Skærme
Fijala 3554
Et par spørgsmål til eksperterne (sik
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 12-09-05 08:47

Hej...

Inden jeg kaster mig helt hovedløst ud i at konvertere til fladskærm,
har jeg lige et par spørgsmål :

1. Hvilke producenter har en 0-pixelfejl politik ?, har hørt at der er
nogen som garanterer den slags ! .

2. Er der nogen forskel på de forskellige paneltyper når det gælder hvor
"behagelige" de er at kigge på i længere tid ??.

3. Er der andre bagdele ved "widescreen formatet", end at visse spil
ikke tager sig godt ud på dem ?.

4. Er det helt umuligt at tilslutte en ekstern DVD spille til en
computermonitor, og få det til at se pænt ud ?.

Håber i gider hjælpe mig . Evt. generelle, og/eller specifikke
anbefalinger modtages meget gerne !, skærmen skal bruges til
tekstbehandling, kodning, billedbehandling, og en sjælden gang imellem
strategispil a la civilization/warcraft.

Mvh.

Torben.

Fra : Hansen

Dato : 12-09-05 10:51

"Torben Hedstrøm" <TorbenXX@XXidunn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tekstbehandling, kodning, billedbehandling, og en sjælden gang imellem
> strategispil a la civilization/warcraft.

3) En wide-screen skærm (med samme 'størrelse' er minde end en almindelig).

4) Nej. Nogle [flad}skærme har både komponent- og S-VHS-indgang.

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 13-09-05 06:48

Takker for svarene !... Tror så at jeg undgår widescreen formatet for nu
. Hvad angår TV på fladskærme var jeg egentlig godt klar over det
lader sig gøre, men har bare hørt at billedkvaliteten er kraftigt
diskutabel...

Torben.