Service på Piagio Typhoon
Fra : Søren

Dato : 11-09-05 09:57

Hej

Jeg har en Piagio Typhoon fra 98 der har kørt 19000 km. Jeg har købt den for
1 1/2 år siden og kører nu ca. 5000 km om året på den.

Den kører fint og starter ofte på elstart, hvis den svigter virker
kickstarteren altid.

Hvis jeg ikke har nogen problemer med den, vil i så alligevel anbefale at få
lavet service på den. ?
Jeg kan se i servicebogen at Piagio anbefaler ved hver 5000 km.

Er dr nogen sikkerhedsmæssige problemer ved bare at køre videre uden
service. ?
Har lige fået skiftet begge dæk.

På min tidligere Kantana kostede service tit 1000,-, og jeg vil gerne spare
disse hvis det ikke er nødvendigt.

Søren

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-09-05 11:20

Hvis du er i tvivl om du selv kan lave det godt nok, så sende den til
service.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : NoShyGuy

Dato : 13-09-05 10:15

"Søren" skrev d. 11-09-05 09:57 dette indlæg :
> [...]
> service. ?
> Har lige fået skiftet begge dæk.
>
> På min tidligere Kantana kostede service tit 1000,-, og jeg vil gerne

Din kickstarter, svigter den på den måde at den laver knaselyde og ikke
tager fat?
Hvis er det er galt, så skal du smøre tænderne på kickstarteren og smøre
det som kickstarterhovedet sidder fast på.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren

Dato : 14-09-05 06:13

> [...]
> Hvis er det er galt, så skal du smøre tænderne på kickstarteren og smøre
> det som kickstarterhovedet sidder fast på.

Den virker altid på Kickstarteren, ikke altid på elstart. Jeg vil gerne vide
om det er vigtigt at sende sin knallert til service efter 5000 km eller om
man bare skal køre videre. Hvad med rullerne - Hvor tit skal de skiftes ?

Søren