Kaburatorproblem
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 07-06-01 11:27

Hej !

¨Jeg kører rundt på en suzuki k50 med en yamaha 16mm kaburator.

Nu er den begyndt på at spilde benzin over det hele, altså når jeg tænder
for benzinen ligger der en stor pøl nedde under knallerten.

Kan det være den ventildims hvor benzinslangen er tilsluttet??

Mvh

Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-06-01 11:57

> Nu er den begyndt på at spilde benzin over det hele, altså når jeg tænder
> for benzinen ligger der en stor pøl nedde under knallerten.
> Kan det være den ventildims hvor benzinslangen er tilsluttet??

Det er nok svømmeren i karburatoren, der har sat dig fast.. Det sker engang
imellem. Det er ofte nok at give den et lille spark eller et slag med en
gummihammer. Det har før virket for mig. Slå ikke direkte på karburatoren,
men på dækslet.

signing off.. demolition

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 12:08

> [...]
> gummihammer. Det har før virket for mig. Slå ikke direkte på karburatoren,

En anden simpel måde er at blokke bagbremsen og trække styret bagover, så
forhjulet kommer op i luften. Så lader du det klaske tilbage igen og har nu
muligvis rystet det hele på plads. Ellers skal du til at skille karb'en ad,
ikke fordi det er specielt bøvlet.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 07-06-01 12:54

Jeg har haft den skildt ad flere gange så det kan ikke være svømmeren eller
hvad??
Der er ikke noget skidt eller vand i den .

Jan

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 14:28

> Jeg har haft den skildt ad flere gange så det kan ikke være svømmeren
eller
> hvad??
> Der er ikke noget skidt eller vand i den .

Det kan være du er kommet til at bøje svømmeren lidt. Prøv at bukke den lidt
nedad, så skal vædskestanden ikke være så høj for at den lukker.
Hvis det heller ikke hjælper er svømmerventilen sikkert utæt. Så skal den
slibes med ventilpasta, fås hos en MC mekaniker.

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 07-06-01 16:59

> [...]
> Hvis det heller ikke hjælper er svømmerventilen sikkert utæt. Så skal den
> slibes med ventilpasta, fås hos en MC mekaniker.

Hvordan kan man bøje en svømmer på en yamaha kaburator??
Og jeg har prøvet at puste i ventilen og den lukker tæt når jeg trykker på
den.

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 20:23

> Hvordan kan man bøje en svømmer på en yamaha kaburator??
> Og jeg har prøvet at puste i ventilen og den lukker tæt når jeg trykker på
> den.

Hov ja, det tænke jeg ikke på :/

Ved ikke om svømmerhøjden kan reguleres på den.

Måske er det bare en pakning? Hvis den har stået tør længe er det meget
normalt at det pisser ud af den indtil den har stået en dags tid med benzin
på.

Fra : JDJ

Dato : 08-06-01 07:51

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fokb5$nfn$1@news.inet.tele.dk...

> Ved ikke om svømmerhøjden kan reguleres på den.

Det kan den ikke, med mindre man forsøger at lægge et eller andet oven på
svømmeren. Men mon ikke det ender i en arbejdsulykke

--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 08-06-01 10:10

> benzin

Det er ikke en pakning for det pisser ud af det lille rør i bunden af
kaburatoren.
Det er som om svømmeren ikke kan presse den nål op der skal lukke for
benzinen, nogen der har prøvet det??

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 08-06-01 12:48

> Det er ikke en pakning for det pisser ud af det lille rør i bunden af
> kaburatoren.
> Det er som om svømmeren ikke kan presse den nål op der skal lukke for
> benzinen, nogen der har prøvet det??

Du har strammet aftapningsskruen helt til, ikke?

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 08-06-01 16:23

> Du har strammet aftapningsskruen helt til, ikke?
>
> --

Jo og jeg har prøvet at hælde benz i for at se om den var tæt og det var
den.

Mvh

Jan

Fra : RpR

Dato : 10-06-01 00:26

> Jo og jeg har prøvet at hælde benz i for at se om den var tæt og det var
> den.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad dælen det skyldes, da slet ikke uden at stå med
den i hånden :/