Flimrende skærm på PowerBook
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 07-06-01 10:39

Hej med jer

For 1/2 år siden købte jeg en brugt Powerbook G3 233 mhz. Jeg har ikke
brugt den så tit, men den har fungeret upåklageligt indtil i går, hvor
skærmen lige pludselig begyndte at flimre underligt. Det kunne tyde på
at skærmkortet er gået - eller har I andre forslag til hvad der kan være
sket? Den har ligget beskyttet i en taske mellem brug, tørt og godt, så
jeg er meget forundret over dens pludselig mærkværdige opførsel.

Birgitte Behrendt

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-06-01 10:59

> [...]
> sket? Den har ligget beskyttet i en taske mellem brug, tørt og godt, så
> jeg er meget forundret over dens pludselig mærkværdige opførsel.

Jeg har også oplevet dette efter at min Powerbook havde stået tændt nogle
timer oven på en tyk dyne og derfor var blevet godt varm. Dagen efter var
skærmen dog OK igen.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Niels Nielsen

Dato : 07-06-01 21:03

Wallstreet model med 13" skærm har problem med kabel til skærm, ALLE
Wallstreet uanset størrelsen af modeller har problemer med hængsler til
skærm, de knækker før eller siden og stumper fra hængsler ødelægger kabel
til skærm. Forhåbentlig er det noget mindre slemt, men.

Se www.macfixit.com samt www.lowendmac.com

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B7451CF2.187E%jakobb@mail.tele.dk...

Fra : Mads

Dato : 10-06-01 08:57

Hey - Lige et helt andet spørgsmål. Det lader til at nogle powerbooks
hedder wallstreet, andre pismo og nogle er endda begavet med titlen
"bronze keyboard".

Men hvad hedder min ? Det er en powebook g3/300 mhz uden usb og
firewire, men i det labre sorte design og vistnok 14 tommer skærm.

-Mads

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 10-06-01 09:30

Mads <mads@nospam.dk> wrote:

> Men hvad hedder min ? Det er en powebook g3/300 mhz uden usb og
> firewire, men i det labre sorte design og vistnok 14 tommer skærm.

Din hedder Wallstreet - Den har hverken USB eller FW.
Pismo'en har to USB, to FW-udgange.
Lombard'en har to USB, ingen FW, men til gengæld et 'bronze keyboard'.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-01 10:57

Mads <mads@nospam.dk> wrote:

> Men hvad hedder min ? Det er en powebook g3/300 mhz uden usb og
> firewire, men i det labre sorte design og vistnok 14 tommer skærm.

Wallstreet revision 2.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-06-01 14:05

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> timer oven på en tyk dyne og derfor var blevet godt varm. Dagen efter var

Tak for dit svar. Min dejlige Mac er også blevet i bedre humør nu.
Faktisk tror jeg den har menneskelige egenskaber, for det virker som om
den har savnet opmærksomhed og skabte sig lidt *S* Nu hvor jeg nurser om
den, opfører den sig normalt igen.

Birgitte Behrendt

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 10-06-01 14:06

SCRATCHTHISjc@voss.tf,Ny-Internet writes:

> [...]
>MVH/Regards, Jonas
>http://go.to/geografi
>I'm moving to Mars next week, so if you have any boxes...[Steven Wright]

MIn PowerBook, er købt for at være en Pismo. Den har to USB og To FireWire
- OG den har da et "bronce keybord" Købt den 29.9.00 - 400 MHZ og 6 GB HD

HIlsen Hanne