Slip-on til en Kawasaki zx6r
Fra : Søren

Dato : 07-06-01 10:58

Hej

Er der nogen som kan anbefale et bestemt mærke slip-on potte til min
kawasaki zx6r (årg.99). Jeg har hørt at leo vinci´s potter kan sættes på,
uden at man behøver at dysse om m.v. Men er der andre alternativer. Det er
mest for at få "god lyd" men skulle der ryge et par hk ekstra på, ville det
naturligvis ikke gøre noget.

Mvh Søren

Fra : JM

Dato : 07-06-01 16:23

Søren <janner@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fnjdc$a8h$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> mest for at få "god lyd" men skulle der ryge et par hk ekstra på, ville

Jeg har selv lige fået monteret en Leo Vinci.
Resultatet er en meget fed sportslig lyd, og sansynligvis ca. +4 heste
(hvilket jeg dog ikke har fået målt).
Nu er Bandittens original pot også meget lydssvag med en kunstig
turbineagtig lyd, så næsten alt vil nok hjælpe på den.
Jeg har ingen erfaring med zx6r, men du kan formodentligt finde effektkurver
på Leo Vinci's hjemmeside.

Dette med at den ikke skal dyses om, skal du nok tage med et gran salt.
Uden at være ekspert på området tror jeg at det er svært at udtale sig om
dette på forhånd.

Jesper Madsen
Suzuki Bandit 600 S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-06-01 18:03

For effektkurver, kan du evt. kigge på Rydbergs hjemmeside
http://www.rydbergsmc.dk/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Verner Domino

Dato : 07-06-01 20:04

Hej Søren
Vælger du leo vinci eller laser hotcam kan du med fordel købe den hos
mig.samt div.andre dele
V.Trading MC Import
MVH Verner 40626227

Fra : Tommy

Dato : 07-06-01 23:25

1) Du får ikke ekstra top HK af en slip-on potte (Sandt er det at flere
forhandlerere påstår det modsatte, de skal jo også leve, men fakta er at hvis
en ordentlig justering som de laver sammen med montage af ny udblæsning
foretages uden skift af dæmper giver dette samme effektøgelse. Tyske PS lavede
en test af næsten alle mulige udblæs-systemer på markedet på en nyjusteret ZX9R
og kun en gav en effektforøgelse (Akraprovic full-race til ca. 11.000,-) som
dog var minimal (+2.6hk på toppen) resten gjorde at motoren mistede topeffekt).

Jeg bliver nok skudt for sådan en bemærkning, da alle jo mener at netop deres
nyeste investering gav både 10 og 20HK ekstra At de selv tror på det ikke?
2) Køber du den for at hente lyd er de næsten alle gode. Så skidt med de få HK
der mistes da de sjældent mærkes alligevel.
3) På ZX6R er Muzzy, Akraprovic, Micron, Leo-Vinchi udemærkede. Ingen giver dog
effekt, men de mister ikke meget.

"Søren" skriver:

Fra : JM

Dato : 08-06-01 16:35

Jeg kan huske at BIKE lavede en lignende test sidste år på en GSX-R 750, der
resulterede i effektforøgelser
på 5,0-7,0 HK alt efter hvilken potte man valgte.

Mvh
Jesper Madsen

Tommy <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B1FFF49.EB7E8C3F@post.uni2.dk...

Fra : Tommy

Dato : 08-06-01 21:33

Tjaa, det samme har Motorrad gjort i deres nyeste. En giver lidt, BOS, resten
mister... På selvsamme MC, altså en R750 (2001). Motorrad gør desuden meget ud
af at fortælle de startede med at trimme inden montage.... Så ingen snyd der.

Jeg har selv hjulpet med at montere på, og teste, de første 100. Aldrig endnu
fundet noget der var mirakelmidlet... Men ok, tro flytter bjerge.

Eksempel.: En fra klubben har lige fået monteret et komplet Akraprovic på hans
GSX-R750WT (1999) uden tuning. Resultat= (+ca. 10hk efter hvad forhandleren
siger). Men mistet 15km/t på toppen?

Skal du derimod til at tune maskinrummet, så kan en mere åben potte ikke
undværes.

Tommy
Som er glad for at de fleste tror på miraklet når nu alle pengene er brugt.

JM skriver: