Spa grundrens søges
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 11-09-05 12:17

Hej.

Vi skal have rengjort rørsystemet i vores spa bad.
De forrige ejere har ikke gjort det så meget i rengøring så vi skal
bruge noget der er kraftigere end Matas spa rens.
Altså det som renser rørsystemet.

Hvad er mere effektivt og som ikke kræver ABC dragt?

Vores problem er nemlig at der bliver ved med at komme nogle lækre brune
"flager" ud fra rør systemet til trods for 2 x Matas spa rens.

Vi skal også have det afkalket?
Hvad bruger man der?
Eddike?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 11-09-05 15:41

Fischer & Døssing skrev:

> [...]
>
> Vores problem er nemlig at der bliver ved med at komme nogle lækre
> brune "flager" ud fra rør systemet til trods for 2 x Matas spa rens.

Du skal med jævne mellemrum bruge noget som hedder Spa Pipe cleaner, det
fåes i mange forskellige udgaver, vi bruger den som er fra Scandinavien
Spacare System og den er effektiv, du vil forresten græmmes når du har
kørt denne rensning, føj for f... hvor det er ullækkert, vandet ligner
jeg ved ikke hvad.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 11-09-05 17:25

Henning Lund (falsk_adresse@noget.invalid) skrev :

> [...]
> græmmes når du har kørt denne rensning, føj for f... hvor det er
> ullækkert, vandet ligner jeg ved ikke hvad.

Ja, sådant har vi prøvet og ja ulækkert.

Men det er ikke effektivt nok.

Der bliver ved med at være noget :-/

Fra : Henning Lund

Dato : 11-09-05 18:07

Fischer & Døssing skrev:

> Ja, sådant har vi prøvet og ja ulækkert.
>
> Men det er ikke effektivt nok.
>
> Der bliver ved med at være noget :-/

Det er det bedste du kan få, vi bruger det gennem vores job og har
aldrig problemer med at få spabadene rene, hvordan gør du når du bruger
pipe cleaneren?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 11-09-05 18:17

Henning Lund (falsk_adresse@noget.invalid) skrev :

> Det er det bedste du kan få, vi bruger det gennem vores job og har
> aldrig problemer med at få spabadene rene, hvordan gør du når du
> bruger pipe cleaneren?

Ah. Jeg formulerede mig upræcist.

Jeg har ikke prøvet dette mærke.
Men vil fluks prøve dette.

Metoden er varmt vand fyldes i, væsken hældes i, og så fuld power på
luft i bund, og ud gennem rørerne i siderne.
Dette gøres i 10 minutter.
Det hele lukkes ud.
Nyt vand i excl. væske og så proceduren igen.

Hvilket middel til afkalkning?

Fra : Henning Lund

Dato : 11-09-05 18:50

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Ah. Jeg formulerede mig upræcist.
>
> Jeg har ikke prøvet dette mærke.
> Men vil fluks prøve dette.

Ja prøv at se om du ikke kan skaffe det.

> Metoden er varmt vand fyldes i, væsken hældes i, og så fuld power på
> luft i bund, og ud gennem rørerne i siderne.

Det skader ikke hvis du lader luften køre samtidig.

> Dette gøres i 10 minutter.

Helt fint.

> Hvilket middel til afkalkning?

Samme som før nævnt, det tager også kalken.