Farvetemperatur på HID
Fra : peder7000@hotmail.co~

Dato : 11-09-05 21:10

Hej!

Pæren i min Treble Light D1c vil ikke rigtigt starte mere.
Den der siddder deri er en Osram HTI S 35/12 og så vidt man kan se på
Treble light's hjemmesiden bruges idan en D2S pære. HTI pæren finder
jeg på nettet med en farvetemp. på 4.300 K, men D2S pæren er med
6000 K.
I de øvrige pæredata har jeg ikke set forskel.
Kan nogen i gruppen hjælpe mig med følgende spørgsmål:
Hvilken farve temp. er bedst egnet under vandet?
Kan D2S pæren bruges?

mvh
Peder

Fra : Thomas VJ

Dato : 13-09-05 09:49

<peder7000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!

<klip>
> Hvilken farve temp. er bedst egnet under vandet?

6000 K - 7500 K

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-09-05 10:46

>Kan nogen i gruppen hjælpe mig med følgende spørgsmål:
>Hvilken farve temp. er bedst egnet under vandet?
>Kan D2S pæren bruges?

Hvad skal du bruge den til?

Hvis du skal bruge den til foto eller til at kigge på farvestrålende dyr og
den slags vil det nok være bedst med omkring 4500-5000 kelvin, hvis det bare
for at lyse så langt som muligt så skal det bare være så højt som muligt.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk