Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Lidt nyt fra vandet
Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-09-05 18:02

Hej Alle

Jeg var for nogle dage siden en tur ude og sejle med nogle venner og havde
lige kameraet med. Jeg tænkte om dette billede ikke kunne falde i folks
smag, jeg kan selv ret godt lide det, dog lige den sunflare der er skal man
ikke lige tænke på, den skal jeg nok fjerne.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-09-05 18:10

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> wrote in message
> [...]
> smag, jeg kan selv ret godt lide det, dog lige den sunflare der er skal
> man ikke lige tænke på, den skal jeg nok fjerne.

så har jeg lige rettet den sun flare væk.

Og der er også lige et link at følge, utroligt som man glemmer når man har
travlt
http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45

Mvh
Simon

Fra : rt

Dato : 09-09-05 18:12

> så har jeg lige rettet den sun flare væk.
>
> Og der er også lige et link at følge, utroligt som man glemmer når man har
> travlt
> http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45

Det ser godt ud...

/rt

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-09-05 18:36

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Det ser godt ud...

Tak, har du ikke noget kritisk der måske kunne blive bedre til næste gang
jeg skal ud.

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-09-05 19:04

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, har du ikke noget kritisk der måske kunne blive bedre til næste gang
> jeg skal ud.
>
> Mvh
> Simon
+++++++++++++++++++

Det har jeg, horisonten er skæv, meget endda på nogle af dem, men ellers
nogle gode/anderledes billeder.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-09-05 20:26

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in message

> "Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++
>
> Det har jeg, horisonten er skæv, meget endda på nogle af dem, men ellers
> nogle gode/anderledes billeder.

Det er ét billede jeg vil have kritik på.

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-09-05 11:41

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ét billede jeg vil have kritik på.
>
> Mvh
> Simon
++++++++++++++

Det må da undskylde, skal ikke ske mere.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-09-05 22:03

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in message

> "Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++
>
> Det må da undskylde, skal ikke ske mere.

Det er helt i orden. Men hvis jeg vil have folk skal set mit gallery så
linker jeg da til hele det galleri der skal ses

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 22:22

In article <432349f0$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, newz@siho.dk
says...

> Det er helt i orden. Men hvis jeg vil have folk skal set mit gallery så
> linker jeg da til hele det galleri der skal ses

Øhh der var da linket til et helt galleri

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-09-05 18:26

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Øhh der var da linket til et helt galleri
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob
+++++++++++++++++

Ja, det mener jeg nu også

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 09:34

> "Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++
>
> Ja, det mener jeg nu også

Niks Position 45 i Album 15
http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45 det er kun 1 billede.

Mvh
Simon

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-09-05 14:01

> Niks Position 45 i Album 15
> http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45 det er kun 1
> billede.

Dit link er uhensigtsmæssigt. Såfremt du indsætter billeder i dit album,
ændres den relative position, som er den, du har angivet. Du bør i stedet
bruge den absolutte position, der aldrig ændres:
http://d-photo.dk/displayimage.php?pos=-648

Det er dén position, Coppermine giver dig som eneste valide URL til det
konkrete billede.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 15:56

> [...]
> http://d-photo.dk/displayimage.php?pos=-648
>
> Det er dén position, Coppermine giver dig som eneste valide URL til det

Ok ideen i mit gallery er at jeg uploader i følge dato eller rettere mappe
så der ændres aldrig i lige det gallery.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-09-05 19:07

Simon Nielsen wrote:

> Og der er også lige et link at følge, utroligt som man glemmer når man har
> travlt
> http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45

Hmm... en serie uinteressante, kedsommelige og underbelyste
solnedgangs-knipserier med skæv horizont...

--
Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-05 20:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... en serie uinteressante, kedsommelige og underbelyste
> solnedgangs-knipserier med skæv horizont...

For at supplere Niels's negaholiske indslag: der er en ubehagelig grøn
plet, der forfølger dine billeder.

Bo //

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-09-05 00:23

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message

> For at supplere Niels's negaholiske indslag: der er en ubehagelig grøn
> plet, der forfølger dine billeder.

Hej Bo jeg har klonet den grønne flare væk fra det billede jeg gerne ville
have kritik på. Resten af billederne skal nok få deres opdatering, men lige
nu er det kun det ene billede jeg vil have kritik på. Det er det jeg syntes
der er specielt i forhold til de andre.

Mvh
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 09:38

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> nu er det kun det ene billede jeg vil have kritik på. Det er det jeg syntes

OK: jeg kan ikke selv lave den slags kølvand (jeg er kajakroer), men jeg
synes det skal brydes af eet eller andet. En YBY, en kost eller et eller
andet sømærke. Ellers er der bare en himmel og et hav. Ganske vist er
solem med, men solnedgange har vi vist alle i store mængder i arkivet

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 09:40

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> nu er det kun det ene billede jeg vil have kritik på. Det er det jeg syntes

Jeg mangler noget til at giv e dybde. Der er kun to elementer i
billederne: himmel og hav. Find f.x. en opadvendt kost, en YBY eller en
anden form for sømærke.

Jeg kan ikke selv supplere med lignende kælvand, da jeg er kajakroer

Bo //

Fra : Stig Petersen

Dato : 09-09-05 22:58

Hej!
Der burde være en forgrund fx bådens ræling ,for at give
det lidt dybde?!

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 10:32

> så har jeg lige rettet den sun flare væk.
>
> Og der er også lige et link at følge, utroligt som man glemmer når man har
> travlt
> http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45

Fin idé med solnedgangen indrammet i kølvandet, men det kan du gøre meget
bedre
1) ret horisonten. Det er ret ødelæggende for billedet.
2) skær i top og højre side så den stolpe forsvinder. Så kommer vandet mere
til sin ret og du får horisonten op.
3) måske kan du lysne vandet lidt.

Det kan klares i PS.

Men prøv en "om igen" med lidt af rælingen, så man kan se hvorfra sprøjtet
kommer og fokuser på forgrunden. På dette billede bør vandet og dråberne
stå i focus. Passende nedblændet vil baggrunden blive skarp nok.
Skru op med ex +1 EV, så det ikke er solen, der er velbelyst.
Tja, sådan ville jeg nok have taget det billede. Så ville det være ne
anderledes solnedgang.
Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-05 08:14

Simon Nielsen wrote:

> http://www.d-photo.dk/displayimage.php?album=15&pos=45

En god flash ville have gjort det opsprøjtende vand til vand - og ikke blot
noget mørkt olieagtigt noget. Måske kunne du hente lidt ved at bruge noget
forstærkning af shadows - men det plejer IMO at koste lidt for meget i form
af flade billeder.

Måske ville noget blendingteknik kunne bruges, hvis du har taget RAW og
benytter et lagbaseret billedbehandlingsprogram.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 09:36

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
>
> Måske ville noget blendingteknik kunne bruges, hvis du har taget RAW og
> benytter et lagbaseret billedbehandlingsprogram.

Hvad ville du forslå jeg skulle blende? Jeg ved ikke rigtig hvad du mener
med at jeg skulle kunne blende, jeg kan selvfølgelig godt lægge et lag over
der fremhæver visse ting, men jeg tror ikke dette ville blive så godt af
det. Måske kan en omgang kontrast og lidt i levels gøre noget ved at man
bedre ser vandet.

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-09-05 11:30

Simon Nielsen wrote:

> Hvad ville du forslå jeg skulle blende? Jeg ved ikke rigtig hvad du
> mener med at jeg skulle kunne blende,

Det er nok mig, der ahr udtrykt mig uklart.
Hvis jeg har et RAWbillede som udgangspunkt, kan jeg konvertere det med
henblik på i dette tilfælde vandsprøjtet og så blot ignorere resten, der
herved bliver overbelyst/udbrændt. Dette lag lægger jeg nederst i f.eks.
Photoshop.
Så konverterer jeg en gang til, men denne gang med henblik på at få resten
af billedet korrekt belyst. Denne kopi lægger jeg så i et lag oven på det
første.
Til sidst benytter jeg så 'viskelæderet' til at gnubbe 'hul' i det øverste,
så den specielt konverterede udgave nedneunder skinner igennem. Ved at bruge
et ikke alt for hårdt viskelæder er der fin kontrol over processen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 16:02

> [...]
> øverste, så den specielt konverterede udgave nedneunder skinner igennem.
> Ved at bruge et ikke alt for hårdt viskelæder er der fin kontrol over

Ahaa, på den måde. Jeg ville nok vælge en lettere metode men ok Jeg kan
se hvad du mener, men det er skam nok at at lægge rasterlag der med henblik
på at fremhæve vha. greynote og så bare markere det område der skal
fremhæves, så kan man i ro og mag få lyset til at passe på hele billedet på
en gang og så bare trække op i greytonen for at fremhæve vanddråberne, det
tager nok kun 5 min., på en ordentlig maskine altså

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-09-05 07:39

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> passe på hele billedet på en gang og så bare trække op i greytonen
> for at fremhæve vanddråberne, det tager nok kun 5 min., på en

Jeg synes bare det er sværere at styre. men det kan meget vel være fordi min
PSkunnen ikke er videre dyb. Det rare ved den metode, jeg burger (som nok
især er god til at hente informationer ud af tilsyneladende udbrændte
områder) er, at man kan sidde og file stille og roligt med viskelæderet på
udvalgte steder indtil man er tilfreds.
Kunne du lokkes til at vise samme billede, hvor du har brugt den metode, du
anbefaler? Det er jo altid interessant at lære nye teknikker.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-09-05 22:25

> [...]
> Kunne du lokkes til at vise samme billede, hvor du har brugt den metode,
> du anbefaler? Det er jo altid interessant at lære nye teknikker.

Hej Jan

Jeg skal lige finde tid til det, men jeg har en del billeder som skal køres
igennem PS en tur inden jeg tager fat i mine egne billeder. Men jeg skal se
hvad jeg kan gøre, hurtigt, så kan jeg jo lige smide en ny tråd op hvis det
bliver inden for overskuelig tid.

Mvh
Simon

Fra : rt

Dato : 09-09-05 18:10

> [...]
> smag, jeg kan selv ret godt lide det, dog lige den sunflare der er skal
> man ikke lige tænke på, den skal jeg nok fjerne.

hvilket billede??

/rt

Fra : HKJ

Dato : 09-09-05 20:52

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> smag, jeg kan selv ret godt lide det, dog lige den sunflare der er skal man
> ikke lige tænke på, den skal jeg nok fjerne.

Jeg syntes ideen er god, men at vandsprøjtet er for mørkt.
Jeg spekulere på om en smule flash kunne fremhæve vandet, uden at
ødelægge billedet.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-09-05 00:24

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Jeg syntes ideen er god, men at vandsprøjtet er for mørkt.
> Jeg spekulere på om en smule flash kunne fremhæve vandet, uden at ødelægge
> billedet.

Muligvis nok, det vil jeg prøve en anden gang vi skal ud på det blå.

Mvh
Simon