RADEON X850 XT på agp x4
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 09-09-05 17:31

Hejsa..

Ville der være noget stort performace tab ved at køre dette kort på en
maskine der kun kan køre agp x4 ?

Mvh

Jan V

Fra : Hans

Dato : 09-09-05 17:45

Jan Vilhelmsen wrote:
> Hejsa..
>
> Ville der være noget stort performace tab ved at køre dette kort på en
> maskine der kun kan køre agp x4 ?

Ikke meget, men du bør nok lige fortælle os hvilken CPU der sidder i
maskinen, da den måske ikke er hurtig nok til at "fodre" grafikkortet, og i
såfald vil det være spild af penge.

Hans

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 09-09-05 17:57

Har en 3ghz p4, det er vel godt nok ?

mvh

Jan

Fra : Hans

Dato : 09-09-05 18:05

Jan Vilhelmsen wrote:
> Har en 3ghz p4, det er vel godt nok ?

Det er fint nok, og så helst ikke mindre end 1GB ram.

Hans

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-09-05 17:46

Jan Vilhelmsen wrote:
> Hejsa..
>
> Ville der være noget stort performace tab ved at køre dette kort på en
> maskine der kun kan køre agp x4 ?

Nej - ikke hvis man skal tro den generelle holdning her i gruppen.
Spørgsmålet bliver stillet ofte og der bliver så henvist til tests der
viser at forskellen er minimal. Jeg har desværre ikke lige nogen links
på hånden.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kim Frandsen

Dato : 10-09-05 15:57

Hej,

jeg troede RADEON X850XT var et PCI-E kort?
Men jeg har et radeon 9800xt og jeg vil sige jeg har stort performancetab
ved at køre det på et agp 4x bundkort, istedet for et agp8x.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-09-05 00:14

> jeg troede RADEON X850XT var et PCI-E kort?
> Men jeg har et radeon 9800xt og jeg vil sige jeg har stort performancetab
> ved at køre det på et agp 4x bundkort, istedet for et agp8x.

Hvor "stort"?

Jeg kan huske en som vistnok testede med et 9800 Pro hvor forskellen var
1-2%...
Ved mit 9700 Pro er det noget lignende.

Brian