PEG
Fra : Kaj

Dato : 11-09-05 19:46

Hej i Gruppen!
Har nogen her kendskab til, hvor man kan købe polyethylenglykol (PEG)?
Stoffet bruges til at stabilisere vådt træ med, f.eks. gamle skibsvrag, men
det kan også bruges til nyfældet træ, som så ikke slår sig, ligesom barken
heller ikke løsner sig.
Linå har det ikke.
MVH
Kaj

Fra : Max

Dato : 11-09-05 19:57

Hej Kaj

> Har nogen her kendskab til, hvor man kan købe polyethylenglykol (PEG)?

Mon ikke konservatorene på Moesgård Museum eller Roskilde Vikingeskibsmuseum
kan hjælpe dig med et tip.

http://www.moesgaardmuseum.dk/my.php

http://www.roskildeinfo.dk/museer/vikingeskibsmuseet/vikingeskibsmuseet.htm

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-05 20:09

> Hej Kaj

Du bliver en fattig mand hvis du skal til at bruge mange kg af det. Desuden
tvivler jeg på at du kan styre processen, og være sikker på at få en
virkning. Men hvis det er i mindre skala, kan du købe varierende
molekylestørrelser hos Struers, og sikkert flere andre
kemikalieleverandører.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen