Kraftigste grafikkort med passiv køling?
Fra : Sven

Dato : 09-09-05 21:58

Hej.
jeg har i dag hjulpet en bekendt med at samle en ny PC, og han havde bl.a.
købt et ASUS N6600 Extreme, et geforce 6600 som er passivt kølet, hvilket jo
vil sige 0 db
Hvor krafig grafikkort kan man købe, der er kølet på denne måde? (Evt. vha
heatpipes)

Sven

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 10-09-05 07:52

"Sven" <nogen@med.ca> wrote in message
> [...]
> jo vil sige 0 db
> Hvor krafig grafikkort kan man købe, der er kølet på denne måde? (Evt. vha

Jeg ved ikke hvor hurtigt det er men man kan få nogle X700 kort med passiv
køling, fx
http://www.multimediabutikken.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=4254

Fra : Marni

Dato : 16-09-05 02:21

Nvidia 7800 med vandkøling?
En bekendt har brugt et 6800GT med vandkøling i et halvt års tid.
Han smiler stadigvæk

Martin.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 16-09-05 17:03

"Marni" <martin@hotmail.com> wrote in message
> Nvidia 7800 med vandkøling?
> En bekendt har brugt et 6800GT med vandkøling i et halvt års tid.
> Han smiler stadigvæk

Vandkøling er ikke det samme som passiv køling.

/u

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-09-05 08:57

On Fri, 16 Sep 2005 18:02:58 +0200, Ulrik Løye <ulrik@loye.net> wrote:

> "Marni" <martin@hotmail.com> wrote in message
>
> Vandkøling er ikke det samme som passiv køling.
>
> /u

Det er jo rigtigt. Men hvis man allerede har et køleloop til cpuen og
sætter gpuen til også. Så tilfører det jo ikke systemet nogen form for
støj. Langt de fleste ordenligt væskekøle systemer kan sagtens klare at
køle en gpu også.

/Thomas

Fra : Poul Kaasing

Dato : 22-09-05 18:33

Jeg har et 6800GT med passiv køling, og det fungerer fint. Bruger det dog
ikke til spil, men til HTPC, hvilket dog også er krævende når materialet er
HDTV.

/Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-05 10:19

Poul Kaasing wrote:
> Jeg har et 6800GT med passiv køling, og det fungerer fint. Bruger det
> dog ikke til spil, men til HTPC, hvilket dog også er krævende når
> materialet er HDTV.

Du har vel ikke et link?

Fra : Marni

Dato : 23-09-05 04:36

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> wrote in message

> Vandkøling er ikke det samme som passiv køling.

Nemlig. Det er meget bedre virkende. Og siger så tilfældigvis
ikke noget. Næsten ligesom passiv køling.

Martin.