Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til print af billedeoversigt?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-09-05 18:39

Findes der et godt og gerne gratis program, som kan lave oversigt over
billeder i stil med contact sheet i Photoshop og Windows XPs egen print
funktion?
Mit problem er at filerne er store så det tager lang tid at genere printene,
og Photoshop laver flere dokumenter, når der ikke kan være flere billeder på
arket - det tager tid at printe hver enkelt ark. Funktionen i Windows XP er
fin, men når den skal printe 50-100 billeder der hver fylder omkring 60 MB
så dør printjobbet undervejs.
Jeg havde sådan noget som Irfanview eller Acdsee i tankerne - men ved ikke
hvilket program der egner sig bedst. Det skal kunne håndtere tif, eps og psd
filer. Og det må gerne sætte filnavnet under hvert enkelt billede.

Om det er til Mac eller PC platform er underordnet.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 08-09-05 19:36

http://picasa.google.com/index.html

Mvh
Anders

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 08-09-05 19:57

".°o.O Thomas O.o°." skrev
> Findes der et godt og gerne gratis program, som kan lave oversigt over
> billeder i stil med contact sheet i Photoshop og Windows XPs egen print
> funktion?

IrfanView
Menu "File\Thumbnails"
I vinduet "IrfanView Thumbnails"
Vælg f.eks. alle billeder med Control A
Menu "File\Create contact sheet from selected thumbs..."
I vinduet "Create Contact Sheet"
Vælg mellem "Print all pages" eller
"Save all pages"

Der er i øvrigt mange muligheder for at skræddersy
- Filnavn , exif info, mappe, etc.
- størrelse
- font
- osv...

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-09-05 07:46

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Der er i øvrigt mange muligheder for at skræddersy
> - Filnavn , exif info, mappe, etc.
> - størrelse
> - font
> - osv...

Det ser fint ud, men når jeg printer, så får jeg kun den første side ud i
farver Nu gemmer jeg som jpg og printer fra XPs egen print funktion.

--
http://www.lalala.dk - Dolph den lyseblå flodhest