Parkering på privat fællesvej
Fra : Peter

Dato : 07-09-05 20:02

Hej Gruppe,

Spørgsmål vedrørende privat fælles vej.

Jeg har ud for mit hus et stykke fortov og vej jeg som husejer skal holde.
Det har altid været således at hver husejer har parkeret ud for sit eget
areal, og der har ikke været nogle problemer.

Efterhånden har alle fået flere biler og nu kommer problemet.

Ud for mit hus er der plads til 2 biler, min egen og en til hvis jeg får en
gæst. Men en af mine naboer parkerer konsekvent på min "gæste parkering" og
det er meget frustrerende.

Hvad rettigheder har man ( med hensyn til parkering ud for sit eget hus) når
man bor på en privat fællesvej, for man har jo en del pligter, og så må man
jo også have nogle rettigheder.

Hilsen

Peter

Fra : Søren G

Dato : 08-09-05 08:23

"Peter" <Peter@and.dk> wrote in message
> [...]
når
> man bor på en privat fællesvej, for man har jo en del pligter, og så må

Det er en privat fællesvej, så du ejer vel ikke stykket udenfor dit eget
hus, men en % del af vejen (sammen med de andre vej-ejerere). Dermed kan du
vel ikke påråbe dig at vejen udenfor dit hus er det stykke vej DU ejer, så
den bliver nok svær.

Men prøv at kigge i lokalplanen og se om der ikke står noget om at man skal
have parkeringsplads til 1½ bil eller lign. på sin grund. Det mener jeg står
i lokalplanen der dækker "mit" villakvarter.

Fortovet skal du holde om det er en privat fællesvej eller ej.

Men der er der ikke nogle umiddelbare ekstra fordele ved privat fællesvej,
hvis det er det du fisker efter.

--
Søren

Fra : per christoffersen

Dato : 09-09-05 08:04

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> Men der er der ikke nogle umiddelbare ekstra fordele ved privat fællesvej,
> hvis det er det du fisker efter.

Så vidt jeg husker kan man på private fællesveje selv fastsætte
parkeringsregler. Men det skal selvfølgelig gøres på vejen som et hele.

/Per

Fra : Jens B

Dato : 09-09-05 07:45

Peter wrote:
> [...]
> hus) når man bor på en privat fællesvej, for man har jo en del
> pligter, og så må man jo også have nogle rettigheder.

Hvad

tror

du

selv