Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon mobility 9000IGP??
Fra : Daniel

Dato : 12-09-05 09:26

Sådan et grafik er der sat i min HP, NV5207EA (shared) med PC2700/333mhz
ram, og den har en ramdac på 350 som mit almindelige ATI kort i min
stationære, men kæft jeg døjer med at trække san andreas, det hakker og
tøffer (men er dog spilbart) er det fordi mine DDR ram på computeren er for
langsomme eller er det min HD eller skyldes det simpelthen at den std driver
hp har lagt med på recovery cden?

MvH Daniel pedersen

Fra : Daniel

Dato : 12-09-05 09:31

Skulle måske lige tilføje at det er en bærbar med 4200rpm´s Harddisk

Fra : Henrik Ladager

Dato : 12-09-05 11:50

"Daniel" <1@2> skrev i en meddelelse
> Skulle måske lige tilføje at det er en bærbar med 4200rpm´s Harddisk

Hvor meget ram har du i den?

Mvh Henrik

Fra : Daniel

Dato : 12-09-05 11:58

Hvor meget ram har du i den?

Mvh Henrik

Fra : Henrik Ladager

Dato : 12-09-05 12:15

"Daniel" <1@2> skrev i en meddelelse
> Hvor meget ram har du i den?
>
> Mvh Henrik

Det smarteste er nok en stang 512mb ram mere og evt. også prøve at give
ram'en 8-10%mere og gpu'en 6-8% med Rage3Dtweak, det giver også lidt især
mht. ram'en. Men jeg er nu ikke sikker på om man kan overclocke på shared
ram med rage3d, sikkert ikke. Men måske Gpu'en kan. Kører den feks. 274,5mhz
kan du sætte den til 283mhz hvis den er aktivt kølet.

Mvh Henrik

Fra : Daniel

Dato : 12-09-05 12:55

Jeg tror nu at alle bære grafik kort er passiv, ellers blir den vel kølet
ned af cpu blæseren, min maskine bliver iørigt heller ikk varm, men jeg må
da erkende at det eneste "tunge" spil jeg har prøver er san andreas, og den
kan da kører det.. i 1024x768x16 men det er ikk flydende og går jeg i
800x600x16 er det langt fra flydende, og går jeg i 640x480x16 så går det i
slowmotion, og går jeg op i den 1280x800x16 kører det heller ikk flydende
men det er flot og se på, det er der ingen tvivl om.. mit kort kører 350mhz
ramdac (hvad det end er)

Mvh Daniel pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 16:23

Daniel wrote:
> [...]
> DDR ram på computeren er for langsomme eller er det min HD eller
> skyldes det simpelthen at den std driver hp har lagt med på recovery

RAMDAC har INTET med hastigheden at gøre.
RAMDAC'en er den chip, der konverterer fra digitalt til analogt inden det
sendes ud af VGA-stikket, så når du bruger den interne skærm på din bærbare
bliver denne (RAMDAC'en) overhovedet ikke benyttet.

Det det kommer an på er selve grafikchippen (GPU'en). MR9000IGP er en
udemærket chip, men ikke meget bevendt til nutidens tunge spil.

Du kan finde tekniske detaljer om MR9000 her:
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=98&var2=0 og her
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=52

Zulu