Andet multimedie
bentjuul 3670
Kopiere layer effekt i PS CS2
Fra : Koeffe

Dato : 09-09-05 21:20

I det gamle Photoshop CS kunne man uden problemer kopiere en
layer effekt (jeg kan dog ikke lige huske hvordan). Men jeg
kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan man gør. Kan man
virkelig ikke i 2'eren?

--
Koeffe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-09-05 22:02

Koeffe skrev:

> I det gamle Photoshop CS kunne man uden problemer kopiere en
> layer effekt (jeg kan dog ikke lige huske hvordan). Men jeg
> kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan man gør. Kan man
> virkelig ikke i 2'eren?

Hvis du ønsker at kopiere effekten over på et andet lag, kan du
med Alt-tasten trykket ned, tage ved det lille f ud for laget
i lagpaletten og trække den ned eller op på det ønskede lag.
Det kopierer samtlige lageffekter (eller lagtyper, om man vil),
hvis du har valgt at tilføje flere til laget.

Du kan også højreklikke (eller Ctrl + klikke, hvis du sidder
med en Mac uden højrekliksmus) på f'et, vælge 'Copy Layer Style',
højreklikke på det lag, du ønsker effekten tilføjet til og vælge
'Paste Layer Style' (det kunne du også i tidligere udgaver).
Det vil også kopiere samtlige lageffekter, hvis du har tilføjet
flere til laget.

Hvis man har tilføjet flere lageffekter til et lag, men kun ønsker
at kopiere en enkelt af dem til et andet lag, så kan man i
tidligere versioner klikke på pilen ud for f'et for at folde sine
lageffekter ud, og blot trække og slippe den ønskede effekt for at
kopiere den til et andet lag. Hvis man vil gøre det samme i CS2,
skal man have både Alt og Shift-tasten trykket ned, når man tager
ved effekten.

--
Hilsen
Madsen