Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste PP-program?
Fra : Anders

Dato : 10-09-05 09:28

Hejsa

Hvilket program bruger i til PP og hvilket program vil i vurdere som det
bedste program?
Hvordan er Jasc Paint Shop Pro 8?

Mvh
Anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 09:45

Anders wrote:
> Hejsa
>
> Hvilket program bruger i til PP og hvilket program vil i vurdere som det
> bedste program?
> Hvordan er Jasc Paint Shop Pro 8?

-Hvorfor spørger du om en antikvitet. Der er væsentlige forbedringer i
version 9.

Bo //
bruger bl.a. PSP version 9, med opdateringer

Fra : Jan Strægaard

Dato : 10-09-05 12:05

Bo Bjerre wrote:
> -Hvorfor spørger du om en antikvitet. Der er væsentlige forbedringer i
> version 9.

Version X er tilgængelig. Corels navn er nu slået igennem, så den hedder
Corel Paint Shop Pro X.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Anders

Dato : 10-09-05 18:55

Så i mener at Paint Shop Pro er det bedste program?
Kan det håndtere raw?

Mvh ANDERS

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 19:21

Anders wrote:
> Så i mener at Paint Shop Pro er det bedste program?
> Kan det håndtere raw?

NEJ, men det er til at betale.

Ja, det kan håndtere NEF filer, men til at konvertere den slags
foretrækker jeg Nikon Capture

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 20:43

In article <43232326$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
post@fjernes-sidebanen.dk says...

> NEJ, men det er til at betale.

Photoshop er jo kongen ingen tvivl om det. Hvad koster paint shop pro
egentlig ??

Der er jo det der trick med at opgradere en brugt photoshop.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 21:16

Jakob wrote:

> Photoshop er jo kongen ingen tvivl om det. Hvad koster paint shop pro
> egentlig ??
>
> Der er jo det der trick med at opgradere en brugt photoshop.

tjah... Kig indenfor på www.jasc.com, så finder du ud af det...

http://store.corel.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10001¤cy=USD&jspStoreDir=CorelUS&partNumber=OL_PSP10&catalogId=10103&ddkey=SetCurrencyPreference

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 22:40

In article <43233e2a$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
post@fjernes-sidebanen.dk says...

> Bo //

Hvis man skal have version 10 ser det ud til at koste 800-900 kr, det
kan da aldrig gå i forhold til at opgradere en brugt PS

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin K. R.

Dato : 12-09-05 12:01

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> In article <43233e2a$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
>
> Hvis man skal have version 10 ser det ud til at koste 800-900 kr, det
> kan da aldrig gå i forhold til at opgradere en brugt PS

Aldrig og aldrig... jeg gav ialt 1400 kroner for en Photoshop CS2, så SÅ
meget dyrere var det jo heller ikke.

200 kroner for en brugt Photoshop 5.1 (original, komplet med manualer,
serienummer osv.) + 1200 kroner for en opdatering til CS2 via Adobes US
website. Ingen problemer med aktivering osv.

Martin

Fra : Jakob

Dato : 12-09-05 18:38

In article <43255ff2$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
mr@fjerndette-get2net.dk says...

> 200 kroner for en brugt Photoshop 5.1 (original, komplet med manualer,
> serienummer osv.) + 1200 kroner for en opdatering til CS2 via Adobes US
> website. Ingen problemer med aktivering osv.

Jeg er enig det var også det jeg mente :0), jeg mente det IKKE kunne
betale sig at tage pp.
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin K. R.

Dato : 12-09-05 21:04

> In article <43255ff2$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> mr@fjerndette-get2net.dk says...

> Jeg er enig det var også det jeg mente :0), jeg mente det IKKE kunne
> betale sig at tage pp.

Det kan jeg godt se, når jeg nu læser det igen. Jeg pudser brillerne

Martin

Fra : Frandsen

Dato : 13-09-05 15:53

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 200 kroner for en brugt Photoshop 5.1 (original, komplet med manualer,
> serienummer osv.) + 1200 kroner for en opdatering til CS2 via Adobes US
> website. Ingen problemer med aktivering osv.

Hvordan virker det? Skal man registrere 5.1'eren først og så opdatere.

Fra : Martin K. R.

Dato : 13-09-05 21:28

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote in message
> "Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan virker det? Skal man registrere 5.1'eren først og så opdatere.

Det var ganske simpelt. 5.1'eren installeres vha. det medfølgende
serienummer (den er fra før det blev moderne med 'aktivering') og derefter
opgraderes til CS2.

Om man kan installere CS2 updaten direkte og den så evt. bare spørger efter
en CD fra en tidligere version ved jeg ikke...

Martin

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-09-05 22:12

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Om man kan installere CS2 updaten direkte og den så evt. bare spørger
> efter en CD fra en tidligere version ved jeg ikke...

Jeg har hørt et eller andet sted at man kan nøjes med at installere den og
så skal man bare have serienummeret fra en tidligere udgave, det skriver man
så ind sammen med aktiveringen eller noget i den stil, for at man ikke skal
gemme på for mange cd'er.

Mvh
Simon

Fra : Frandsen

Dato : 14-09-05 08:31

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43273641$0$78283> Det var ganske simpelt. 5.1'eren installeres vha. det
medfølgende
> serienummer (den er fra før det blev moderne med 'aktivering') og derefter
> opgraderes til CS2.

Okay, for jeg har forsøgt at registrere min gamle 5'er, men det link der er
til online-registrering virker ikke. Nu skal jeg ud at købe mig en update

Fra : emj

Dato : 10-09-05 23:26

Anders skrev:

>Så i mener at Paint Shop Pro er det bedste program?
>Kan det håndtere raw?

Ja, den nye version Corel Paint Shop Pro X kan og gør det glimrende
Hilsen emj

Fra : LIV

Dato : 11-09-05 09:48

Anders wrote:
> Så i mener at Paint Shop Pro er det bedste program?
> Kan det håndtere raw?

Hvad med Adobe Photoshop Elements 3?
Det kan håndtere RAW-filer.

Fra : Michael Holm

Dato : 11-09-05 09:41

Anders wrote:
> Hejsa
>
> Hvilket program bruger i til PP og hvilket program vil i vurdere som det
> [...]
Hvad dælen er PP?

--M

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 10:21

In article <4323ed76$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, tlf@
20682620.dk says...

> Hvad dælen er PP?

Jeg tog det som post processing :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Max

Dato : 11-09-05 21:10

Hej Jakob

> Jeg tog det som post processing :0)

Det burde være det der sker når det færdige billede bliver
omdannet til data som printeren kan forstå.

Mvh Max

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 11:00

Michael Holm wrote:

> Hvad dælen er PP?

på dansk hedder det BB, hvis det hjælper.

Billed Behandling.

Mange foretrækker forkortelser for at ikke alle skal forstå meningen

BB (Bo Bjerre)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-05 08:08

Bo Bjerre wrote:

> på dansk hedder det BB, hvis det hjælper.
>
> Billed Behandling.

På dansk hedder det altså 'Billedbehandling'!

Vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lasse Jægergaard

Dato : 11-09-05 19:30

Anders wrote:
> Hejsa
>
> Hvilket program bruger i til PP og hvilket program vil i vurdere som det
> [...]
Bruger selv GIMP af flere årsager, hvor nogle stykker er givet herunder
- Gratis, med ufattelig meget hjælp
- Fede (online/printbar) manualer, hvis det er et hit?
- Kan håndtere RAW
- Kan importere stort et hvilket som helst format og næsten det samme
med export.

Mvh.
Lasse

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 19:53

In article <432476dd$0$48282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lasse@jaegergaard.dk says...

> Bruger selv GIMP af flere årsager, hvor nogle stykker er givet herunder
> - Gratis, med ufattelig meget hjælp

De gange hvor jeg har givet gimp en chance har det revet systemet ned
eller hvertfald gjort det ustabilt

Det er sikkert et tilfælde men min far har lige installeret gimp og hans
system er nu pivustabilt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik JP

Dato : 11-09-05 20:32

> [...]
> eller hvertfald gjort det ustabilt
>
> Det er sikkert et tilfælde men min far har lige installeret gimp og hans

Så er I godt nok uheldige. Har brugt det på flere maskiner og det ligger pt.
på den bærbare. Intet rykket ved stabiliteten på nogen maskiner.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 21:03

In article <4324863b$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, erijac@gmail.com
says...

> Så er I godt nok uheldige. Har brugt det på flere maskiner og det ligger pt.
> på den bærbare. Intet rykket ved stabiliteten på nogen maskiner.

OK det er så også et stykke tid siden jeg har prøvet men nu gider jeg
næsten ikke lægge det ind ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 15:53

> In article <4324863b$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, erijac@gmail.com
> says...

> OK det er så også et stykke tid siden jeg har prøvet men nu gider jeg
> næsten ikke lægge det ind ;0)

Jeg har det liggende på Min bærbare, og på min PC og så er den jo med i
Linux RedHat (KDE) på min Linux maskine.

Mvh
Simon

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-09-05 22:29

Lasse Jægergaard <lasse@jaegergaard.dk> wrote:

> Bruger selv GIMP af flere årsager, hvor nogle stykker er givet herunder
> - Gratis, med ufattelig meget hjælp
> - Fede (online/printbar) manualer, hvis det er et hit?
> - Kan håndtere RAW

Er det muligt at få GIMP til at arbejde med Nikons NEF filer!?

--
Mvh Martin

Fra : jensen.gustav@gmail.~

Dato : 12-09-05 12:25

Paint.Net
I mine øjne det bedste gratis billedbehandlingsprogram.
http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

Derudover bruger jeg XNView og Picasa2

Fra : Niels Kristian Bech ~

Dato : 13-09-05 09:49

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-09-05 23:32

Niels Kristian Bech Jensen <nkbj@mail.tele.dk> wrote:

> Ja, se f.eks. http://ufraw.sourceforge.net

Tak, det var lige sådan en OpenSource plug-in der skulle til. Herligt!

(Men der er dog et lille problem. Når jeg åbner billeder fortæller
Gimp/UFRaw at den ikke kan bruge kameraets WB og derfor slår over på
noget den kalder "auto WB" og så ser billedet bestemt ikke rigtigt ud i
farverne.)

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-09-05 23:53

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> Gimp/UFRaw at den ikke kan bruge kameraets WB og derfor slår over på
> noget den kalder "auto WB" og så ser billedet bestemt ikke rigtigt ud i

Glemte lige at tjekke UFRaws fora. Her fandt jeg frem til det jeg tror
skaber problemet:

https://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=1315749&forum_id=43406
0

Mac versionen som Simon Garnier har leveret er åbenbart ikke så ny at
den understøtter D50.

(Også her var det Niels Kristian Bech Jensen som havde svaret der satte
mig på sporet. Tak!)

--
Mvh Martin