Sort jobformidling ?
Fra : Jurahaj

Dato : 10-09-05 14:37

En af mine bekendte kører et website udelukkende med formidling af
sort sort arbejde, og der lægges ikke skhul på det. Der står faktisk
at alle udbudte jobs skal afregnes sort til arbejdstageren og at
arbejdsgiveren ikke må indberette noget. Det er
forretningsbetingelserne som man skalacceptere for at bruge sitet.

Hun har spurgt mig om det er ulovligt at udbyde denne tjeneste og om
hun kan straffes, hvad siger I her ?

Jeg har dog rådet hende til at køre sitet på anonyme servere og
bruge domænenavne som er udefor de danske domstoles rækkevidde, men
er dette overhovedet nødvendigt at sikre sig sådan mod magthaverne ?

Jeg synes det er en kanon tjeneste og den er til stor gavn for alle, da
mange småjobs jo aldrig vil blive udført med officielle
lønindberetninger mv, og folk på integrationshjælp, kontanthjælp og
andre overførselsindkomster kan tjene ekstra og få jobtræning.
Hvormange formidlere er der af sort arbejde i DK på nuværende
tidspunkt, og hvem kender I og kan anbefale, for jeg leder også efter
noget sort arbejde som entreprenør og har masser af folk som kun vil
arbejde sort.

Fra : Skipper

Dato : 10-09-05 15:07

"Jurahaj" <google@artlover.com> skrev i en meddelelse
En af mine bekendte kører et website udelukkende med formidling af
sort sort arbejde, og der lægges ikke skul på det.

Jurahaj... min bare røv !

Kan du ikke selv gætte dig dig til svaret på dine spørgsmål er der vist ikke
meget jurahaj i dig.

Skipper

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-09-05 07:10

"Skipper" <skipper@oncablel.dk> skrev i en meddelelse

Hold venligst dine personlige meninger for dig selv. Dette er en juragruppe,
hvor det forventes at svarene har *juridisk* relevans.

Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der ikke
svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

--
Kurt Lund

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-09-05 21:36

Jurahaj wrote:
-snip-

> [...]
> tidspunkt, og hvem kender I og kan anbefale, for jeg leder også efter
> noget sort arbejde som entreprenør og har masser af folk som kun vil

Vi skal lige bede om dit navn og din adresse, inden vi svarer dig på
spørgsmålene. Og også din bekendtes navn og adresse.

Du lyder godtnok til at være totalt hjernedød...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-09-05 11:35

Kurt Lund wrote:
> [...]
>
> Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der ikke
> svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

Lad venligt være med at spamme gruppen med dine copy/pastede indlæg
fordi det er irriterende at læse dine gentagelser mere end 1 gang og du
må jo åbenbart tro at vi har læseproblemer siden du gør det.

Det har vi så ikke, kan jeg oplyse dig om.

Fra : Grunt

Dato : 11-09-05 14:06

On Sun, 11 Sep 2005 12:35:10 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>må jo åbenbart tro at vi har læseproblemer siden du gør det.
>
>Det har vi så ikke, kan jeg oplyse dig om.

Gentagelser fremmer forståelsen, blot ikke hos dig.

Fra : Jokke

Dato : 10-09-05 23:36

> [...]

> forretningsbetingelserne som man skal acceptere for at bruge sitet.

> Hun har spurgt mig om det er ulovligt at udbyde denne tjeneste og om

Jamen, gæt dog "jurahaj"....

> [...]
> lønindberetninger mv, og folk på integrationshjælp, kontanthjælp og
> andre overførselsindkomster kan tjene ekstra og få jobtræning.

Du KAN simpelthen ikke være seriøs.... En kanon tjeneste!?? Til gavn for
alle!?? Jøses....

Har du overvejet hvorfor overførelsesindkomster er små? Hvor skal pengene
komme fra, hvis alle følger din vens enestående tjeneste, som du fuldt
bakker op? Du og din ven er KÆMPE egoister. I støtter et samfund, hvor folk
med få midler får endnu færre midler, hvis - de der kan - ikke følger jeres
fantastiske opfordring. I tager fra de fattige og putter pengene i jeres
egen fede lomme og ikke nok med det. I en fuldstændig offentlig newsgroup
udstiller du i den grad din egen egoisme, uvidenhed, nærrighed og mangel på
respekt for dine medmennesker. Hold kæft det er frastødende.

> [...]
> tidspunkt, og hvem kender I og kan anbefale, for jeg leder også efter
> noget sort arbejde som entreprenør og har masser af folk som kun vil

Nå, jamen så grav et stort hul med din fine spade til jer allesammen. Så kan
i sidde gøgle og nyde jeres sindsyge foretagende og iøvrigt nasse på de
ydelser som vi andre betaler for.

Du er en skændsel, en super egoist og utrolig småt begavet!

Jesper

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-09-05 11:39

Kurt Lund wrote:
> "Jokke" <Invalid@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hold venligst dine personlige meninger for dig selv. Dette er en juragruppe,
> hvor det forventes at svarene har *juridisk* relevans.

ROTFLOL!

> Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der ikke
> svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

Her kommer endnu en irettesættelse til dig:

Hold venligst dine personlige meninger for dig selv. Dette er en
juragruppe, hvor det forventes at svarene har *juridisk* relevans.

Til spørgsmålet omkring hvor "alle de irettesættere der plejer at komme
på banen, når der ikke svares efter fundatsen" er henne, og at "I skulle
skamme jer ikke at reagere."

Så er jeg her: Jeg er jo netop kommet på banen efter dig. Og hold så op
med det spammeri. Vi er ikke blinde eller læsesvage.

Fra : Grunt

Dato : 11-09-05 14:07

On Sun, 11 Sep 2005 12:38:34 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>
>Så er jeg her: Jeg er jo netop kommet på banen efter dig. Og hold så op
>med det spammeri. Vi er ikke blinde eller læsesvage.

Det er for meget med dig, fis hen i muddergruppen.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-09-05 21:30

Grunt wrote:
> On Sun, 11 Sep 2005 12:38:34 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
> wrote:
-snip-

> Det er for meget med dig, fis hen i muddergruppen.

Smut hen i svinestien med dig, øffe-bamsebjørn. Grynt-grynt.

Fra : Grunt

Dato : 12-09-05 09:45

On Sun, 11 Sep 2005 22:29:30 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>-snip-

>Smut hen i svinestien med dig, øffe-bamsebjørn. Grynt-grynt.

Hvilket skulle bevises, og du kom selv med beviset mudderdreng.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-09-05 00:07

[...]
---------------------------
Ovenstående forekommer mig en anelse paradoksalt. Jeg kunne udtrykke det i
en forklaring - men jeg er sikker på at de jeg retter budskabet til selv
tænker/allerede har tænkt så langt

Fra : Jokke

Dato : 11-09-05 00:50

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en forklaring - men jeg er sikker på at de jeg retter budskabet til selv

Hehe....

Jesper

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 11-09-05 11:38

Kurt Lund skrev:

> [...]
>
> Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der
> ikke svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

Tror du vi er fatsvage? fatter ikke du ikke bare
lader tråden dø.

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-09-05 11:40

Kurt Lund wrote:
> [...]
>
> Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der ikke
> svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

*PLONK*

Spam-idiot.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 11-09-05 13:12

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> *PLONK*
>
> Spam-idiot.

yep. Og jonas's indlæg var ovenikøbet juridisk funderet IMO (dog uden at
spilde energi på at forklare)

Fra : Grunt

Dato : 11-09-05 14:08

On Sun, 11 Sep 2005 12:40:01 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>*PLONK*
>
>Spam-idiot.
>

>Med venlig hilsen / Best regards
>Martin Jørgensen

Plink-plonk-gitar mudderbadende fjols.

Fra : Rasmus

Dato : 11-09-05 21:46

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor er alle de irettesættere der plejer at komme på banen, når der ikke
> svares efter fundatsen? I skulle skamme jer ikke at reagere.

Luk nu røven Kurt, vi har fattet hvad du vil sige....

/Rasmus

Fra : Grunt

Dato : 12-09-05 09:46

On Sun, 11 Sep 2005 22:45:48 +0200, "Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

>juragruppe,

>Luk nu røven Kurt, vi har fattet hvad du vil sige....

Åbenbart ikke.

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-09-05 14:58

Scripsit "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk>

> [...]
> ---------------------------
> Ovenstående forekommer mig en anelse paradoksalt.

Sådanne betingelser er ikke juridisk gyldige. Danske Lov 5-1-2
udelukker aftaler der strider mod "lov og ærbarhed", fra
retsbeskyttelse.

--
Henning Makholm "Wir kommen nun ans Ziel unserer Ausführungen."

Fra : Anders Andersen

Dato : 16-09-05 20:29

Sort arbejde er strafbart efter skattekontrollovens § 13. Er det sorte
arbejde af et vist omfang(skattesvig)er det strafbart efter straffelovens §
289.
Medvirken er samtidig strafbart jfr. straffelovens § 21.

Spørgsmålet er om han kan straffes for medvirken. Sådan som det er beskrevet
vil jeg mene at det kan han måske nok. Det er i den forbindelse nok uden
betydning hvor serveren står henne.

mvh. Anders