Motorolie ??
Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 11-09-05 22:14

Hej,
Ny i dette forum, med følgende efterlysning:
Har lige købt en Zuki VS800 Intruder fra 92'.
Rigtig god lille maskine, som passer godt til mit temperament (og
alder).
Suzuki angiver ( i 92') at der skal bruges SAE 10W-40, API grade SE
ell. SF, motorolie.!

API benævnelserne er efterhånden ældgamle og er afløst af skrappere
krav med nye benævnelser.
Ingen angivelse, om der skal bruges mineralsk- eller delsyntetisk
olie.!

Nu er en VS800 jo ingen jetjager ell. risraket, så man vælger vel ikke
bare den dyreste olie på markedet.!?
Er med på, at olien skal smøre både gearkasse og kobling sammen med
lejer, knaster og alverdens andre ting.

Er der nogen, som har erfaring i/ viden om, hvilken olie vil være
formålstjenlig.

F.eks. i MC-nøglen anbefales både Silkolene S4 mineralsk samt
Silkolene Comp 4 delsyntetisk olie. Begge typer er åbenbart verdens
bedste...!?

Ville det være en forbrydelse ell. udløse en større mek.regning at
bruge f.eks.:
Mobil Super S 10W-40, delsyntetisk olie
eller er det bedre egnet i en smørekande....?

Jeg ved, man kan bestille olie fra Louis i Hamburg, men synes, det er
lidt vildt at bestille olie fra Tyskland, når der er så mange
muligheder i Dk.

M.v.h. JorgAlex.

--
Efter ca. 25 år i bil, endelig
en Zuki VS 800 Trude..

Fra : Jacob

Dato : 11-09-05 22:41

"Jørgen Z. Alexandersen (slet 2LC0G)" <jorg79alex@2LC0Gsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11264734330.035191588786617@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg ved, man kan bestille olie fra Louis i Hamburg, men synes, det er
> lidt vildt at bestille olie fra Tyskland, når der er så mange

Hej.

Det er næsten et religiøst spørgsmål du stiller der, som der kan være flere
svar på. Jeg vil ikke gøre mig klog på hvad der er det rigtige til din
maskine, men prøv at søge i gruppen gennem:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel?hl=da , da det er blevet
besvaret/diskuteret mange gange før.

Mvh Jacob

Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 12-09-05 14:13

Jacob <jacob@goatstormNOSPAM.dk> skrev:

> [...]
>svar på. Jeg vil ikke gøre mig klog på
>hvad der er det rigtige til din
>maskine, men prøv at søge i gruppen gennem:

- Det var da en ok henvisning; skal love for, der er delte
meninger om olie...
M.v.h. Jorg
Efter ca. 25 år i bil, endelig
en Zuki VS 800 Trude..

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-09-05 16:09

Jørgen Z. Alexandersen (slet 18OV3) wrote:
> Efter ca. 25 år i bil, endelig
> en Zuki VS 800 Trude..

Øj! Kom du i Guiness rekordbog?

Tillykke med maskinen og den friske luft.

--
vh
Torben

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-09-05 04:37

Helt enkelt. Spørg en Suzuki forhandler.
Hilsen Matthias

Fra : Hekto

Dato : 12-09-05 08:48

In article <11264734330.035191588786617@dtext.news.tele.dk>,
jorg79alex@2LC0Gsol.dk says...
> Ville det være en forbrydelse ell. udløse en større mek.regning at
> bruge f.eks.:
> Mobil Super S 10W-40, delsyntetisk olie
> eller er det bedre egnet i en smørekande....?

Uden juridiske garantier: .... Nøøøøh!

Jeg bruger Shell's delsyntetiske Helix 10W-40 og køber rigeligt når den
er på tilbud i bilka.
Det har ikke givet problemer med koblingen, og smøre evnen fejler nok
heller ikke noget. Specifikationen er fin-fin!

Nogle olier beregnet fir biler indeholder letløbsaditiver der kan få
koblingen til at glide.

Regn med at de fleste oliespecifikationer er væsentligt forbedret siden
'92!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 12-09-05 14:17

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:
>Jeg bruger Shell's delsyntetiske
> [...]

Hej Hekto
Har haft det i tankerne (Shell Helix),
jeg tror sgu jeg prøver det...
M.v.h.
Jorg

Fra : solvang

Dato : 12-09-05 15:04

"Jørgen Z. Alexandersen (slet MAB5K)" <jorg79alex@MAB5Ksol.dk> skrev i en
meddelelse news:11265312090.842369822037067@dtext.news.tele.dk...

> Hej Hekto
> Har haft det i tankerne (Shell Helix),
> jeg tror sgu jeg prøver det...

Den bedste olie jeg har prøvet er Mobil One 0-40W

Fra : Moller

Dato : 12-09-05 08:50

Jørgen Z. Alexandersen (slet 2LC0G) wrote:

> Jeg ved, man kan bestille olie fra Louis i Hamburg, men synes, det er
> lidt vildt at bestille olie fra Tyskland, når der er så mange
> muligheder i Dk.

   Aaarrgg, det er lidt vildt at købe i dyre domme i Danmark ;) om du
bestiller fra et sted i DK, eller fra Tyskland er jo samme fremgangsmåde
og det hele... forskellen er bare at fakturen er på tysk i stedet. Du
skal vel også ha en masse geil til din intruder, og det kan bestilles
til ok priser fra louis.de og så kan man fint tage noget olie med...
eller bestille olie + få deres katalog med gratis oven i ;) så kan du
side og savle i deres katalog, og sammenligne mod MC nøglen omkring
priser osv...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 17:08

Moller skrev i meddelelsen <43253332$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>...

> Aaarrgg, det er lidt vildt at købe i dyre domme i Danmark ;) om du
>bestiller fra et sted i DK, eller fra Tyskland er jo samme fremgangsmåde

Bestiller ?? Øhh ? Jeg tager da bare et par dunke med hjem når de er på bud
i HN. Du ved, sådan en forretning man kan gå ind i uden brug af PC 4
liter API-SJ olie til Kr. 180,-

mvh
Orla, som også kan finde på at handle on-line

Fra : Moller

Dato : 15-09-05 11:54

Orla Pedersen wrote:

> Bestiller ?? Øhh ? Jeg tager da bare et par dunke med hjem når de er på bud
> i HN. Du ved, sådan en forretning man kan gå ind i uden brug af PC 4
> liter API-SJ olie til Kr. 180,-

   Og lige som du ik går i Aldi, går jeg ikke i HN ;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 15:29

Moller skrev i meddelelsen <432952b5$0$18637$14726298@news.sunsite.dk>...

> Og lige som du ik går i Aldi, går jeg ikke i HN ;)

Hver sin fobi Og i øvrigt er det en API-SL olie

mvh
Orla
VTR-fie, 25.000 Km. på "forbudt" bilolie