Skærme
Fijala 3554
TV på Samsung?
Fra : Jørn H.

Dato : 10-09-05 12:48

Hej NG.

Jeg har lige anskaffet en SyncMaster 710MP, som primært skal bruges på pc.
Men jeg vil også ind imellem se TV på den.
Har tilsluttet antennekablet direkte til skærmen (TDC kabel-tv).

1) Kan det passe, at billedkvaliteten er en del dårligere end på
"almindelig" TV? Eller skal man ændre opløsning el. lign., afhængig af om
skærmen bruges til pc eller Tv?

2) Hvordan finder jeg alle kanalerne? Jeg kan p.t. kun se 4-5 stk. af de ca.
20 stk. som jeg har. Der er en ret stor manual med til skærmen, men den
omtaler ikke hvordan man "søger" kanalerne.

Hilsen Jørn H.

Fra : Hansen

Dato : 10-09-05 15:29

"Jørn H." <jornhnospam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 20 stk. som jeg har. Der er en ret stor manual med til skærmen, men den
> omtaler ikke hvordan man "søger" kanalerne.

Har samme 'tv'. Der faktisk tale om en pc-skærm (ref. opløsningen), og jeg
er bange for, at du må leve med ikke-optimale billeder - det gør jeg (falder
i søvn til det).

Hvis du fx ser på et 20" LCD-tv, der også kan køre pc, så er opløsningen
oftest 640*480 eller 800*600. Det er sikkert bedre som tv end pc-skærm.

Jeg kan ikke huske, hvordan jeg programmerede mine 35 kanaler. Tv'et fandt
dem selv, men jeg gjorde det manuelt for få dem på de ønskede pladser. Kan
du ikke taste kanalnummeret (fra kabel-tv's liste) direkte?

Hilsen