/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Prøvekørsel
Fra : Ukendt


Dato : 07-09-05 18:31

Hej NG

Jeg er ved at tage motorcykel kørekort og har fundet en mc jeg gerne vil
købe. Men inden jeg køber den vil jeg naturligvis gerne prøvekøre den. Er
heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.

Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en
bil bagved for at tage en tur derpå.


Mvh Søren Wagner




 
 
BJ (07-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-09-05 18:34


"Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba [flue] dk> skrev i en meddelelse
news:431f23d0$0$258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Er der en særregl for prøvekørsel,

Nej, du skal have gyldigt førebevis for at føre en MC/bil osv. på offentlig
vej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Anders Christensen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 07-09-05 18:34

Cacba wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er ved at tage motorcykel kørekort og har fundet en mc jeg gerne vil
> købe. Men inden jeg køber den vil jeg naturligvis gerne prøvekøre den. Er
> heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.
>
> Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en
> bil bagved for at tage en tur derpå.

Du får næppe en prøvekørsel hos en forhandler uden gyldigt kørekort...

For biler gælder der særlige regler om indretning for at de kan bruges
som skolevogne, det gælder næppe motorcykler.
Prøv at spørge sælger og din kørerlærer om det kan lade sig gøre.
Bemærk dog at der eventuelt kan være forsikringsmæssige problemer
forbundet med eventuelle skader.


--
Mvh Anders Christensen

bem (08-09-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 08-09-05 09:54


"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:431f2489$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Cacba wrote:
> > Hej NG
> >
> > Jeg er ved at tage motorcykel kørekort og har fundet en mc jeg gerne vil
> > købe. Men inden jeg køber den vil jeg naturligvis gerne prøvekøre den.
Er
> > heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.
> >
> > Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i
en
> > bil bagved for at tage en tur derpå.

En kørelærers MC er godkendt til øvelseskørsel - det er en almindelig privat
MC ikke, derfor kan det ikke lade sig gøre.

> Du får næppe en prøvekørsel hos en forhandler uden gyldigt kørekort...

Hos langt de fleste forhandlere, kan man ikke engang få en prøvekørsel af en
ny motorcykel overhovedet - kørekort eller ej. Man skal altså investere
omkring 200.000 kr. i en MC, som man aldrig har kørt på. Det er helt til
grin..

/Bo



Henrik Madsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 07-09-05 18:37

On Wed, 7 Sep 2005 19:30:58 +0200, "Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba
[flue] dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg er ved at tage motorcykel kørekort og har fundet en mc jeg gerne vil
>købe. Men inden jeg køber den vil jeg naturligvis gerne prøvekøre den. Er
>heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.
>
>Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en
>bil bagved for at tage en tur derpå.

Hej

Hvis jeg ikke tager grumme meget fejl så har kørelæreren en speciel
forsikring der er dyrere på den/de MC'er han bruger til undervisning.

Hvis jeg ikke tager grueligt fejl må den maskine du påtænker at købe
slet ikke føres af en person uden førerret pga. at den forsikring som
sælger har ikke vil dække for dig hvis det går galt.

Eneste alternativ jeg kan se er hvis du f.eks kan aftale med køber at
han kører den til et køreteknisk anlæg og kørelæreren så får lidt
knaster for at lade dig køre et par omgange på den lukkede bane uden
andre er til stede på banen.. (Eller en anden lukket bane)..

Henrik

Ukendt (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-09-05 21:16




> Hvis jeg ikke tager grumme meget fejl så har kørelæreren en speciel
> forsikring der er dyrere på den/de MC'er han bruger til undervisning.

Ja, det lyder meget sansynligt

> Hvis jeg ikke tager grueligt fejl må den maskine du påtænker at købe
> slet ikke føres af en person uden førerret pga. at den forsikring som
> sælger har ikke vil dække for dig hvis det går galt.


> Eneste alternativ jeg kan se er hvis du f.eks kan aftale med køber at
> han kører den til et køreteknisk anlæg og kørelæreren så får lidt
> knaster for at lade dig køre et par omgange på den lukkede bane uden
> andre er til stede på banen.. (Eller en anden lukket bane)..

Ja, desværre dukker forsikringsproblemet op. Så bliver nok nød til at
vente
og se hvor vidt jeg kan få den på hånden. Ville bare være ærgeligt hvis
den
ryger lige inden jeg har mulighed for at prøve den.


Mvh Søren Wagner




ebbeh@mail1.stofanet~ (08-09-2005)
Kommentar
Fra : ebbeh@mail1.stofanet~


Dato : 08-09-05 16:31

On Wed, 7 Sep 2005 22:16:21 +0200, "Cacba" <me [Snablet Æ-e]
cacba [flue] dk> wrote:

>
>Ja, desværre dukker forsikringsproblemet op. Så bliver nok nød til at
>vente
>og se hvor vidt jeg kan få den på hånden. Ville bare være ærgeligt hvis
>den
>ryger lige inden jeg har mulighed for at prøve den.
>
>
>Mvh Søren Wagner
>
>
Jeg undrer mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad
mvh Ebbe

Ukendt (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-05 20:14


<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:m3m0i190i962t5r1kmesng4j07rssegmhj@4ax.com...
> Jeg undrer mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
> til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
> Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad


Og hvad kan man bruge den til? Der er ikke 2 mennesker i denne verden der
har samme forhold til den samme mc, og det er kun ved selv, at prøve man
finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.

--
Mvh.
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75




ebbeh@mail1.stofanet~ (09-09-2005)
Kommentar
Fra : ebbeh@mail1.stofanet~


Dato : 09-09-05 09:13

On Thu, 8 Sep 2005 21:14:13 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk>
wrote:

>
>
>Og hvad kan man bruge den til? Der er ikke 2 mennesker i denne verden der
>har samme forhold til den samme mc, og det er kun ved selv, at prøve man
>finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
>forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.


En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.
Prøv at se bilister, de fleste er ikke i stand til at bedømme, om
en bil er under eller overstyret, hvilket har emorm betydning for
køreegnskaberne.
mvh Ebbe

Frank E. N. Stein (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 10-09-05 18:38

On Fri, 09 Sep 2005 10:13:28 +0200, ebbeh wrote:

>>Og hvad kan man bruge den til? Der er ikke 2 mennesker i denne verden der
>>har samme forhold til den samme mc, og det er kun ved selv, at prøve man
>>finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
>>forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.
>
>
> En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
> af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.

De fleste nybegyndere vil nu godt kunne mærke om de sidder godt,
gearskiftet er ordentligt, om den bremser skævt osv.

--
MVH
osv...



Tommy Fer (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 12-09-05 21:05

Frank E. N. Stein skrev:
> On Fri, 09 Sep 2005 10:13:28 +0200, ebbeh wrote:
>
>
>>>Og hvad kan man bruge den til? Der er ikke 2 mennesker i denne verden der
>>>har samme forhold til den samme mc, og det er kun ved selv, at prøve man
>>>finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
>>>forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.
>>
>>
>>En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
>>af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.
>
>
> De fleste nybegyndere vil nu godt kunne mærke om de sidder godt,
> gearskiftet er ordentligt, om den bremser skævt osv.
>

Ved godt det er helt OT, men hvordan faen bremser en MC skævt ??

mvh Tommy Fer

Frank E. N. Stein (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 12-09-05 22:41

On Mon, 12 Sep 2005 22:04:32 +0200, Tommy Fer wrote:

>>>En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
>>>af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.
>>
>>
>> De fleste nybegyndere vil nu godt kunne mærke om de sidder godt,
>> gearskiftet er ordentligt, om den bremser skævt osv.
>>
>
> Ved godt det er helt OT, men hvordan faen bremser en MC skævt ??

Prøv at læse lidt mere af indlægget jeg svarede på.
--
MVH
osv...



Ukendt (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-09-05 19:14

r mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
> til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
> Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad

Det er en demomodel med fejl. Motoren skulle være monteret direkte på stel,
uden gummiopgæng. Det resulterer i rystelser ved bestemte hastigheder. Det
er hvad jeg er blevet oplyst om, og det er jeg rimelig sikker på at jeg
hurtig kan bedømme om det er noget jeg vil kunne leve med, eller ej. (har
også kørt på 2 hjul de sidste år, derved har jeg også fået en del følelsemed
sådan en maskine, dog i mindre størrelse).

/Cacba



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste