Gør det selv log side
Fra : cybersven

Dato : 09-09-05 17:35

Jeg har rodet lidt med en "Home made" log side da jeg syndes de
traditionelle manglede lidt felter.

Log siden er til fri benyttelse, hvis i altså kan bruge den ?

Du kan downloade logsiden her:

http://www.diverssite.com/download.php?view.8

Fra : Torben

Dato : 13-09-05 09:17

"cybersven" <123@cybersven.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ser flot ud, men findes den i et andet format fx. word eller pdf ?? jeg
ville godt kunne printe den dobbelstsidet osv.

Mvh. Torben

Fra : cybersven

Dato : 13-09-05 14:25

Har lavet en dobbelstsidet version i pdf : )

http://www.diverssite.com/download.php?view.10

Takker for responsen : )

Mvh. Sven Rasmussen

Fra : kim isaksen

Dato : 13-09-05 22:52

> Har lavet en dobbelstsidet version i pdf : )
>
> http://www.diverssite.com/download.php?view.10

Her er mine 25 ører.

1. GENNEMSNITS - TEMERATUR rettes til GENNEMSNITS - TEMPERATUR
2. Hvis man udskriver det er margenerne forkerte til a5 formatet. Ryk
venstre delen 2 cm til venstre, og man kan lave dobbeltsidede udskrifter
lige til at klippe i sin logbog.

mvh Kim Isaksen

Fra : clausm

Dato : 13-09-05 18:41

Enig i at den ser flot ud. Som CMAS dykker og med vane for at
planlægge mine dyk i min logbog, inden jeg går i vandet, savner jeg
mulighed for at angive mætningsgrupper efter dykkene, således at evt.
efterfølgende dyk kan planlægges med dette i mente.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-09-05 20:25

"clausm" <csmadsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>mulighed for at angive mætningsgrupper efter dykkene, således at evt.
>efterfølgende dyk kan planlægges med dette i mente.

Hvordan planlægger du dine dyk i din logbog?

mvh
Jonas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-09-05 21:46

Jonas Lüttichau wrote:
> "clausm" <csmadsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan planlægger du dine dyk i din logbog?

Skriver vel den planlagte tid og dybde ind i logbogen inden han hopper i
vandet, og skriver så det udførte dyk sammen med/ved siden af når han
kommer op af vandet.

Men kan faktisk godt se hvad han mener når man kigger på logbogen,
nemlig at der ikke er et felt til at udfylde med endt mætningsgruppe
efter dykket. Gør det meget nemmere efterfølgende (senere på dagen) at
planlægge næste dyk da man 'slipper' for at slå op hvilken mætning man
nu var endt i efter første dyk. Jeg ved at PADI's logsider har felter
til start - slut mætningsgrupper til brug ved gentagne dyk, mener også
at CMAS' har disse, men er ikke helt sikker.

Thomas

Fra : clausm

Dato : 14-09-05 21:14

Jeg anvender std. logbog fra Dansk Sportsdykker Forbund.
For hvert dyk angiver man, hvornår man er i overfladen. Alt efter hvor
dybt og hvor lang dykkertid man havde, finder man mætningsgruppen for
det første dyk. Har man f.eks. været på 33 mtr. i 25 min., er man i
mætningsgruppe H umidelbart efter dykke.
Skal man have yderligere et dyk indenfor 12 timer, angiver man på det
første dyk tiden for hvornår man planlægger at gå i vandet 2. gang.
Går der f.eks. 120 min. fra man er i overfladen efter 1. dyk til man
starter 2. dyk, er man nu i mætningsgruppe F. Har man f.eks. planlagt
2. dyk til at gå til max. 21 mtr., giver en mætningsgruppe ved start
af dykket 35 min., som skal lægges til den faktiske dykkertid. Da 2.
dyk f.eks. var planlagt til 30 min, giver dette faktisk en samlet
dykkertid på 65 min. på 21 mtr. I flg. CMAS tabellerne, betyder
dette, at dykkeren skal holde deko-stop i 5 min. på 6 mtr. og 10 min.
på 3 mtr.

Jeg har nok allerede reddet mig ud i en værre forklaring, men det jeg
faktisk mente var, at man på hvert log-blad har en tid for hvornår
det aktuelle dyk er i overfladen og hvornår det næste planlægges.
Dette er for at kunne beregne den samlede tid for et dyk, således at
korrekte deko-stop kan beregnes.

Jeg giver det ret i, at vores måde at bruge logbogen på er en
blanding af planlægning af dykket og logning af det aktuelle.

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-09-05 16:39

>Jeg giver det ret i, at vores måde at bruge logbogen på er en
>blanding af planlægning af dykket og logning af det aktuelle.

Hej Claus, det du beskriver er at indføre dine dyk i logbogen og det har i
min terminologi ikke meget med planlægning at gøre. Men tak for din
udredning.

mvh
Jonas

Fra : cybersven

Dato : 15-09-05 16:22

Har lavet en ny version (Engelsk) da jeg i kampens hede er kommet til
at slette den danske : (

I kan se den nye version her :
http://www.diverssite.com/download.php?view.12

Den danske version kommer senere.

Der er kommet lidt flere felter så som mætningsgruppe osv. Håber at
det var det i manglede?

Der har åbenbart været lidt problemer med omkonverteringen til PDF.
Logsiden er lavet i PhotoShop så målene er lavet 100 % A4 størrelse
men margen rykker sig åbenbart meget : (

Har prøvet at konvertere til PDF i et andet program, så håber det
virker nu?

Fra : cybersven

Dato : 15-09-05 16:36

Glemte lige at skrive at det kun er den nye version der er rettet med
hensyn til margen. De andre bliver rettet til når i giver grønt lys
for at det virker korekt.