Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
48 billeder fra et veteranbil og MC træf
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-05 18:52

Jeg har netop lagt 48 nye billeder on-line, de er fra et veteranbil og MC
træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_36_1of4.html

--
Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net

Fra : Lasse Jægergaard

Dato : 11-09-05 19:14

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> MC træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da
> jeg ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Hej Niels,

Det kribler helt for at få lov til at røre...

Mvh.
Lasse

Fra : Michael

Dato : 11-09-05 19:11

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> MC træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da
> jeg ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Jeg synes faktisk denne serie er god. Ang. 228, 251 og 211, synes
jeg Du skulle have fotograferet fra et lavere punkt, men der var måske
for mange mennesker?

Mvh.
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-05 19:33

Michael wrote:

> Du skulle have fotograferet fra et lavere punkt, men der var måske
> for mange mennesker?

Alle bilerne og MC'erne havde været ude og køre Fjordløbet, så de fleste
af bilerne, havde et dumt grimt plastikskilt med "Fjordløbet 2005", sat
hen over nummerpladen, og det skulle ihvertfald ikke med på billederne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 11-09-05 19:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Alle bilerne og MC'erne havde været ude og køre Fjordløbet, så de fleste
> af bilerne, havde et dumt grimt plastikskilt med "Fjordløbet 2005", sat
> hen over nummerpladen, og det skulle ihvertfald ikke med på billederne...

Ok, et sådant plastikskilt burde forbydes på veteranbiler

Mvh.
Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 19:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> MC træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da
> jeg ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Det passer fint med min stil. Stramme beskæringer, ingen forvirrende
elementer, og du har ovenikøbet undgået at få fo'grafen med, på de
billeder hvor køretøjerne er ALT for blankpudsede !

Sammenligned med meget af det andet du går og knipser, så hører dette
til i den bedre ende.

Bo //

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-09-05 19:31

On Sun, 11 Sep 2005 19:52:14 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Hvad pokker Niels. Der er sku da flere af dem hvor du har begrænset
dybeskarpheden. Har du fået nyt kamera eller er det i redigeringen? Der er
dog enkelte hvor du med fordel kunne have begrænset dybeskarpheden meget
for at få at det uvedkommende væk f.eks. veteranbil-303 (bagrunden). Men
eller er det nogle flotte biler og motorcykler, der er nu noget dejlig og
flot over sådanne maskiner.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-09-05 19:47

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Jeg får blot:

"Forbidden
You don't have permission to access /new_photos/preview_week_36_1of4.html on
this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an
ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.33 Server at niels.local Port 80"

Er det fordi jeg har givet dig reel kritik?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Max

Dato : 11-09-05 19:59

Hej Niels

> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_36_1of4.html

Fine knipserier, men jeg kan ikke lide at nogle af veteranerne er
fra min ungdom.

Mvh Max

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 20:17

Max wrote:
> Hej Niels

> Fine knipserier, men jeg kan ikke lide at nogle af veteranerne er
> fra min ungdom.

Tyder bare på at du er ved at blive voksen

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-05 20:35

Max wrote:

> Fine knipserier, men jeg kan ikke lide at nogle af veteranerne er
> fra min ungdom.

Ja... man kommer til at føle sig meget gammel, når man oplever, at de
biler som var moderne i ens ungdom, er blevet til veteranbiler...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : N/A

Dato : 11-09-05 20:39

Fra : Max

Dato : 11-09-05 20:39

Hej Niels

> Ja... man kommer til at føle sig meget gammel, når man oplever, at de
> biler som var moderne i en ungdom, er blevet til veteranbiler

På den anden side må man jo sige at det var kvalitet de lavede den gang :)

Forøvrig er mit første skolelokale idag skolemuseum :)

Mvh Max

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 12-09-05 09:25

On Sun, 11 Sep 2005 20:58:31 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Niels

>Fine knipserier, men jeg kan ikke lide at nogle af veteranerne er
>fra min ungdom.
>
>Mvh Max

Hvor går grænsen egentlig i disse tider, er det 50 år.
Før var der først Vintage, og dernæst Veteran
mvh Ebbe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-05 10:33

ebbeh@mail1.stofanet.invalid wrote:

> Hvor går grænsen egentlig i disse tider, er det 50 år.
> Før var der først Vintage, og dernæst Veteran

Så vidt jeg ved, så bliver ældre biler først classic cars, jeg kender
ikke aldersgrænsen, men jeg ved, at biler over 25 år regnes for
veteraner, de kan indregistreres til kvart vægafgift, og prisen på en
kasko forsikring er også kraftigt reduceret.

Når biler er over 25 år, så kan man også mod ekstra betaling få en
nummerplade, der svarer til nummerpladerne dengang bilen var ny...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_veteranbil-273.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 12-09-05 12:27

On Mon, 12 Sep 2005 11:32:59 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
>Når biler er over 25 år, så kan man også mod ekstra betaling få en
>nummerplade, der svarer til nummerpladerne dengang bilen var ny...

Tak for svar, og gensyn med den gamle adel
mvh Ebbe

Fra : waal

Dato : 12-09-05 18:37

> [...]
> aldersgrænsen, men jeg ved, at biler over 25 år regnes for veteraner, de
> kan indregistreres til kvart vægafgift, og prisen på en kasko forsikring

Grænsen for registrering som veteranbil er "registreret 1. gang før 010160"
samtidigt bliver periodesynsintervallet forlænget til hvert 8. år.
Foranstående betinger at køretøjet kun anvendes lejlighedsvis. Den
reducerede vægtafgift gælder fra 1 opkrævning efter det fyldte 35 år.
Forsikringsforholdet for "veteranbiler" er ikke reguleret ved lov så det er
noget man må forhandle sig til med forsikringsselskabet.

> Når biler er over 25 år, så kan man også mod ekstra betaling få en
> nummerplade, der svarer til nummerpladerne dengang bilen var ny...

De "historiske nummerplader" kræver at køretøjet er registreret 1.gang før
010458 og udstedes kun til personbiler og motorcykler registreret til privat
personkørsel.

mvh
Michael

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 19:51

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Tak for kigget, lige nu hader jeg migselv for ikke at nå forbi Gavnø slots
park da der var træf. Men om igen, så er der tid til at lære noget, inden
det igen går løs.
Forresten er billedet nr.213 ud af denne serie, lidt for mørk som jeg ser
det. Ville gerne have haft hele instrumentbordet med, og så at resten
fader
ud i benbrønden. Eller er jeg forkert på den ?.

MvH.

Hp

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-09-05 22:08

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Selvom jeg ikke er så meget til veteranbiler, så må jeg sige dine billeder
her er bedre end de plejer fra din hånd. der er nogle, hvor lygter er skåret
midt over, hvor det måske ville være bedre at tage dem med hele, men jeg kan
godt lide de rene billeder uden for meget forstyrrende.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : munk

Dato : 11-09-05 22:16

Rigtig flot serie - flotte motiver og fine beskæringer. Du kan jo godt ;).
Eneste lille kritikpunkt er, at man ser dig spejlet i nogle af motivernes
blanke lak, bl.a mc-042....

munk
www.grafiks.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 22:25

In article <43246ECE.3040209@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_36_1of4.html

Der er meget lækker lak det må man sige.

Men jeg forstår ikke beskæringen i et billede som

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_veteranbil-285.html

synes det øverste runde et eller andet enten skal være med eller ej.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henri Gath

Dato : 11-09-05 22:39

> Jeg har netop lagt 48 nye billeder on-line, de er fra et veteranbil og MC
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Det må være den flakse Niels, der har taget
billederne............................de er alt for gode til at det er den
gamle original, der har taget dem...*LOOOOOL*

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-09-05 09:11

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Fine billeder af gammelt isenkram.
Der er ikke nnoget som gamle biler, der kan få drengen frem i en igen.
Enkelte steder vil jeg dog mene, at du har skåret lidt for tæt. Et par af
bilerne har fået skåret dele af lygterne.
Ellers fint - dejligt lys du har haft.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 12-09-05 18:57

Hej Nils

> [...]

>træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
>ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Det er en skam man bor så lnagt fra Danmark, det virker som I har
masser af gamle fine biler og MC, og så naturligvis Nimbus.

Fine billeder.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Max

Dato : 12-09-05 19:46

Hej Hans Peter

> Det er en skam man bor så lnagt fra Danmark, det virker som I har
> masser af gamle fine biler og MC, og så naturligvis Nimbus.

Kommer du forbi Horsens i Jylland, ja så har vi et Nimbus museum.

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-05 20:12

Hans Peter Larsson wrote:

> Det er en skam man bor så lnagt fra Danmark, det virker som I har
> masser af gamle fine biler og MC, og så naturligvis Nimbus.

I Danmark har vi i tusindvis af veteranbiler og MC'er, det er en af
bivirkningerne ved de høje danske bilafgifter, de har gjort, at et
relativt stort antal biler og MC'er er blevet holdt kørende til de er
12-15 år gamle, og så er der jo ikke langt til at de bliver veteran...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 13-09-05 09:06

> [...]
> træf, jeg er gået tæt på og har beskåret motiverne meget stramt, da jeg
> ville undgå at få uvedkommende ting med på billederne.

Hej

Der er fejl på din server, eller har du en anden forklaring på at jeg ikke
kan se dine billeder?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Eh-Fniller

Dato : 13-09-05 09:27

Langgaard Bærbar wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Der er fejl på din server, eller har du en anden forklaring på at jeg ikke
> kan se dine billeder?

Kunne fint se dem her.

EH

Fra : ksk

Dato : 02-10-05 12:37

hvis man hade sat en proff fotgraf til at tag disse billedere så hade en
PROFF ALDRIG genspejlet sig i krom på bil .....

se ingen billedere der kan bruges sådan andet end at siger " se det ha jeg
taget "

KsK

Fra : Jakob

Dato : 02-10-05 12:59

In article <433fc644$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...
> [...]
> PROFF ALDRIG genspejlet sig i krom på bil .....
>
> se ingen billedere der kan bruges sådan andet end at siger " se det ha jeg

Drop nu for hel.... din ifernalske larm. Den tråd er GAMMEL og du
behøves jo ikke at demonstrere din utilfredshed med NRE ved hver eneste
lille lejlighed, du er åbenbart komplet ligegyldig overfor at det virker
generende i gruppen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 02-10-05 19:37

er det dig der bestemmer hvad vi andre skal svare på ????
du smutte lige forbi funktioner og trykke på Blokere for afsendere

KsK

Fra : LIV

Dato : 03-10-05 09:17

Jakob wrote:

> [...]
> behøves jo ikke at demonstrere din utilfredshed med NRE ved hver
> eneste lille lejlighed, du er åbenbart komplet ligegyldig overfor at

Hvorfor må "ksk" ikke det?
NRE demonstrerer jo *sin* utilfredshed med newbies
ved enhver lille lejlighed, og er komplet ligeglad
med om det generer andre i gruppen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-10-05 15:32

LIV wrote:

> Hvorfor må "ksk" ikke det?

Fordi han er en 'pain in the ass' og for mit vedkommende ville være helt
ikke-eksisterende, hvis ikke der i tide og utide var nogle, der hjalp ham op
fra glemslen i killfiltret.

> NRE demonstrerer jo *sin* utilfredshed med newbies
> ved enhver lille lejlighed, og er komplet ligeglad
> med om det generer andre i gruppen.

Hvis min nabo til højre side nu tævede sin kone, ville det så også være fint
at ham til venstre også tæver sin?

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : LIV

Dato : 03-10-05 16:07

Jan Bøgh wrote:

> Fordi han er en 'pain in the ass' og for mit vedkommende ville være
> helt ikke-eksisterende, hvis ikke der i tide og utide var nogle, der
> hjalp ham op fra glemslen i killfiltret.

Enig - men det er NRE og hans clon også.
Og så bruger jeg aldrig kill-filter af samme grund

> Hvis min nabo til højre side nu tævede sin kone, ville det så også
> være fint at ham til venstre også tæver sin?

Selvfølgelig ikke.
Men er det rimeligt kun at bebrejde førstnævnte?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-10-05 17:53

LIV wrote:

> Enig - men det er NRE og hans clon også.
> Og så bruger jeg aldrig kill-filter af samme grund

Jeg forstår ikke hvad du mener!
Bruger du ikke killfilter fordi du synes at NRE + klon er en 'pain in the
ass'?

> Selvfølgelig ikke.
> Men er det rimeligt kun at bebrejde førstnævnte?

Hvis du mener at der ikke er nogen, der bebrejder NRE, så må du være både
blind og døv! Det er sådan set den væsentligste kilde til støj i denne
gruppe!

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ksk

Dato : 03-10-05 19:04

OK jeg må bare ikke kommetare hans indlæg og han skal så ha lov til at
overfald alle de nye

KsK

Fra : ksk

Dato : 03-10-05 19:12

Det du siger er at nå begge Nabo bank deres kone så er der ingen grund til
at grib ind
KsK

Fra : LIV

Dato : 03-10-05 22:28

Jan Bøgh wrote:

> Jeg forstår ikke hvad du mener!
> Bruger du ikke killfilter fordi du synes at NRE + klon er en 'pain in
> the ass'?

Neeej - læs hvad du selv skrev
"Fordi han er en 'pain in the ass' og for mit vedkommende ville være helt
ikke-eksisterende, hvis ikke der i tide og utide var nogle, der hjalp ham op
fra glemslen i killfiltret."
Så altså: Jeg bruger ikke killfilter, fordi der alligevel altid er en der hjælper
de filtrede op af glemslen i killfilteret.

> Hvis du mener at der ikke er nogen, der bebrejder NRE, så må du være
> både blind og døv! Det er sådan set den væsentligste kilde til støj i
> denne gruppe!

Det er vi fuldstændig enige om - selv om jeg fik på hatten,
fordi jeg skrev, at det er NRE der skaber støjen her i gruppen
Men "Jakob" brokkede sig over, at "ksk" brokkede sig over NRE.
Det jeg ikke synes er rimeligt, da NRE, som du selv skriver,
er den der bevidst og ustandseligt skaber støjen.
Det var sådan set det jeg svarede på til at begynde med.
Jeg har faktisk NRE kraftigt mistænkt for at nyde al balladen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-10-05 18:36

LIV wrote:

> [...]
> Så altså: Jeg bruger ikke killfilter, fordi der alligevel altid er en
> der hjælper de filtrede op af glemslen i killfilteret.

Åh - så'n kommer vi småtfattende af og til galt afsted!

> Men "Jakob" brokkede sig over, at "ksk" brokkede sig over NRE.
> Det jeg ikke synes er rimeligt, da NRE, som du selv skriver,
> er den der bevidst og ustandseligt skaber støjen.

Jo, men han støjer dog med et vist talent (subtil anvendelse af ordet
talent) i dyb modsætning til 'Ksk' der bare larmer og er grov og ubehøvlet.

> Det var sådan set det jeg svarede på til at begynde med.
> Jeg har faktisk NRE kraftigt mistænkt for at nyde al balladen

MISTÆNKT!
Nej du - det er helt sikkert!
Han labber det i sig som en kat med fløde.
Og så længe, der er nogen, der hopper med på excesserne, så vil han blive
ved. Han plejer godt nok at mugge, når man kalder det trolleri - men det
ligner.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 04-10-05 03:40

In article <434148c5$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
spammers@goto.hell says...

> Selvfølgelig ikke.
> Men er det rimeligt kun at bebrejde førstnævnte?

Der er INTET der ændrer på NRE?s måde at poste på. Det ville du vide
hvis du følger med her.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : LIV

Dato : 04-10-05 10:28

Jakob wrote:

> Der er INTET der ændrer på NRE?s måde at poste på. Det ville du vide
> hvis du følger med her.

Har skam fulgt med længe.
Så du mener, at NRE's spam bare skal accepteres,
men ikke alle andres?

Fra en som synes, at både NRE, NRE-clonen og ksk
skulle tage at opføre sig ordentligt.
Det kan kun gå for langsomt.
Og nu gider jeg ikke bruge mere tid på dem.
EOD for mit vedkommende

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-05 14:45

LIV skrev:

> Så du mener, at NRE's spam bare skal accepteres,
> men ikke alle andres?

Hvilken spam er det?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : LIV

Dato : 04-10-05 15:25

Ole Larsen wrote:

> Hvilken spam er det?

Kig tilbage i gruppen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 15:28

LIV wrote:

> Kig tilbage i gruppen

Hvor...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 17:13

HER

KsK

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-05 15:31

LIV skrev:

> Kig tilbage i gruppen

Nej, jeg har fulgt med og meget kan man sige om ham, men jeg mener ikke
han spammer.

Men når du beskylder ham for det, burde du være villig til at
dokumentere det.

Fra : LIV

Dato : 04-10-05 16:07

Ole Larsen wrote:

> Nej, jeg har fulgt med og meget kan man sige om ham, men jeg mener
> ikke han spammer.

Så vær lidt mere kreativ end mig,
og find et andet udtryk, der er mere dækkende

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-05 16:21

LIV skrev:

> Så vær lidt mere kreativ end mig,
> og find et andet udtryk, der er mere dækkende

Nejda - skal ikke lave om på dit udsagn.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 16:39

Ole Larsen wrote:

> Nejda - skal ikke lave om på dit udsagn.

Tja Ole... jeg tror squ, at fruentimmeret har fået den fikse idé, at det
er spam, når jeg linker til mine nye fotos...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-05 16:42

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Tja Ole... jeg tror squ, at fruentimmeret har fået den fikse idé, at det
> er spam, når jeg linker til mine nye fotos...

Du er unægteligt årsag til megen støj.......

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 18:22

Ole Larsen wrote:

> Du er unægteligt årsag til megen støj.......

Hmm... det handler nok om, at jeg bruger usenet til debat, og at jeg
snart har 15 års erfaring med elektroniske debatter, derfor kan jeg godt
virke som en hård hund, men jeg kan vel ikke lastes for, at folk ikke
magter at debattere, og at de går hel helt i sort, hvis de bliver
udmanøvreret i en debat.

Der er også nogen, der bare elsker at hade mig, prøv f.eks. at se på
"langgaard" og "wartou", det er mere end år siden, at jeg smed dem i mit
kill-filter, men andres Re'er viser mig, at de forsat besvarer mine
indlæg, det er som om de slet ikke kan bære den tanke, at jeg ignorerer
dem, og ikke tar' dem alvorligt.

Det er vist lidt det samme med "ksk", for selv om jeg ikke har haft en
desideret kontrovers med ham, så havde kun optrådt i en uges tid i denne
gruppe, så røg han også i mit kill-filter, sådan for at være på forkant
med situationen, og det at jeg ignorer ham, er vist endt op i, at han
forbander mig i alle hans indlæg.

Og så er der alle knipserne, de kan bare ikke forholde sig til, at
dårlige billeder resulterer i negativ kritik, deres støj burde vi egenlig
overhøre, men prolemet er, at der efterhånden er flere knipser end
seriøse fotografer i denne gruppe.

Hva' blev der egenlig af fotostafettrådene, dem havde jeg jo fredet,
netop for at gi' nybegynderne en slags frirum, hvor kritikken ikke var så
hård og kontant.

Måske vi skulle lave en regel der siger, at hvis der står "newbie" i
subject, så er tråden fredet imod negativ kritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-05 18:43

> [...]
> kill-filter, men andres Re'er viser mig, at de forsat besvarer mine
> indlæg, det er som om de slet ikke kan bære den tanke, at jeg ignorerer

Du kommer ikke så langt med dine løgne - de er for tydelige, og får dig blot
til at fremstå endnu mere latterlig. Du har klikket lystigt rundt på min
hjemmeside, få minutter efter jeg sendte en lænke. Du har desuden også vist,
at Langgaard rent faktisk ikke er i dit killfilter - og alligevel hævder du
i dit indlæg, at vi er i dit killfilter. Det kan være, at du anser dig selv
som en erfaren rotte, en hård hund uden fejl. Jeg ser dig nærmere som en
person der passer glimrende på beskrivelsen for narcissistisk
personlighedsforstyrrelse:
http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/Narcissistisk.htm

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 19:15

> [...]
> virke som en hård hund, men jeg kan vel ikke lastes for, at folk ikke
> magter at debattere, og at de går hel helt i sort, hvis de bliver

JA right niels hvad på får usenet var oprette

> [...]
> kill-filter, men andres Re'er viser mig, at de forsat besvarer mine
> indlæg, det er som om de slet ikke kan bære den tanke, at jeg ignorerer

Nogler skal lave om til de flestet og det vise sig de ha mere check på dette
der fot sjov end dig og n¨du ikke kan klare dig i en diskussion så lad du
enter være at svare eller påstor at du h PLONK den !!!

> [...]
> gruppe, så røg han også i mit kill-filter, sådan for at være på forkant
> med situationen, og det at jeg ignorer ham, er vist endt op i, at han

Nå næ tror bare at det var dit sædvanlig " jeg gemme mig nå jeg ikke kan
klare mig teknik du brugt " Du ha med garati ingen i dit kill filter det
er du sgu for nysgrrig til

> [...]
> billeder resulterer i negativ kritik, deres støj burde vi egenlig
> overhøre, men prolemet er, at der efterhånden er flere knipser end seriøse

du ha bare svært ved at forhold dig til at din job er ingen betydning ha
mere nu nå folk selv kan tag de foto de skal bruge
at du i sig tider ha solgt et dusin billedere til VALBY BLADT gør dig ikke
til en super fotograf --- ha ihverttilfæld ikke set noget på din hjemme side
hvor man siger WOW men nogle ok foto ,,,

> [...]

> Måske vi skulle lave en regel der siger, at hvis der står "newbie" i
> subject, så er tråden fredet imod negativ kritik...
JA men NIELS du ha ikke FATTE en Bønne af det hele LOL hold da kæft man!!!
det er sgu da ikke kritik folk ha noget i mod .. men din indlæg som er
værdiløs
hvis ikke du Kan/evener eller vil uddybbe din kritik så HOLD DIN KÆFT

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-10-05 18:39

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tja Ole... jeg tror squ, at fruentimmeret har fået den fikse idé, at
> det er spam, når jeg linker til mine nye fotos...

Halløj - stop! Det plejer at være mig, der hyler op og kalder dine
annonceringer for spam - og jeg er blevet kaldt meget, men et fruentimmer,
det er jeg f.ndme ikke blevet kaldt før.

med testosteronhørmende hilsen

Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 20:25

Jan Bøgh wrote:

> Halløj - stop! Det plejer at være mig, der hyler op og kalder dine
> annonceringer for spam - og jeg er blevet kaldt meget, men et fruentimmer,
> det er jeg f.ndme ikke blevet kaldt før.
>
> med testosteronhørmende hilsen

Det ændrer ikke på, at både du og fruentimmeret pladrer, for denne
gruppes fundats tillader, at man blot udstiller sine billeder, og iflg.
fundatsens, så er gruppen også oprettet til proff. fotografer, som i
sagens natur tjener penge på deres billeder.

Og så er der næppe ret meget forretning i, at reklamere for stock-fotos i
gruppe fuld af folk, der selv tager deres billeder, og dem der mener
noget andet, de må ha' så lidt tiltro til deres eget talent, at de ser
det som en udvej, at købe nogle gode billeder.

Og her sidst hvor jeg postede en henvisning til nye billeder, der prøvede
jeg som et eksperiment, at gå ind i tråden, men jeg synes ikke det gjorde
nogen forskel, så jeg ka' da lige så godt lade klaphattene afreagere uden
min deltagelse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-10-05 10:30

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> iflg. fundatsens, så er gruppen også oprettet til proff. fotografer,
> som i sagens natur tjener penge på deres billeder.

Gaaab - du går ind for at gentagelser fremmer forståelsen.

> [...]
> dem der mener noget andet, de må ha' så lidt tiltro til deres eget
> talent, at de ser det som en udvej, at købe nogle gode billeder.

Jeg har aldrig troet på at du skulle gøre det af salgsdgrunde. Jeg har vist
ret mange gange nævnt, at min antagelse er, at du har en eller anden pervers
fornøjelse ved at glo på din hit-counter.

Men jeg synes ikke vi gider tage en længere tråd om det igen - min mening
skulle være ganske klar, og jog tror også at dine synspunkter er blevet
luftet tilstrækkeligt til at alle interesserede har opfanget dem.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-05 11:37

Jan Bøgh wrote:

> Gaaab - du går ind for at gentagelser fremmer forståelsen.

Du behøver ikke at gabe så højt, jeg er ikke tandlæge - og ja når du og
andre bliver ved med at gentage den samme dumhed, så må I leve med, at I
lige så hyppigt bliver oplyst om jeres vildfarelse.

> Jeg har aldrig troet på at du skulle gøre det af salgsdgrunde. Jeg har vist
> ret mange gange nævnt, at min antagelse er, at du har en eller anden pervers
> fornøjelse ved at glo på din hit-counter.

Jeg er temmelig ligeglad med hvor mange hits' der er på min hjemmeside,
og hvis det var mit primære mål, så kunne jeg godt finde på nogle
metoder, som ville gi' titusind gange så mange hit.

Det der virkelig tæller, er når jeg sælger nogle billeder, og derfor er
jeg principielt kun interesseret i besøgne, som er på siden for at købe
billeder.

Det er kun fordi jeg deltager i denne gruppe, at jeg poster henvisninger
til mine nye billeder, og nogle få hits fra en 30-40 af denne gruppes
brugere, de fylder altså ikke ret meget i min besøgsstatestik.

Og der går efterhånden 14 dage og 3 uger imellem mine henvisninger, og
det skyldes ikke, at jeg laver færre nye billeder, men jeg går ud fra, at
dem der reelt er interesseret i at se mine billeder, de kigger selv ind
for at tjekker om der er noget nyt.

Så du kan faktisk opfatte mine henvisninger som en service til
klaphattene, på den måde gir' jeg dem en mulighed for at få afreageret,
ved at de får en lejlighed til at skrive nogle Re'er om hvor dårlige mine
billeder er...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-10-05 13:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> klaphattene, på den måde gir' jeg dem en mulighed for at få
> afreageret, ved at de får en lejlighed til at skrive nogle Re'er om

Sådan en slags terapi?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-05 16:11

Jan Bøgh wrote:

> Sådan en slags terapi?

Ja... hvor klaphattene kan komme af med overtrykket...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 17:42

Ja sådan start det også for mig folk begyndere og bland sig og så skal man
forsvare sig
NRE SPAM denne grp ved at henviser til en side med sælge for øje men ellers
kald man det FLOOD

KsK

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 17:18

> Hvilken spam er det?
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:
> http://home.tiscali.dk/muggler

Sæt dig i i regler får du spiller smagt NRE LINKE til en hjem side med salg
for øje så er det vel SPAM
ELLER

KSK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 15:30

LIV wrote:

> Har skam fulgt med længe.
> Så du mener, at NRE's spam bare skal accepteres,
> men ikke alle andres?

Den påstand må du lige forklare og dokumentere, hvor har du set spam fra
undertegnede...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 17:15

> Den påstand må du lige forklare og dokumentere, hvor har du set spam fra
> undertegnede...?

det gør du da hver gang du link til din HP tage du ikke penge for din
billeder eller hva --- godt nok for du ikke solgt meget af din UTROLIG OG
VEL SKUDT billedere men JA det er da i høj grad SPAM nå man linke til en
hejm side med SALG for ØJE

KSK

Fra : Jakob

Dato : 04-10-05 03:38

In article <4340e8a8$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
spammers@goto.hell says...

> Hvorfor må "ksk" ikke det?

Hvorlænge har du fulgt med. KSK bruger enhver lejlighed saglig eller
usaglig til at skrive et eller andet latterligt fyld.
Fortæl mig lige hvorfor man så skulle være en sk.. bedre end den man
hakker på ??

KsK generer præcis ligesåmeget støj, og dermed ligesåmeget ulempe for
den her gruppe som ham han hakker på og jeg fatter ikke han ikke kan se
det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 08:04

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> KsK generer præcis ligesåmeget støj, og dermed ligesåmeget ulempe for
> den her gruppe som ham han hakker på og jeg fatter ikke han ikke kan se

så brug din energi på at Fortælle NRE så længe han post som han gør så bilv
jeg ved .... og hvis det ikke er mig så er det bare en anden der kommetare
hans indlæg
og jo du ha nogle seriøs og brugbare indlæg så jeg lytte da til hvad du
siger ,,,.. men jeg kan ikke lad Niels misbrug denne grp!!!!!

KsK

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 17:57

> Hvorlænge har du fulgt med. KSK bruger enhver lejlighed saglig eller
> usaglig til at skrive et eller andet latterligt fyld.

forklaring tak
KSK