Bedste efterårsmusik
Fra : O(rdblid)

Dato : 10-09-05 06:36

Der er masser af sange/kompositioner som siger "Sommer" eller "Vinter".

Hvad er jeres favoritmusik som siger "Efterår"?

Alle genrer er velkomne.

Personligt (og det må jo blive ret subjektivt) kan jeg komme på

"Because", The Beatles, a cappella version, fra Anthology 3
"Sueno con serpientes", Milton Nascimento, fra Sentinella
"Gymnopédies n° 1" Erik Satie
"Vökóru" Björk, fra Medulla
"The Birds and the Bees" Pat Metheny/Jim Hall
Næsten alle skæringer på Kate Bush: "Hounds of Love"

--
Søren O

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-09-05 07:17

O(rdblid) skrev:

> Hvad er jeres favoritmusik som siger "Efterår"?

Frank Zappa: "Fountain of Love" fra 1968
(Ruben & the Jets). Tekst af F.Z og Ray Collins.

Her citerer jeg tre vers:

It was September, the leaves were gold
That's when our hearts knew that story untold
We were young lovers, strolling near
The fountain of love, fountain of love
Fountain of love, fountain of love

Do you remember, I held you so near
Our love's glowing ember so precious and dear
We were young lovers, strolling near
The fountain of love, fountain of love
Fountain of love, fountain of love

We made a wish and threw in a coin
And since that day our hearts have been joined
So all you young lovers, wherever you are
The fountain of love is not very far
We'll go on dreaming of that golden day
And remember the fountain is not far away

Fra : Peter Heide

Dato : 10-09-05 17:47

> [...]
> "Vökóru" Björk, fra Medulla
> "The Birds and the Bees" Pat Metheny/Jim Hall
> Næsten alle skæringer på Kate Bush: "Hounds of Love"

Hatten af for den selektion !

Mit bud af nyere dato: Boards of Canada "Music has the...." (1998)
Eller deres nyeste "The Campfire Headphase" (2005)
Scott Walker 1-4 (60erene), Wendy Carlos "Sonic Seasonings" (1972)
Jethro Tull "Songs from the Wood" (1977)

Meget klassisk musik har også en efterårs-feel ; Ravel,Debussy og
helt klart Satie på 1ste pladsen.

mvh P

PS; Bedste plade m. Bjørk er klart Medulla. Man skal
bare høre den 5-10 gange, så sidder den.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-09-05 22:18

O(rdblid) wrote:
> Der er masser af sange/kompositioner som siger "Sommer" eller
> "Vinter".
> Hvad er jeres favoritmusik som siger "Efterår"?

Tom Waits - November

--
Jacob

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-09-05 10:29

O(rdblid) skrev:

> Hvad er jeres favoritmusik som siger "Efterår"?
> Alle genrer er velkomne.

I en tråd om efterårsmusik må man ikke glemme
jazz-standarderne "Autumn Leaves" og "Autumn
in New York".
De er indspillet af *rigtig* mange. Lige nu hører
jeg "Autumn Leaves" med Keith Jarret Trio på
"Still Live" (1986).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 14:42

On Sun, 11 Sep 2005 11:28:49 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>in New York".
>De er indspillet af *rigtig* mange. Lige nu hører
>jeg "Autumn Leaves" med Keith Jarret Trio på

Sjovt, jeg sad netop og lyttede til den samme melodi, med Bill Evans
Trio. Den holder bare hele vejen.

/Alex

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 11-09-05 23:57

Alex Linaa skrev i meddelelsen <70d8i11oo47tu2qaoc7nn6krj5kjq7btbj@4ax.com>...

>Sjovt, jeg sad netop og lyttede til den samme melodi, med Bill Evans
>Trio. Den holder bare hele vejen.

Derefter tænker jeg øjeblikkelig på 'September 15' af Metheny/Mays fra 'As Falls Wichita...'; skrevet til minde om Bill Evans.

hvm

Fra : Pipeline

Dato : 12-09-05 23:55

"O(rdblid)" <olsen524@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der er masser af sange/kompositioner som siger "Sommer" eller "Vinter".
>
> Hvad er jeres favoritmusik som siger "Efterår"?

Lars Hug - "September"