Problemer i Far Cry (første bane)
Fra : Dopedog

Dato : 11-09-05 10:37

Ja har lige fået ny computer, så nu skulle der games "nye" spil jo ;)

Men anyway, i slutningen (tror det er slutningen) af første bane, sidder jeg
allerede fast i dette utrolig fede spil.

Jeg er kommet frem til "carrieren" (den båd man skal ind i) men selvom jeg
synes jeg har nakket de 5-6 mænd der står på skibet + ham der kører rundt i
båden nedenfor klippen, så bliver jeg altid nakket når jeg er ved at svømme
over til båden!

Nogen gode råd ?

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 11-09-05 11:37

> [...]
> synes jeg har nakket de 5-6 mænd der står på skibet + ham der kører rundt
> i båden nedenfor klippen, så bliver jeg altid nakket når jeg er ved at

Nevermind, har klaret det ... Nu er det bare slutningen på bane 2 jeg har
problemer med (hvor helikopteren skyder på en, mens man også skal nakke de
fodsoldater der løber rundt) heh ...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-09-05 16:30

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in

> Nevermind, har klaret det ... Nu er det bare slutningen på bane 2 jeg
> har problemer med (hvor helikopteren skyder på en, mens man også skal
> nakke de fodsoldater der løber rundt) heh ...

hehe god fornøjelse - jeg mindes stadig da jeg spillede
det første gang. Det er så absolut et helt fantastisk spil.
Mange af missionerne kan klares på forskellige måder så
tøv ikke med at angribe fra forskellige sider, men andre
taktikker etc. Nogen gange kan man med list, cryvision og
et par sten i hånden snige sig forbi vagter og monstre.

Spillet kan i øvrigt anbefales til storskærm+mørklægning -
det giver en feeeed stemning :D

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Dopedog

Dato : 11-09-05 17:03

> [...]
> taktikker etc. Nogen gange kan man med list, cryvision og
> et par sten i hånden snige sig forbi vagter og monstre.

Har prøvet mange forskellige måder men synes sku ikke helt jeg kan magte den
mission :-\ Hvis jeg skyder ham gutten i helikopteren ned først, så bliver
jeg nakket af nogen af de fodsoldater bagved, og hvis jeg skyder dem først,
ja så bliver jeg nakket af helikopteren !

Nå må lige prøve lidt senere igen så heh .. :)

Fra : Saitek

Dato : 11-09-05 19:01

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

lige på det sted er der en grotte nedenunder hvor man kan skjule sig til
døren åbner (hvis det er det rigtige sted jeg opfatter) Derfra kan man så
måske hurtigt løbe ind af døren til bygningen man skal ind i.

Men en walkthru (tror jeg det hedder) tager faktisk meget ud af spillet, det
svarer lidt til at snyde i spillet. I stedet skal man selv regne det hele
ud, problemerne der opstår hører med til spillet. Du har betalt for
problemerne faktisk. De er jo lagt ned i spillet. Find nye måder at løse
det på, det er bedre. Syntes jeg, når jeg har givet en masse penge for et
spil. Noget andet er hvis man sidder uhjælpelig fast. Men det gør du jo ikke
(første problem løste du jo selv) og næste har du også allerede løst
garanteret.

Fra : Dopedog

Dato : 12-09-05 13:27

> [...]
> spil. Noget andet er hvis man sidder uhjælpelig fast. Men det gør du jo
> ikke (første problem løste du jo selv) og næste har du også allerede løst

Det har jeg ikke helt, nej, da jeg ikke har forsøgt endnu, men ja, walkthru
vil jeg helst heller ikke bruge. Snyd i spil har jeg aldrig forstået hvorfor
fandtes, men kan være det bare er mig ;)

Fra : Søren G

Dato : 12-09-05 15:12

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> vil jeg helst heller ikke bruge. Snyd i spil har jeg aldrig forstået
hvorfor
> fandtes, men kan være det bare er mig ;)

Hvad er forskellen på at opsøge svaret i en walktrough og spørge efter det
herinde ?

--
Søren

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-09-05 15:37

Søren G wrote:
> [...]
>
> hvorfor

> Hvad er forskellen på at opsøge svaret i en walktrough og spørge efter det

Forskellen ligger vel i at her får man hjælp til lige netop det problem
man har og i en walkthrough har man hjælp til det hele. For visse svage
sjæle kan det være meget fristende at læse videre..

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 12-09-05 17:55

Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in

> Forskellen ligger vel i at her får man hjælp til lige netop det
> problem man har og i en walkthrough har man hjælp til det hele. For
> visse svage sjæle kan det være meget fristende at læse videre..

Jeg ser de fleste posts om at komme videre i spil herinde
som en slags "hjælp til selvhjælp" - sådan skriver de fleste
i hvert fald tips'ene... i en walkthrough er det oftest bare
en færdig guide = man lærer ikke rigtig noget.

/hilsner

Fra : Dopedog

Dato : 12-09-05 19:32

> [...]
> i hvert fald tips'ene... i en walkthrough er det oftest bare
> en færdig guide = man lærer ikke rigtig noget.

Kunne ikke have sagt det bedre selv

Fra : Janus

Dato : 13-09-05 20:00

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
> i hvert fald tips'ene... i en walkthrough er det oftest bare
> en færdig guide = man lærer ikke rigtig noget.

Jamen, kan man ikke bare lade være med at læse mere end dér hvor
løsningen på ens problem er? :)
Jeg kan nu heller ikke se nogen forskel i karakteristika på en
walk-through og at spørge herind efter løsningen på et specifikt problem.

/janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799