/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
angbekendtgørelse nr. 801 af september 200~
Fra : Britta Larsen


Dato : 09-09-05 18:31

Hej NG

Jeg er så heldig at have fået kørekort, men har lige modtaget men'et i dag,
hvor der henvises til ovenstående bekendtgørelse.

Jeg er så uheldig at have fået diebetes type 2 altså ikke insulinkrævende
sukkersyge, hvor de så henviser at de kan begrænse kortet til kun at gælde 5
år pga jeg ikke har modtaget medicinsk behandling i form af piller eller
insulin.

Hvorfor skriver de det når jeg har ikke insulinkrævende sukkersyge?


Hvad kan man gøre med ovenstående skal skrive tilbage inden 14 dage fra i
dag af, hvilket jeg syntes er lidt svinsk at de sender et brev op til en
weekend. ;)

M.v.h.

Britta



 
 
Henning Makholm (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 09-09-05 18:54

Scripsit "Britta Larsen" <britta@trab.dk>

> Jeg er så uheldig at have fået diebetes type 2 altså ikke insulinkrævende
> sukkersyge, hvor de så henviser at de kan begrænse kortet til kun at gælde 5
> år pga jeg ikke har modtaget medicinsk behandling i form af piller eller
> insulin.

> Hvorfor skriver de det når jeg har ikke insulinkrævende sukkersyge?

Fordi reglerne er strammere ved behandlingskrævende sukkersyge.

Ved behandlingskrævende sukkersyge skal der indhentes oplysninger om
hvorvidt man for nylig har haft anfald af for lavt blodsukker, før der
udstedes kørekort. (Hvis man ikke har det, vil gyldighedsperioden
afhænge af om der er tale om insulin- eller tabletbehandling).

Diabetesforeningens gennemgang af reglerne kan læses på
<http://www.diabetes.dk/wm1960>.

> Hvad kan man gøre med ovenstående skal skrive tilbage inden 14 dage fra i
> dag af,

Hvad er du blevet spurgt om?

--
Henning Makholm "The compile-time type checker for this
language has proved to be a valuable filter which
traps a significant proportion of programming errors."

Britta Larsen (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 09-09-05 19:01


"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse:
> > Hvorfor skriver de det når jeg har ikke insulinkrævende sukkersyge?
>
> Fordi reglerne er strammere ved behandlingskrævende sukkersyge.
>
Jeg har stadig ikke behandlings krævende sukkersyge, jeg har aldrig hat
skyggen af anfald, eller det der ligner.

M.v.h.

Britta



Henning Makholm (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 09-09-05 19:24

Scripsit "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
> "Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse:

>> > Hvorfor skriver de det når jeg har ikke insulinkrævende sukkersyge?

>> Fordi reglerne er strammere ved behandlingskrævende sukkersyge.

> Jeg har stadig ikke behandlings krævende sukkersyge,

Nej, og derfor falder du under de mildere regler for
ikke-behandlingskrævender sukkersyge hvor kørekortet gælder
i hele 5 år uden yderligere sagsbehandling.

--
Henning Makholm "De er da bare dumme. Det skal du bare sige til dem."

Britta Larsen (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 09-09-05 19:35


"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse :
> Nej, og derfor falder du under de mildere regler for
> ikke-behandlingskrævender sukkersyge hvor kørekortet gælder
> i hele 5 år uden yderligere sagsbehandling.
>
> --

Ja det gik også lige op for mig, men derfor undre jég mig aligevel, da den
læge der udstedet lægeerklæringen tydeligt og klingende sagde til mig at det
INTET ville betyder for mit kørekort, det var bare lige så politiet skulle
kunne se hvis der skete et uheld.

Fedt at få sådan et brev så.

M.v.h.

Britta



Skipper (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Skipper


Dato : 09-09-05 20:45

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
news:87mzmm9k1z.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...
> Nej, og derfor falder du under de mildere regler for
> ikke-behandlingskrævender sukkersyge hvor kørekortet gælder
> i hele 5 år uden yderligere sagsbehandling.

Og hvorfor skal Britta så lige straffes i forhold til f.eks mig. ?
Jeg har i mange år haft behandlingskrævende sukkersyge, men ingen har
interesseret sig for mit kørekort. Det gælder til jeg bliver 70. Og jeg
kender masser af diabetikere i samme situation som jeg. Og ingen af dem er
blevet bedt om at forny deres kørekort.

Skipper





Carsten Holck (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 09-09-05 23:47

Skipper said the following on 09-09-2005 21:44:
> "Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
> news:87mzmm9k1z.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...
>
>>Nej, og derfor falder du under de mildere regler for
>>ikke-behandlingskrævender sukkersyge hvor kørekortet gælder
>>i hele 5 år uden yderligere sagsbehandling.
>
>
> Og hvorfor skal Britta så lige straffes i forhold til f.eks mig. ?
> Jeg har i mange år haft behandlingskrævende sukkersyge, men ingen har
> interesseret sig for mit kørekort. Det gælder til jeg bliver 70. Og jeg
> kender masser af diabetikere i samme situation som jeg. Og ingen af dem er
> blevet bedt om at forny deres kørekort.
>
Du fik vel dit kørekort *før* din sukkersyge ?
/carsten

Britta Larsen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 10-09-05 11:22

tillægs spørgsmål:

Er det en ny køre prøve der skal til om 5 år eller er det bare en ny læge
erklæring ?


M.v.h.

Britta



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste