Køb af MC uden service-bog
Fra : Anders

Dato : 11-09-05 23:01

Jeg har kigget på en MC uden servicebog og er ikke helt sikker på hvor meget
det
betyder at den ikke har sådan en. Den er umidlbart i fin stand og stumperne
ser ud
til at være i orden. Der er endda også en værstedsregning på den, fra for
nylig,
men da der ingen servicebog er på den kan jeg jo ikke være sikker på hvor
mange
km den har gået da man kan pusle med triptælleren...
Det der jeg vil vide er hvad det evt. betyder for prisen på den hvis jeg vil
sælge den
videre en dag eller om jeg helt skal lade være med at bruge mere tid på det.

Anders

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 12-09-05 06:41

Anders wrote:
> [...]
> sælge den
> videre en dag eller om jeg helt skal lade være med at bruge mere tid på det.

Jeg ville ikke bekømre mig så meget over det, det kan jo betyde at den
nuværende ejer selv har foretaget service af den. Det er jo ikke
nødvendigvis altid bedst at service foregår på et "rigtigt" værksted?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 12-09-05 06:53

Anders wrote:
> [...]
> sælge den
> videre en dag eller om jeg helt skal lade være med at bruge mere tid på det.

Hvis der ikke er garanti på cyklen længere, er servicebogen næsten helt
uden interesse. Brug istedet din sunde fornuft når du kigger cyklen igennem.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Anders

Dato : 12-09-05 08:14

Mange tak

Fra : Moller

Dato : 12-09-05 08:54

Anders wrote:

> men da der ingen servicebog er på den kan jeg jo ikke være sikker på hvor
> mange
> km den har gået da man kan pusle med triptælleren...

   Det er sgi da lige så let at fuske med en servicebog som det er med
triptælleren, hvis ik det er endnu nemmere at fuske med bogen end
triptælleren.

   Så det agument holder ik meget... generalt så er servicebogen til at
skide i, så snart cyklen har paseret de første hovede service, da en
mekker ikke er garanti for det er gjort ordentligt, det eneste det
betyder er at han har et stempel til bogen, og har taget rigeligt med
penge for en gang dumme arbejde, som de fleste selv kan udføre hvis de gad.

   Lyder maskine godt, og ser ud til at være i god stand... og du har haft
en kammy med som ved lidt mere om det end dig selv, som har sagt god for
den, betyder langt mere end en servicebog. Og så kan sælger heller ikke
bruge det argument for ikke at gå ned i pris.

--
VH
Lars Molnit