Vragdykning nær Bergen
Fra : Thomas

Dato : 11-09-05 13:47

Hejsa,
Jeg har søgt på nettet - desværre uden held, så er der nogle her i gruppen,
der ved hvordan man kommer ud at dykke ved Bergen?
Jeg er i Bergen i weekenden 24/25 september 2005 og jeg er interesseret i
vragdykning til max 45 meter.
Jeg er cmas 3* uddannet og har adv. nitrox certifikat

På forhånd tak for hjælpen
Thomas

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-09-05 17:14

"Thomas" <tgraulund@NOSPAM.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
> Jeg har søgt på nettet - desværre uden held, så er der nogle her i
gruppen,
> der ved hvordan man kommer ud at dykke ved Bergen?

Prøv at se:
http://www.nemo.no/
http://www.octopus.uib.no/
http://sub.uib.no/

Allan Hansen

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 11-09-05 21:17

Hej.
Du kan søge på wragguiden på www.dykkesiden.com

I hvert fald er et dyk på Spring et must hvis man kommer til
bergenområdet. Dekompression på
på klipperne er også en oplevelse. Adgangsmulighed uden båd, hvis man
kan tale godt med de lokale
på øen. Båden er forsøgt sat på land, så der er faktisk så tæt på land
som den overhovedet kan komme.
Hvis man kommer ned det rigtige sted, er det bare at gå ned på 12 meter,
så kan man ikke undgå at se den.

Også sotra er et godt dyk, hvis man kommer på et tidspunkt hvor der ikke
er for mange alger.
Især husker jeg at det er et let vrag at dykke på, men det kræver båd.

God tur.