Blomsterløg - formerer de sig?
Fra : MAG

Dato : 09-09-05 13:06

Hejsa!

Jeg har købt nogle påskelilje løg idag og er så kommet til at tænke på om de
2 x 4 løg jeg har købt vil blive til flere i løbet af nogle år? Altså om der
i stedet for 8 påskeliljer så vil komme 12 op osv. osv.? Håber at i forstå
mit spørgsmål...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : jones_net

Dato : 09-09-05 13:32

"MAG" <Maria@fredslund.biz> wrote in message
> [...]
> de 2 x 4 løg jeg har købt vil blive til flere i løbet af nogle år? Altså
> om der i stedet for 8 påskeliljer så vil komme 12 op osv. osv.?

Ja, de deler sig, og der kommer flere og flere
Du kan så grave dem op når de er visnet ned om fpråret, og dele dem, så du
kan plante dem andre steder.

/J

Fra : MAG

Dato : 09-09-05 15:07

Hej!

1000 tak for det hurtige svar!

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 13-09-05 19:55

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> år? Altså om der i stedet for 8 påskeliljer så vil komme 12 op osv.
> osv.? Håber at i forstå mit spørgsmål...

Tillykke.
Om 3-4 år kan du grave dem op og dele dem. De vil så typisk ligge i nogle
løgklumper med 7-8 løg i. Ikke alle er lige store - men det bliver de året
efter igen. Efter få år begynder du at forære væk til venner og naboer

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.