Scootcar
Fra : Peter

Dato : 11-09-05 12:04

Hej NG

Jeg går og spekulerer på at skifte min Speedfight 1 ud med en anden +45

Jeg har så brændt mig lun på tanken om at købe en Scootcar da der er plads
til 2 personer og en smule bagage.

Er der nogen der kender noget til scootcar?

Hvordan er de at køre?
Hvordan er holdbarheden/driftsikkerheden?
Er de til at holde ud i dagligdagen?

Peter!

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 12:34

gen der kender noget til scootcar?

> Hvordan er de at køre?
> Hvordan er holdbarheden/driftsikkerheden?
> Er de til at holde ud i dagligdagen?

En på min vej ahr en Fun Tech.

Han virker meget glad for den. Den kan så bare aldrig måle sig med en bil.
Lav hastighed, ingen varme, og nok lidt mere udluftning.

Ved så ikke helt hvordan den trækker med to fuldvoksne mennesker, samt lidt
bagage, man må jo ikke engang tune den så den kan holde til det læs.

Samt klip ved 58,5 km/t.

/Søren Wagner

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-09-05 18:35

"Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba [flue] dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved så ikke helt hvordan den trækker med to fuldvoksne mennesker, samt
> lidt bagage, man må jo ikke engang tune den så den kan holde til det læs.

Tror fastisk ikke den må laste to personer! Den er jo registret som EU
knallert!

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : KubikH

Dato : 11-09-05 19:20

> Tror fastisk ikke den må laste to personer! Den er jo registret som EU
> knallert!
>
> --
> Hilsen Mikkel

Jo det er den godkendt til.
Da der er styrtbøjle og seler i den, skal man heller ikke køre med hjelm.
Se evt her: http://www.scootcar.dk/Secma.htm
Mvh
Niels

Fra : Peter

Dato : 19-09-05 06:40

Cacba skrev:
> gen der kender noget til scootcar?

> En på min vej ahr en Fun Tech.
>
> Han virker meget glad for den. Den kan så bare aldrig måle sig med en bil.
> Lav hastighed, ingen varme, og nok lidt mere udluftning.

Den skal heller ikke erstatte bilen, men derimod en anden +45 scooter.
Der er lige så lav hastighed, lige så lidt varme, men da scoocar fås med
tag, så er der mere udluftning

> Ved så ikke helt hvordan den trækker med to fuldvoksne mennesker, samt lidt
> bagage, man må jo ikke engang tune den så den kan holde til det læs.
>
> Samt klip ved 58,5 km/t.

Hvis man nu holder sig til de 45 får man ingen klip

http://web.bornriders.dk/index.php?entry=entry050919-072958

Fra : Henrik

Dato : 20-09-05 05:54

> http://web.bornriders.dk/index.php?entry=entry050919-072958

Hmm nu bliver det også interessant for mig. Den 4 hjul "buggy" med 500 ccm.
ville være et godt alternativ til bil nr.2. Hvis det så er en økonomisk 4
takter der sidder bag i og man kan få hardtop til.

Henrik

Fra : Mythos

Dato : 11-09-05 14:22

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er de til at holde ud i dagligdagen?
>
> Peter!

> Den har indtil videre sparet mig for at få 7913 spam-mails.

En ting du skal tage med i dine betragtninger, det er, når du skal have
skiftet noget af karossen, så er det tæske dyrt.

Mythos

Fra : Lasse Christensen

Dato : 13-09-05 15:51

Den understyre som en i helvede, et rapt sving og så løfter den et forhjul!

Fra : søren hansen

Dato : 22-10-05 17:48

Hej Peter

Jeg har lige købt en brugt. Den er lidt anderledes at køre end
en alm. scooter. På den første tur holdt jeg lidt krampagtigt på
styret, da jeg ikke følte jeg havde styr over dyret. Men øvelse
gør mester, bare slap af og nyd turen - den vælter ikke så nemt.
Når kabinen og døre er på, larmer den lidt. Men den er rigtig
sjov at køre, også med 2 personer i - Og folk kigger!!

Hilsen Søren