Færdig motor?
Fra : Allan C. E. Rasmusse~

Dato : 07-06-01 10:39

En af mine altid uheldige kammerater lånte
sin storebrors motorcykel. En ZZ-R 1100. Han
kører ca. 150 km. på den hvorefter den begynder
at lyde underligt. En mærkelig hæs lyd. Han
kører ned til Svendborg MC, hvor der fyldes
2 liter olie på. Han ringer derefter til sin
bror, der siger han skal køre den "hjem"
øjeblikkeligt. På motorvejen mellem Odense
og Middelfart dør den fuldstændig - med en
mærkelig lyd. Mere får jeg ikke af vide.
Jeg sagde at det nok "bare" var en bøjet
ventil eller lign. - Men det er det sgu'
nok bare ikke...
Er der nogle der kan komme med et bud på
hvad det kan være? Jeg ved det er sparsomme
oplysninger - men det er hvad jeg har...
Er der et billigt / retfærdigt værksted
ved Vejle, der evt. laver noget orange?
(KS er UDELUKKET!!)

MVH
Allan Rasmusse
Jawa 350/640 - 0.35 L 0V

JawaManiac - and likes offroad... Those two things DO combine

Fra : Mads Lund

Dato : 07-06-01 10:46

Tja det lyder dyrt.

Mit bud er at krumtap + plejlstangen til 3. cylinder et døde.

Et lille upgradekit http://www.xtremebikes.dk/oilpan.htm kunne have
forhindret skaden.

Omkostningen for rep af motoren bliver dyrt (ny krumptap, og plejlstang) +
arbejdsløn = 10-15 kilo.

Til den pris kan man få en ny motor (D model med 10-20 tkm på klokken)

Hvis han er interesseret i en ombytnings motor har jeg nok noget på lager
der kan bruges, men smid mig lige en privat mail. Mads@xtremebikes.dk

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Sand

Dato : 07-06-01 13:06

"Allan C. E. Rasmussen" <Jawa350@MailAndNews.com> wrote in message
Er der et billigt / retfærdigt værksted
ved Vejle, der evt. laver noget orange?
Basses MC (Børkop)

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Armand

Dato : 08-06-01 00:28

Allan C. E. Rasmussen <Jawa350@MailAndNews.com> skrev i en
> [...]
>sin storebrors motorcykel. En ZZ-R 1100.
>Er der nogle der kan komme med et bud på

Uanset hvad, så er skaden hinsides at det kan svare sig at pudse en
mekaniker på sagen!
Ny motor, hjemtaget fra udlandet er vejen frem; men stadig ikke billigt!

Hæng på Mads!!!

--
Armand.