/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
COMX og oppetider.
Fra : vandmand


Dato : 10-09-05 07:17

Hej

Hvad er jeres erfaringer med COMX oppetider på såvel Internet som
telefonidelen?

Er i ellers tilfredse med deres service?

Der har ellers været nogle kritiske røster fremme, men der må vel også være
tilfredse brugere?

mvh
JP



 
 
Svend (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 10-09-05 12:28

vandmand wrote:
> Hej
>
> Hvad er jeres erfaringer med COMX oppetider på såvel Internet som
> telefonidelen?
>
> Er i ellers tilfredse med deres service?
>
> Der har ellers været nogle kritiske røster fremme, men der må vel også være
> tilfredse brugere?
>
> mvh
> JP
>
>

Jeg er fint tilfreds, men spørg ham antenne manden, han mener en hel
masse om den slags firmaer.

Jeg er fint tilfreds med deres service og support, men de har været
noget uheldige i forhold til oppetiden herude på amager.

Jeg har også oplevet at mine problemmer skyldtes min egen router. Men
det skulle ikke forhindre mig i at beskylde dem for pakketab

--
Svend

John Pedersen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : John Pedersen


Dato : 10-09-05 13:34


> Jeg er fint tilfreds, men spørg ham antenne manden, han mener en hel
> masse om den slags firmaer.
>
> Jeg er fint tilfreds med deres service og support, men de har været noget
> uheldige i forhold til oppetiden herude på amager.
>
> Jeg har også oplevet at mine problemmer skyldtes min egen router. Men det
> skulle ikke forhindre mig i at beskylde dem for pakketab
>
> --
> Svend

Hej Svend

Tak for dit svar.

Hvor lang tid har du haft det og har du såvel IP-telefon og Internet samt
TV?

Umiddelbart ser deres tilbud rigtigt godt ud. Især i forhold til de priser,
jeg betaler hos TDC.

John



Svend (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 10-09-05 17:29

John Pedersen wrote:
>
> Hej Svend
>
> Tak for dit svar.
>
> Hvor lang tid har du haft det og har du såvel IP-telefon og Internet samt
> TV?
>
> Umiddelbart ser deres tilbud rigtigt godt ud. Især i forhold til de priser,
> jeg betaler hos TDC.
>
> John
>
>

Hej

Jeg har været kunde i et halvt år. Jeg har deres internet løsning som
jeg er fint tilfreds med. Der har været et nedbrud for et stykke tid
siden, hvor der var problemmer i en uges tid eller 2. Jeg husker det
ikke exact.

Jeg er ikke tilfreds med deres peeringer, for en del udbydere i danmark
gælder det at man skal ud ove landets grænser for at tale med dem. comx
peere med nianet, jay.net. og har ok route til cybercity og tdc. get2net
og telia går via udland (hvis ikke de har ændret det)

Kvaliteten på ip telefonien er ok, men der er problemmer med at køre fax
(og modem) oven på deres iptelefoni. forleden dag tiggede telefonen
optaget når man ville ringe ud, men man kunne godt ringe alligvel. Et
enkelte ord kan gå tabt lige i starten a samtalen, har jeg oplevet.

Jeg har ikke deres tv da jeg spilder al min tid på usenet

mht. priser, det er ikke en billig installation, men tilgengæld er der
gratis oprettelse af de enkelte produkter, husk at tage alting med når
du laver en c/b analyse. Jeg har hørt at TDC tager en tusse for at
flytte sit nummer tilbage til tdc, hvis det har været hus en iptelefoni
udbyder.

--
Svend

Svend (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-09-05 21:42

John Pedersen wrote:
>>Jeg er fint tilfreds, men spørg ham antenne manden, han mener en hel
>>masse om den slags firmaer.
>>
>>Jeg er fint tilfreds med deres service og support, men de har været noget
>>uheldige i forhold til oppetiden herude på amager.
>>
>>Jeg har også oplevet at mine problemmer skyldtes min egen router. Men det
>>skulle ikke forhindre mig i at beskylde dem for pakketab
>>
>>--
>>Svend
>
>
> Hej Svend
>
> Tak for dit svar.
>
> Hvor lang tid har du haft det og har du såvel IP-telefon og Internet samt
> TV?



Jeg glemte forresten at fortælle de har en lorte firewall som man ikke
bør stole på. For det første filtrere den ikke udp trafik, for det andet
bliver den typisk sat op som om at hele foreningen er et stort lan. Dvs.
at en bruger kan slå sin firewall fra, og at andre brugere kan blive
angrebet gennem denne.


Men så kan man jo bare installeren en blød, tsk tsk.

--
Svend

Christian Joergensen (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 15-09-05 21:18

Svend <2@lazy.dk> writes:

> John Pedersen wrote:
> Jeg glemte forresten at fortælle de har en lorte firewall som man ikke
> bør stole på. For det første filtrere den ikke udp trafik, for det
> andet bliver den typisk sat op som om at hele foreningen er et stort
> lan. Dvs. at en bruger kan slå sin firewall fra, og at andre brugere
> kan blive angrebet gennem denne.

Det er den enkelte forening selv, der vaelger hvorvidt de vil have et
aabent eller lukket netvaerk (med private vlans til hver kunde).

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

(Som arbejder for ComX Networks, men udtaler sig paa sine egne vegne)

Svend (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 15-09-05 21:38

Christian Joergensen wrote:
> Svend <2@lazy.dk> writes:
>
>
>>John Pedersen wrote:
>>Jeg glemte forresten at fortælle de har en lorte firewall som man ikke
>>bør stole på. For det første filtrere den ikke udp trafik, for det
>>andet bliver den typisk sat op som om at hele foreningen er et stort
>>lan. Dvs. at en bruger kan slå sin firewall fra, og at andre brugere
>>kan blive angrebet gennem denne.
>
>
> Det er den enkelte forening selv, der vaelger hvorvidt de vil have et
> aabent eller lukket netvaerk (med private vlans til hver kunde).
>
Yep, hvis det blev tilbudt.

Men firewallen filtrere ikke udp alligevel

--
Svend

John Pedersen (17-09-2005)
Kommentar
Fra : John Pedersen


Dato : 17-09-05 07:21


"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse
news:87ll1yw0ee.fsf@roevguitar.razor...
> Svend <2@lazy.dk> writes:
>
>> John Pedersen wrote:
>> Jeg glemte forresten at fortælle de har en lorte firewall som man ikke
>> bør stole på. For det første filtrere den ikke udp trafik, for det
>> andet bliver den typisk sat op som om at hele foreningen er et stort
>> lan. Dvs. at en bruger kan slå sin firewall fra, og at andre brugere
>> kan blive angrebet gennem denne.
>
> Det er den enkelte forening selv, der vaelger hvorvidt de vil have et
> aabent eller lukket netvaerk (med private vlans til hver kunde).
>
> --
> Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
> http://www.razor.dk |
>
> (Som arbejder for ComX Networks, men udtaler sig paa sine egne vegne)

Hej Christian
Husk lige at bruge den rigtige person, når du citerer
mvh



Sebastian (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 10-09-05 14:00

vandmand <vandmandx@lovelettersx.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvad er jeres erfaringer med COMX oppetider på såvel Internet som
> telefonidelen?
Du må gerne spørge deres sælgere hvad det var der skete i Taastrupgaard.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Carsten Riis (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 12-09-05 15:30

Sebastian skrev den 10-09-2005 15:00:
> vandmand <vandmandx@lovelettersx.dk> wrote:
>
>
>>Hej
>>
>>Hvad er jeres erfaringer med COMX oppetider på såvel Internet som
>>telefonidelen?
>
> Du må gerne spørge deres sælgere hvad det var der skete i Taastrupgaard.

Hvad skete der da?


Og jeg kan da godt fortælle hvad der skete, da TDC skulle lave
internetopkobling på Grønjordskollegiet.



På jævnt dansk: Der findes skræmmende historie i alle firmaer.



--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Sebastian (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 13-09-05 20:06

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Sebastian skrev den 10-09-2005 15:00:
> > vandmand <vandmandx@lovelettersx.dk> wrote:

> >>Hvad er jeres erfaringer med COMX oppetider på såvel Internet som
> >>telefonidelen?
> >
> > Du må gerne spørge deres sælgere hvad det var der skete i Taastrupgaard.
>
> Hvad skete der da?
> Og jeg kan da godt fortælle hvad der skete, da TDC skulle lave
> internetopkobling på Grønjordskollegiet.
Ellers tak, jeg har lige haft en dårlig oplevelse med TDC Kabel TV, der
overtog kabel-TV i Dalgas Have (482 enheder). De sendte tilmeldinger ud
midt i juli med 14 dages svarfrist. Det ligner en firma, der ikke vil
have kunder. Måske skulle de huske at låse døren og slukke for
telefonen.


> På jævnt dansk: Der findes skræmmende historie i alle firmaer.
Nemlig, det er bare ikke dem der bliver brugt som cases.
Grønhjortkollegiet er ca. på samme antal enheder som Taastrupgaard
(957).
ComX skulle være totalleverandør (TV, telefon, isp) i Taastrupgaard og
havde ret svært ved at levere varen. Nu er beboerne i Taastrupgaard ikke
studerende og nogle af dem er måske det man kalder for funktionelle
analphabeter. Især i sådan en situation viser det sig hvor dygtig
leverandøren er til håndtere problemerne.
Jeg ved ikke præcis hvad der gik galt. Men de ting der gik galt kender
ComX og ved at spørge dem hvad der gik galt, bliver de selv opmærksom på
tingene og hjælper jer og demselv at undgå de samme fejl.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Martin Schultz (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 14-09-05 12:52

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> skrev 2005-09-13:
> Jeg ved ikke præcis hvad der gik galt.

Er det så ikke nogen ret useriøse påstande du kommer med?

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Sebastian (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 16-09-05 19:29

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Sebastian <thorfinn@ofir.dk> skrev 2005-09-13:
> > Jeg ved ikke præcis hvad der gik galt.


> Er det så ikke nogen ret useriøse påstande du kommer med?
Mit påstand er bare at ComX kunne havde håndteret både teknikken og
kommunikationen til beboerne bedre.
Jeg ved ikke præcis ved hvad der gik galt i teknikken. Jeg er hverken
ekspert i Cisco, HP eller hvadsomhelstfirma switche og aktiv
netværksudstyr. Hvis jeg var i stand til at yde dem teknisk assistance
med deres netværksgrej vil jeg arbejde med assistance at netværk. Det
gør jeg ikke.

Der hvor jeg ved at der gik noget galt var i kommunikation med beboerne.
Og mit påstand er at kommunikationen bristede.
Nogle beboer vil bare se fjernsyn og det gør du ud fra
- stil kassen op
- sæt lysnet stik i stikkontakt
- sæt antennestik i antennestik
tænd og zap - ikke noget med digital og personlig programguide og jeg
skal komme efter dig. Det skal bare virke.

Igen: jeg påstår ikke at ComX ikke kan magte en kompleks
netværksarkitektur med 1000 boliger og mere. Men hvis jeg interesserede
mig nærmere at entrere med ComX vil jeg lige spørge dem hvad de har lært
i Taastrupgaard. Hvis de kan påpege nogle faldgruber og mistelpile der
venter mig og min netværksforening vil jeg da glædelig tage den viden
imod.


hilsen


--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Benny Amorsen (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 17-09-05 10:21

>>>>> "S" == Sebastian <thorfinn@ofir.dk> writes:

S> Der hvor jeg ved at der gik noget galt var i kommunikation med
S> beboerne. Og mit påstand er at kommunikationen bristede. Nogle
S> beboer vil bare se fjernsyn og det gør du ud fra - stil kassen op -
S> sæt lysnet stik i stikkontakt - sæt antennestik i antennestik tænd
S> og zap - ikke noget med digital og personlig programguide og jeg
S> skal komme efter dig. Det skal bare virke.

Det kan du godt glemme. Det ville kræve at dekoder-boksen dekodede
alle kanaler samtidigt -- dekoder-boksen kan ikke vide at fjernsynet
skifter kanal.

Fjernsyn-over-IP bliver ikke simplere end f.eks. digitalt satellit-TV
eller Selector.


/Benny


Martin Schultz (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 19-09-05 08:48

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> skrev 2005-09-16:
> Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:
>
>> Sebastian <thorfinn@ofir.dk> skrev 2005-09-13:
>> > Jeg ved ikke præcis hvad der gik galt.
>
>
>> Er det så ikke nogen ret useriøse påstande du kommer med?
> Mit påstand er bare at ComX kunne havde håndteret både teknikken og
> kommunikationen til beboerne bedre.
> Jeg ved ikke præcis ved hvad der gik galt i teknikken. Jeg er hverken
> ekspert i Cisco, HP eller hvadsomhelstfirma switche og aktiv
> netværksudstyr. Hvis jeg var i stand til at yde dem teknisk assistance
> med deres netværksgrej vil jeg arbejde med assistance at netværk. Det
> gør jeg ikke.
>
> Der hvor jeg ved at der gik noget galt var i kommunikation med beboerne.
> Og mit påstand er at kommunikationen bristede.
> Nogle beboer vil bare se fjernsyn og det gør du ud fra
> - stil kassen op
> - sæt lysnet stik i stikkontakt
> - sæt antennestik i antennestik
> tænd og zap - ikke noget med digital og personlig programguide og jeg
> skal komme efter dig. Det skal bare virke.
>
> Igen: jeg påstår ikke at ComX ikke kan magte en kompleks
> netværksarkitektur med 1000 boliger og mere. Men hvis jeg interesserede
> mig nærmere at entrere med ComX vil jeg lige spørge dem hvad de har lært
> i Taastrupgaard. Hvis de kan påpege nogle faldgruber og mistelpile der
> venter mig og min netværksforening vil jeg da glædelig tage den viden
> imod.

Og hvad er det comx gjorde forkert her? Du oplyser intet...

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste