CDI......eller !!!!
Fra : - STAN -

Dato : 09-09-05 17:04

Jeg leder efter et sted men kan købe den der elektriske "dims", som gør at
en alm. 30 km/t scooter/knallert kan komme til at køre NOGET hurtigere......
Det er vel næsten det eneste der skal til for at min "gamle" NEO's kan få et
ordentligt træk og en lidt højere topfart. ??????
Lige nu kører den ca. 45 km/t

Håber at I kan hjælpe ??!!??!!??!!

Fra : Lasse Christensen

Dato : 09-09-05 17:34

- STAN - wrote:
> [...]
> Det er vel næsten det eneste der skal til for at min "gamle" NEO's kan få et
> ordentligt træk og en lidt højere topfart. ??????

Forkert.

Start med og fjerne begrænsningerne!

CDI'en på en Neos er ikke begrænset...

Fra : - STAN -

Dato : 09-09-05 19:00

Jeg har købt en anden udstødning uden blindrør.....
Jeg har også fjernet skiven i variatoren....

Kan Jeg have glemt noget ???

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 09-09-05 19:28

Tjaa - afhængig af hvilken udstødning du har købt ----- den Neo´s jeg havde
gik næsten 90km/t med begrænsninger fjernet.....
Hvilken udstødning har du købt? er du 100% sikker på der ikke er begrænsning
i for-røret -hvis du står med udstødning i hånden skal hullet i forrør være
ca.30-40mm i diameter....og rullerne skal være ca 4.5 - 5grams afhængig af
koblingen...men det er noget du skal prøve dig frem med - uden begrænsninger
burde den ihvertfald køre 65-70 km/t!
Nu skriver du det er en 30km/t scooter - så skal du måske overveje at sætte
en cylinder på til en Neo´s 45....så kører den ca de 70km/t

Fra : - STAN -

Dato : 09-09-05 19:39

Ja, købte bare en mindre tun-udstødning som lignede en almindelig......
Det hjalp en smule........
Jeg har fjernet begrænsningen i variatoren..........
Og det lille rør i luftfiltret.........

Men den er ligesom lidt "død" i det......
Ikke så vild med at tage mange omdrejninger...
Derfor havde Jeg en mistanke til at der var en slags begrænser til
tændingen, som gjorde at motoren stoppede ved x-antal omdrejninger !!!!!!!!

Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-05 20:03

- STAN - skrev:

> Ja, købte bare en mindre tun-udstødning som lignede en
> almindelig...... Det hjalp en smule........

Hvad hedder den helt nøjagtigt, det skal vi næsten vide for at kunne
hjælpe dig. Mange af de udstødninger man køber som efterligninger af den
originale er plomberede, plomberingen kan sidde i forrøret ved flangen,
og den kan sidde bagerst i udstødningens udgangsrør.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Lasse Christensen

Dato : 10-09-05 11:00

Den har helt sikkert IKKE kørt 90km/t med begrænsningerne fjernet, og
det ved jeg med sikkerhed.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-09-05 12:51

Lasse Christensen skrev:

> Den har helt sikkert IKKE kørt 90km/t med begrænsningerne fjernet, og
> det ved jeg med sikkerhed.

Måske ned af Kassel bakker?

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 11-09-05 09:56

Til Lasse!
Jo min Neo´s 45 kørte 90km/t med begrænsninger fjernet og en Polini Star
Traffic potte hvor begge begrænsninger også var fjernet , smat en 17mm
Dellórto karburator på samt 4.3grms ruller!

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 11-09-05 11:10

At skifte til en støre karb. er vidst mere end at fjerne begrænsninger

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : - STAN -

Dato : 11-09-05 21:06

Hvor køber man så disse nye og større kaburatorer ???

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 13-09-05 07:49

Enhver velassorteret scooter/knallertforretning...... Scootercity i Kbh .
eks