Bruge alm. motorolie til plæneklipper?
Fra : Nicolai

Dato : 11-09-05 18:43

Hej med jer!
Kan nogen egentlig forklarer forskellen på "Plæneklippermotorolie", og alm.
motorolie? Har en gl. rotorklipper, som jeg vel egentlig lige så godt kan
fylde alm. motorolie på(f.eks 15w40)..eller hvad?
Hilsen Nicolai.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-09-05 18:53

"Nicolai" <nic.pernille@fjerndetteemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> fylde alm. motorolie på(f.eks 15w40)..eller hvad?

B&S foreskriver en ren SAE 30 olie da den er stænksmurt.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-05 20:13

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev
>Har en gl. rotorklipper, som jeg vel egentlig lige så godt
> >

> B&S foreskriver en ren SAE 30 olie da den er stænksmurt.

Men da den kører i den varme tid, er alm. motorolie helt fint. Desuden kan
du roligt spare på olieskiftene, den er jo kun udsat for et meget lille
antal driftstimer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-09-05 20:18

> B&S foreskriver en ren SAE 30 olie da den er stænksmurt.
> --

I manualen til min B&S motor på min Stiga Mulitclip står der nu at man enten
kan anvende en SAE 30 eller en syntetisk 5W30 eller en 10W30 olie.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 11-09-05 20:32

Andreas M. Hansen skrev:

> I manualen til min B&S motor på min Stiga Mulitclip står der nu at
> man enten kan anvende en SAE 30 eller en syntetisk 5W30 eller en
> 10W30 olie.

Er det den engelsksprogede originaludgave du ser det i?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-09-05 04:57

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Er det den engelsksprogede originaludgave du ser det i?

Ja - jeg har såmænd kigget på den man kan se/downloade fra B&S hjemmeside.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 12-09-05 16:01

Andreas M. Hansen skrev:

> Ja - jeg har såmænd kigget på den man kan se/downloade fra B&S
> hjemmeside.

Ok så har de da ændret politik, de manualer jeg fik med de klippere jeg
solgte da jeg havde en plæneklipperbiks anbefalede kun sae 30.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-09-05 17:42

> I manualen til min B&S motor på min Stiga Mulitclip står der nu at man
> enten kan anvende en SAE 30 eller en syntetisk 5W30 eller en 10W30 olie.

Det er rigtigt; pga motoren er luftkølet og kan nå en anseelig temperatur,
skal man bruge SAE-olie el. alm FULDSYNTETISK olie. Halvsyntetisk, billigt
mineralsk risikere at "branke", forkulle, nøjagtigt som når stegepanden
glemmes på blusset ;).