VGA -> TV-RGB
Fra : Hauge

Dato : 11-09-05 19:18

Hejsa

Jeg er den glade ejer af et ATI 9550GE grafikkort, hvor jeg bruger
VGA-udgangen som RGB-TV-out ved at bruge PowerStrip..

Men findes der ikke en mulighed for at patche grafikkortets bios, så
standard-indstillingerne svarer til 50Hz, så det ikke kun er når windows
(PowerStrip) er startet at man kan se hvad der forgår på skærmen?

Min computers eneste skærm er TVet, så jeg har ikke brug for at skulle bruge
de "normale" VGA-modes, kun TV.

Jeg har prøvet at gennemrode Google med forskellige søgninger, men det er
endnu ikke lykkedes mig at få noget brugbart fundet, så jeg håber at der
evt. skulle være nogen her der kender lidt til det.

Skal helst være noget der kan køre under WinXP.

Mvh Hauge

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-05 19:35

Hauge wrote:
> [...]
> håber at der evt. skulle være nogen her der kender lidt til det.
>
> Skal helst være noget der kan køre under WinXP.

Andy Warne har gjort præcist det du spørger efter. Se under ArcadeVGA:
www.ultimarc.com

Jeg ved ikke om man kan gøre det selv.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Hauge

Dato : 11-09-05 21:50

Hejsa
Sune Salminen wrote:
> Jeg ved ikke om man kan gøre det selv.

Det virker da ganske smart, men umiddelbart har han bare patchet bios, så
den har arcade-standardmodes indbygget..
Men desværre kan jeg intet finde om hvordan man lige selv gør det.
Men tak for linken :)

Mvh Hauge

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-05 22:06

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Det virker da ganske smart, men umiddelbart har han bare patchet
> bios, så den har arcade-standardmodes indbygget..

Der skal også bruges en modificeret udgave af Catalyst driveren til
ArcadeVGA kortet. Du kan prøve at downloade den fra Ultimarcs website og
kigge lidt i tekstfilerne, måske kan det give dig nogle fingerpeg.
Måske kan du på et eller andet skummelt website finde en ArcadeVGA BIOS
og kigge i den med en BIOS-editor til Radeon-kort.

Jeg kom lige til at tænke på at Inde på Entech Taiwans forum står der
noget om hvordan man kører Powerstrip som en service under Windows XP.
Det gør at der kommer billede på lidt hurtigere, men du får selvfølgelig
stadig ikke opstartsbillederne med.

-Sune