Er der et alternativ til sandblæsning af f~
Fra : CAH

Dato : 10-09-05 20:47

Hej

Vores hus er bygget af cementmursten, derefter er det blevet kalket,
endelig er det enten blevet malet med struktur maling eller også er
det sprætpusset og malet med plastik maling. Hvad enten det er det ene
eller det andet så skaller det af.
Cementsten er bløde, så vi er lidt nervøse ved at benytte
sandblæsning. Er der nogen som kender et alternativ.
Men under alle omstændigheder, for alle tilfældets skyld, hvis du
kender et sandblæsnings firma som gør et godt stykke arbejde og som
kører på Fyn, så vil jeg gerne høre om det.

Cah

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-09-05 22:06

CAH wrote:

> Cementsten er bløde, så vi er lidt nervøse ved at benytte
> sandblæsning. Er der nogen som kender et alternativ.

Kender op til flere alternativer:

Glasblæsning - sikkert lige så hårdt ved muren som sand.
Tørisblæsning - mere nænsomt og sviner meget mindre.
Trykluftmejsel - er hårdt ved muren og kræver håndelag.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : CAH

Dato : 11-09-05 08:08

> Glasblæsning - sikkert lige så hårdt ved muren som sand.
> Tørisblæsning - mere nænsomt og sviner meget mindre.
> Trykluftmejsel - er hårdt ved muren og kræver håndelag.

Tak for tippet, jeg har også fundet en artikel på sns.dk
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/18/301191-18/teksten.htm
.. Jeg må ud og pille i det, jeg overvejer lidt om man måske kan slå
det yderste lag af, og dermed komme ind til kalken og så kalke huset
igen.

Cah