgår af omstændighederne, lider
af svækket syn eller hørelse eller anden legemlig mangel eller sygdom, som
er til ulempe for dem i færdslen.
Stk. 3. Det påhviler politi og vejmyndigheder efter samråd med skolerne at
træffe foranstaltninger til at beskytte børnene mod farerne fra den kørende
færdsel på deres vej til og fra skolen.
--
Med venlig hilsen
Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk
| |
Torben Scheel (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-09-05 10:05 |
|
TGSC wrote:
> Hvis jeg har travlt synes jeg også det er irriterende hvis der ligger
> en blød hat og spærrer, men om det ligefrem er ulovligt ved jeg ikke.
> Det er lidt skræmmende hvis man både får klip i kortet for at køre
> for hurtigt og for langsomt.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3254538/
> Anyway, min fornemmelse af faren er at det er farligere at køre
> hurtigt med beskyttelse end langsomt uden. Det bedste er selvfølgelig
> at køre passende fart med beskyttelse, og det værste er at køre
> hurtigt uden. Jeg prøver at tilpasse sikkerheden efter
> omstændighederne.
Det er i alle tilfælde gambling at køre uden beskyttelse - du har ingen
indflydelse på hastigheden på den der rammer dig.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Jesper G (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jesper G |
Dato : 13-09-05 10:25 |
|
Torben Scheel wrote:
> TGSC wrote:
>
>> Hvis jeg har travlt synes jeg også det er irriterende hvis der ligger
>> en blød hat og spærrer, men om det ligefrem er ulovligt ved jeg ikke.
>> Det er lidt skræmmende hvis man både får klip i kortet for at køre
>> for hurtigt og for langsomt.
>
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3254538/
>
>> Anyway, min fornemmelse af faren er at det er farligere at køre
>> hurtigt med beskyttelse end langsomt uden. Det bedste er selvfølgelig
>> at køre passende fart med beskyttelse, og det værste er at køre
>> hurtigt uden. Jeg prøver at tilpasse sikkerheden efter
>> omstændighederne.
>
>
> Det er i alle tilfælde gambling at køre uden beskyttelse - du har ingen
> indflydelse på hastigheden på den der rammer dig.
>
Når I snakker med/uden beskyttelse, hvad mener I så?
Hvor meget beskyttelse kører folk normalt med? Jeg kører som minimum med
hjelm, jakke, handsker og støvler. (Og selvfølgelig også mit normale tøj
indenunder, bare så der ikke lige kommer nogle smarte kommentarer ang. det)
| |
Rene Joergensen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 13-09-05 10:39 |
|
Jesper G <super_gSnabelA@esenetPrikdk> wrote:
> Når I snakker med/uden beskyttelse, hvad mener I så?
> Hvor meget beskyttelse kører folk normalt med? Jeg kører som minimum med
> hjelm, jakke, handsker og støvler. (Og selvfølgelig også mit normale tøj
> indenunder, bare så der ikke lige kommer nogle smarte kommentarer ang. det)
Jeg kører ikke nogen steder uden fuld oprustning.
Da jeg havde fået min MC var jeg doven/nærig og havde kun investeret i jakke,
handsker og hjelm. Da jeg så styrtede pga. kørefejl/mudder på vejen slog
jeg mig rimelig grundigt. Kunne ikke gå i flere dage og havde et rimelig
heftig hudafskrabning på det ene knæ, samt at det fik et slag da jeg
rullede et par gange da jeg ramte jorden.
Min fod var i klemme under MC'en, men der skete heldigvis ikke noget, da
den på det tidspunkt var kommet ud i rabatten.
http://gallery.fzr.dk/2004-10-08/CRW_3961.jpg
http://gallery.fzr.dk/2004-10-08/CRW_3965.jpg
http://gallery.fzr.dk/2004-10-08/CRW_3966.jpg
Det var nu ellers nogle gode bukser :)
Nu har jeg så et komplet sæt tekstil, samt nogle gode støvler.
--
-René
| |
Torben Scheel (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-09-05 12:15 |
|
Jesper G wrote:
>> Det er i alle tilfælde gambling at køre uden beskyttelse - du har
>> ingen indflydelse på hastigheden på den der rammer dig.
>>
>
> Når I snakker med/uden beskyttelse, hvad mener I så?
> Hvor meget beskyttelse kører folk normalt med? Jeg kører som minimum med
> hjelm, jakke, handsker og støvler. (Og selvfølgelig også mit normale tøj
> indenunder, bare så der ikke lige kommer nogle smarte kommentarer ang. det)
Mit minimum er en gammel Jaguar Gloveco dragt (læderbukser og -jakke)
med skumindlæg på hofter, knæ, albuer og skuldre - MC-støvler,
MC-handsker og hjelm. Beskyttelsesmæssigt foretrækker jeg dog min MQP
nylonjakke og Vanucci læderbukserne med CE-godkendte skaller (ikke fordi
de er godkendte - men fordi de sidder omkring leddene og er tykkere).
Nogen gange udfordrer jeg Darwin og Murphy ved at køre i det jeg går og
står i, når cyklen skal fra fortovet op ad rampen til MC-garagen.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Hekto (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-09-05 11:30 |
|
In article <43269af0$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>,
super_gSnabelA@esenetPrikdk says...
> Når I snakker med/uden beskyttelse, hvad mener I så?
>
Hjelm
Handsker
Støvler
Jakke (læder eller tekstil)m. ekstra rygbeskyttelse indbygget
Bukser (læder eller tekstil)m. ekstra hoftebeskyttelse indbygget
- skal det være 'hurtigt' er det bukserne der udelades.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 21:34 |
|
Google siger 50km/t, det er lige 10 gange så hurtigt som jeg troede.
Jeg har haft kig på en rygbeskytter, men synes den kan bøjes lige
lovligt langt tilbage bare med hånden. Der var heller ikke
udluftningshuller i, det ville ellers være rart, især når man også
kører med rygsæk.
| |
Ukendt (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-09-05 22:07 |
|
TGSC skrev i meddelelsen
<1126557243.320698.71880@f14g2000cwb.googlegroups.com>...
>...det ville ellers være rart, især når man også kører med rygsæk.
Man kører _ikke_ med rygsæk :-|
mvh
Orla
| |
Dan (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Dan |
Dato : 13-09-05 20:50 |
|
sludder!!
du kan få flere forskellige rygsække med indlæg og deslige.. Og desuden
kommer det an på hvad du har i den.. en madpakke og en regnjakke gør nok ikk
den store forskel, men et skruetrækker sæt på tværs nok er værrere..
mvh
dan
>
> Man kører _ikke_ med rygsæk :-|
>
> mvh
> Orla
>
>
| |
Ukendt (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-09-05 21:11 |
|
Dan skrev i meddelelsen <43272d03$0$73082$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>sludder!!
Nej! Når rygsækken griber fat i et eller andet, og remmene "åbner" dine
armes pulsårer, så har Du meget kort tid at tænke i........
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (14-09-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-09-05 09:30 |
|
Dan wrote:
> sludder!!
> du kan få flere forskellige rygsække med indlæg og deslige.. Og desuden
> kommer det an på hvad du har i den.. en madpakke og en regnjakke gør nok ikk
> den store forskel, men et skruetrækker sæt på tværs nok er værrere..
>
...og hvis de er lavet i italien er der endda en chance for at de ikke
rykker en pulsåre over når de hænger i.
--
vh
Torben - ejer af runbags tanktaske med skulderstropper der engang var
monteret i begge ender.
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Martin Sørensen (12-09-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 12-09-05 22:23 |
|
> Google siger 50km/t, det er lige 10 gange så hurtigt som jeg troede.
> Jeg har haft kig på en rygbeskytter, men synes den kan bøjes lige
> lovligt langt tilbage bare med hånden.
En rygbeskytter skal ikke forhindre ryggen i at bøje, men blot sørge for at
fordele kraften fra et slag til et større område, så rygsøjlen ikke bliver
direkte udsat.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
TGSC (12-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 12-09-05 22:21 |
|
Hvorfor er det slemt? Virker den ikke som airbag?
| |
Ukendt (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-09-05 06:28 |
|
TGSC skrev i meddelelsen
<1126560040.660706.34190@g44g2000cwa.googlegroups.com>...
>Hvorfor er det slemt? Virker den ikke som airbag?
Det kommer vel an på hvad der er i, (træsko, PC, mm), men ryggen har ikke
godt af at blive bøjet den vej rundt.
Bæreremmene går under armene på et sted som er sårbart hvad angår
blodforsyningen. Chancen for at rygsækken griber fat i et eller andet når Du
"skøjter" hen over asfalten er ret stor.
mvh
Orla
| |
Bo Nielsen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 13-09-05 12:38 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4326636f$0$73044$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> TGSC skrev i meddelelsen
> <1126560040.660706.34190@g44g2000cwa.googlegroups.com>...
>>Hvorfor er det slemt? Virker den ikke som airbag?
>
>
> Det kommer vel an på hvad der er i, (træsko, PC, mm), men ryggen har ikke
> godt af at blive bøjet den vej rundt.
>
> Bæreremmene går under armene på et sted som er sårbart hvad angår
> blodforsyningen. Chancen for at rygsækken griber fat i et eller andet når
> Du
> "skøjter" hen over asfalten er ret stor.
>
> mvh
> Orla
En ven af en bekendt (ved godt den allerede her virker utroværdig men jeg
har alligevel tillid til min bekendte ) kørte med en prøveplade i
rygsækken, væltede med forholdsvis lav fart, prøvepladen gik i rygsøjlen, og
han gik med afstivning/korset i et halvt år :-/
Kør ikke med rygsæk!
ScooterBo
| |
TGSC (13-09-2005)
| Kommentar Fra : TGSC |
Dato : 13-09-05 08:35 |
|
Orla> men ryggen har ikke godt af at blive bøjet den vej rundt.
Martin> En rygbeskytter skal ikke forhindre ryggen i at bøje
Okay, nu er jeg forvirret. Kan man ikke få rygbeskyttere som både
beskytter mod slag og mod bøjning?
Det med rygsækken kan jeg godt se nu. Desværre må jeg leve med
risikoen indtil jeg får mulighed for anden oppakning.
| |
Jacob Bunk Nielsen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 13-09-05 14:25 |
|
"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> writes:
> ...men fik du scoret pigen i sidste ende?
Hun var med ude og køre MC ved en senere lejlighed.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Jacob Bunk Nielsen (13-09-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 13-09-05 14:43 |
|
Jesper G <super_gSnabelA@esenetPrikdk> writes:
> Når I snakker med/uden beskyttelse, hvad mener I så?
> Hvor meget beskyttelse kører folk normalt med? Jeg kører som minimum med
> hjelm, jakke, handsker og støvler. (Og selvfølgelig også mit normale tøj
> indenunder, bare så der ikke lige kommer nogle smarte kommentarer ang. det)
Jeg kører altid med støvler, handsker, rygbeskytter og hjelm. Det
kombinerer jeg enten med mit Rukka-tøj (jakke og bukser, som lynes
sammen) eller med min Alpinestars læderheldragt, hvis det skal være
lidt mere sjov kørsel i godt vejr.
Både Rukka-tøjet og læderdragten har skaller på knæ, albuer og hofter,
men jeg tror at dem i læderdragten er de bedste, da de helt klart er
sværere at skubbe ud af kurs.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Armand (17-09-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-05 10:27 |
|
TGSC wrote:
> Hej,
> er der sikkerhedsmæssigt nogen forskel på at køre 40km/t på
> trædecykel og 40km/t på 2-hjulet motorkøretøj ? Forudsat
> omstændighederne er til det, dvs. god vej, lav trafik osv.
> Vi er nogle stykker der godt kan lide den frie fornemmelse af at køre
> "nøgen", dvs. uden andet end shorts og sandaler og måske hjelm.
> Hvis man kan gøre det på cykel, kan man vel også på mc?
> Der er som regel bedre bremser på en motorcykel, men omvendt er det
> djævelsk fristende at køre liiige lidt stærkere osv.
Og analogien skulle kun dække de 10-20 km/t en almindelig cyklisk
frembringer sig med :-|
--
Armand.
| |
|
|