Googel news uden automatis ">" foran svar.
Fra : C Howard

Dato : 09-09-05 07:20

Jeg har oplevet at dem der bruger Googel news får jeg ikke automatisk ">"
foran når jeg svare deres indlæg.

Jeg er kommet frem til at deres indlæg er sendt i Quoted Printab i følge den
anden tråd.

Hvem har fejlen?
Får der må vel være en standart.

Jeg mener at min Outlook Express som jeg altid har brugt siden 1996 må køre
standarten, der har aldrig været de store problemer før, har da stødt på
enkelt i gennem de sidste 10 år med samme problem hvor de må have sendt i
Quoted Printab hvor andre bruger også har brokket sig.

Carsten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-05 09:03

C Howard skrev:

> Jeg er kommet frem til at deres indlæg er sendt i Quoted
> Printab i følge den anden tråd.
>
> Hvem har fejlen?
> Får der må vel være en standart.

I første omgang er aben hos Microsoft - QP er en etableret
standard, og det er en fejl når Outlook Express ikke kan citere QP-
indlæg korrekt.

Men Google begår også en fejl ved at sende i QP. Der har vist altid
været problemer med QP i usenetgrupper - OE-fejlen er i hvert fald
meget gammel. Det er dog muligt at Google vælger at sende i QP
fordi alternativet (at sende i 8-bit) kan give problemer i andre
egne af verden, hvor newsserverne ikke kan håndtere det.

> Jeg mener at min Outlook Express som jeg altid har brugt siden
> 1996 må køre standarten,

Det er nu ikke korrekt. OE har faktisk haft temmelig mange
problemer med at følge de vedtagne standarder - bl.a. mht.
ombrydning af citater, håndtering af svarpræfiks, angivelse af
newslinks m.m. En del fejl er blevet rettet i de seneste versioner,
men det kan stadig anbefales at bruge Quotefix-programmet, der
retter op på en del OE-svagheder (bl.a. det problem du sidder med
nu).

OE-Quotefix: <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
NB: Programmet er gratis og der findes en dansk sprogpakke til det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-09-05 10:37

"C Howard" <c.howard@get2net.dk> mælte sligt:

> [...]
>foran når jeg svare deres indlæg.
>
>Jeg er kommet frem til at deres indlæg er sendt i Quoted Printab i følge den

Fejlen ligger hos Microsoft. Der har været utallige problemer med, at OE
ikke understøtter vedtagne internetstandarder og problemet med manglende
citationstegn ved svar på quoted-printable-indlæg er blot ét af dem. Det
er utroligt, at de ikke har rettet det endnu.

Problemet bliver ikke mindre af, at OE-brugere ofte tror, at det er alle
andre, der skal rette sig ind efter OEs defekter og ændre *deres*
opsætning. Jeg tænker ikke her på dit indlæg, men på utallige andre
gange, hvor OE-brugere uden synderlig teknisk indsigt har insisteret på,
at fejlen måtte ligge hos de folk, hvis klienter sendte i QP. De andre
newsreadere, jeg har prøvet, har ikke haft noget problem med at anføre
citationstegn ved svar på QP-indlæg.

/Rasmus
--
"Du kan bli min venn, eg kan bli din, / hvis det viser seg at du passer inn,
For me har regla som du må følga. / Du kan bli min venn og eg kan bli din.