45ér og de nye klip ?
Fra : C.C

Dato : 11-09-05 16:43

Hej NG !

Jeg har lige et kort spørgsmål. Hvis man køre med begrænsningerne fjernet på
en 45 scooter, får man så et klip, hvis man køre for stærkt, hvad man jo
gør.

Mvh

C.C

Fra : RepsaC_

Dato : 11-09-05 17:42

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en 45 scooter, får man så et klip, hvis man køre for stærkt, hvad man jo

Hej
YEP, 58,5 kmt, så får du et klip og 74,5 kmt ryger kortet, men kun hvis det
er extremt...
Siger jeg hvis 45 kører 105 kmt...
Bare kør ordentligt og lad være med at køre ud og ind imellem de andre
biler.
Tilpas farten på landevejen og kør det du må i byen.
Så tror jeg godt at du kan køre meget længe uden at få problemer.
Du kan jo så give den lidt snoninger når du er alene
/Rep

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 18:22

> [...]
> Så tror jeg godt at du kan køre meget længe uden at få problemer.
> Du kan jo så give den lidt snoninger når du er alene

Hvorfor ikke bare købe en 30'er med det samme.. der kan ske nada (ud over
en
lille bøde)... og det den koster er mindre end bøder + kørekort.

/Cacba

Fra : RpR

Dato : 11-09-05 19:33

> Hvorfor ikke bare købe en 30'er med det samme.. der kan ske nada (ud over
> en
> lille bøde)... og det den koster er mindre end bøder + kørekort.

Hver gang de stopper dig for at køre for stærkt kommer du en tur i
synshallen. Typisk koster sådan en tur 1500 - 2500,-.
3. gang indenfor 2år de stopper dig for at have lavet konstruktive
motorændringer på den så tar de scooteren. Hvis den så har kostet 10000,- er
det en ok bøde...

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 20:18

mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3. gang indenfor 2år de stopper dig for at have lavet konstruktive
> motorændringer på den så tar de scooteren. Hvis den så har kostet 10000,-

Samme koster det på en 45'er. + problemer med kørekortet.

Og nej, du ryger ikke nødvendigvis i synshallen, kun hvis man ikke selv akn
pille de ulovlige dele af.

/Cacba

Fra : RpR

Dato : 12-09-05 06:34

> Samme koster det på en 45'er. + problemer med kørekortet.

De konfiskerer ikke 45'eren eller nogen af dens dele. Du blir kaldt til syn
og har lidt tid til at få den gjort lovlig, ellers hiver de pladerne af den.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : C.C

Dato : 11-09-05 19:38

Tak for svarene. Jeg bruger min 45 til arbejde. Så jeg er så gammel (45) at
det med fart ikke er så vigtig mere. Så den bliver lavet total lovlig igen.
Så kan de jo komme og kigge, hvis de lyster. Der er bare én ting som kan få
mig op af stolen. Når man køre de 75- 80 km så går det meget fint sammen med
bilerne. Man følger trafikken mere glidende. Når så man køre 45 - 50 km ja
så bliver bilerne squ nærgående. De kommer utrolig tæt på én når de køre
forbi. Mærkelig mentalitet. selv når man køre på en 2 sporet vej, og en bil
overhaler en anden, ja så kommer de squ 2 forbi mig på en gang, Grrrrrrrrrr.
Men det har i jo nok også prøvet.

Mvh

CC

Fra : Henrik

Dato : 15-09-05 14:10

> [...]
bil
> overhaler en anden, ja så kommer de squ 2 forbi mig på en gang,

Jeg plejer at sige.. Kan man ramme blik eller baglygte med en sikkerhedssko,
så er de sgu selv ude om det. Har prøvet et par gange, men enten var
afstanden god nok og ellers var benene for korte.

Mvh
Henrik

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 20:10

> [...]
> Så tror jeg godt at du kan køre meget længe uden at få problemer.
> Du kan jo så give den lidt snoninger når du er alene

Jeg har kørt som du beskriver siden 98 og ikke fået nogen bøde, men det er
da blevet til et par løftede pegefingre

Mythos

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 11-09-05 19:31

Hvis du kører 45 knallert er du formodentligt min. 18 år og har et
kørekort. En 45 knallert er underlagt færdselslovens regler om hastighed.
Den er godkendt til at køre 45 km/t, og selv om den kan køre 80 eller 100,
må den stadig kun køre 45. Hvis du overskrider hastighedsgrænsen ( på 45
km/t ) med mere end 30% giver det et klip på samme måde som hvis du kører 78
km/t i en bil, hvor hastighedsgrænsen er 60 km/t

K.C.s

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-09-05 21:08

"K.C.s DK4800" <xv920@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er godkendt til at køre 45 km/t, og selv om den kan køre 80 eller 100,

Det er ikke hele sandheden. En knallert45 må ikke kunne køre mere end
45km/t. At de fleste så gør det fra den dag man køber den, er en anden sag
:) Det går altså ikke at tune/modificere sin 45'er så den _kan_ køre mere,
og så bare holde den på de 45km/t...

Fra : RepsaC_

Dato : 11-09-05 21:44

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> :) Det går altså ikke at tune/modificere sin 45'er så den _kan_ køre mere,

Rigtigt.....Men at fjerne feks begrænsninger og så måske montere diverse
ting og sager er jo også ulovligt, men det er vi altså bare nogle der gør.
For at køre en 45 skal man jo være over 18 og have et kørekort.
Fatter ikke at de ikke ændre loven så man må køre feks 70 eller 80 kmt. Så
kan man jo bare sørge for at overholde fartgrænserne feks i byerne m.m.
De siger jo også at en begrænset 45 forurener meget mere end en afdroslet og
igen Vi er jo voksne mennesker som må køre bil som kan køre eks. 200 kmt. og
alligevel skal overholde fartbegrænsningerne, så hvorfor så ikke også lade
45 scooterne køre lidt hurtigere.
Hvem har ikke prøvet en mørk efterårs morgen at være ved at blive torpederet
pga. den langsomme hastighed og bilisterne bliver jo ligefrem agresive når
man kører langsomt og overhaler tæt o.s.v.
Så kan man jo uddele en ordentlig fartbøde til de 45 knallerter der
overskrider de for billisterne fastsatte hastigheder i by og på landevejen.
Det var bare det
/Casper

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-09-05 21:46

"RepsaC_" <capstardk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fatter ikke at de ikke ændre loven så man må køre feks 70 eller 80 kmt.

Det er desværre ikke bare noget man lige gør :( Det skal gennem noget
EU-halløj, og det er ikke noget vi selv bestemmer her i DK.

Fra : RepsaC_

Dato : 11-09-05 21:52

> Det er desværre ikke bare noget man lige gør :( Det skal gennem noget
> EU-halløj, og det er ikke noget vi selv bestemmer her i DK.

Ja, det har du desværre ret i.
Ligesom i andre lande må man køre 125 kubik mc`er(op til 14 hk) med alm
kørekort, men ikke i DK...Det kunne ellers nedsætte trafikken og
forureningen en del.
/Casper

Fra : Brian A.

Dato : 11-09-05 21:57

> [...]
> Ligesom i andre lande må man køre 125 kubik mc`er(op til 14 hk) med alm
> kørekort, men ikke i DK...Det kunne ellers nedsætte trafikken og

Den dag vi får det i DK køber jeg sådan en maskine. Det kommer forhåbenligt
til DK, det har vidst været oppe og vende i nyhederne en enkelt gang.

Fra : RepsaC_

Dato : 11-09-05 22:10

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse

> Den dag vi får det i DK køber jeg sådan en maskine. Det kommer
forhåbenligt
> til DK, det har vidst været oppe og vende i nyhederne en enkelt gang.

Ja, det har været oppe et par gange, men hvornår mon der sker noget..
/Casper

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-09-05 15:01

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev:

>"RepsaC_" <capstardk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Den dag vi får det i DK køber jeg sådan en maskine. Det kommer forhåbenligt
>til DK, det har vidst været oppe og vende i nyhederne en enkelt gang.

Jeg mener at 2007 er blevet nævnt flere gange i den
forbindelse...

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 22:42

i andre lande må man køre 125 kubik mc`er(op til 14 hk) med alm
> kørekort, men ikke i DK...Det kunne ellers nedsætte trafikken og
> forureningen en del.

Synes det er en dårlig ide... Synes man skal lade 30'er kører 60, og smide
45 væk... kan ikke se at du skal have lov at køre på mc/scooter med
bilkørekort, hvorfor så tage et MC kort?

Er selv igang med mc kort... Mest fordi jeg ikke gider kigge mig over nakken
længere (min 30'er kører ca. 80). Så køber en lille keniser 200ccm for en
fin lav pris.

Hvis de endelig skulle gøre noget, skulle de gøre det lettere at få lille mc
kort, og gøre betegnelsen "lille" mindre.

så kommer næste problem bare, give måske 5.000,- mere for et stort mc kort,
for at må kører en lidt stærkere maskine. Det kræver ikke just meget mere
køreegenskaber.

Men der er så meget der er underligt. Hvorfor må gammel kælling spænde en
trailer efter sin bil uden aldrig at have kørt med en trailer. hun kan få
sig et B+E kort, så lærer hun hvad en trailer gør ved bilen, og hvad den gør
i trafikken. Men det er først nørvendigt når du har fyldt traileren op med
bajere på turen hjem fra tyskland =)

/Cacba