tidsbegrænset ansættelse - kontrakt
Fra : Krugmeister

Dato : 06-09-05 22:24

Jeg har fået et nyt studiejob og har i den forbindelse fået en
tidsbegrænset ansættelsesaftale, og har i den forbindelse fundet
nogle forhold jeg undrer mig lidt over. Jeg arbejder gnst. 15 om ugen
og det er typisk studenter kontorarbejde. Dertil jeg har fået
tilkendegivet at jeg kan arbejde fuldtid efter endt studie.

1) Der står ikke noget om perioden den tidsbegrænsede ansættelse
løber over.

2) Jeg har netop fået den udleveret, men begyndte for 3 mdr. siden (er
der ikke en 1 mdr. grænse.)

3) Der står ikke noget om hvilken kollektive overensstemmelser som
gør sig gældnede

4) Der refereres til funktionærloven i forbindelse med opsigelse (120
dages sygdom på et år), men det er jo en "tidsbegrænset
ansættelsesaftale". Er der andre ting jeg skal være opmærksom på
i forbindelse med denne ansættelsesform, og hvorledes adskiller den
sig fra funktionærloven?

5) Der står ikke noget om opsigelse.

Fra : Peter

Dato : 07-09-05 08:01

"Krugmeister" <tbkj@creators.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

1) Der står ikke noget om perioden den tidsbegrænsede ansættelse
løber over.

PGC: Ja så er den nok ikke rigtig tidsbegrænset .... lyder som en fejl.

2) Jeg har netop fået den udleveret, men begyndte for 3 mdr. siden (er
der ikke en 1 mdr. grænse.)

PGC: Jo. Men vil du gerne gøre dig populær ved at klage over det?

3) Der står ikke noget om hvilken kollektive overensstemmelser som
gør sig gældnede

PGC: Så er der dit job nok ikke omfattet af en kollektiv overenskomst. Det
er der mange jobs, som ikke er.

4) Der refereres til funktionærloven i forbindelse med opsigelse (120
dages sygdom på et år), men det er jo en "tidsbegrænset
ansættelsesaftale".

PGC: Ja, og? Ingen problemer der.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på
i forbindelse med denne ansættelsesform, og hvorledes adskiller den
sig fra funktionærloven?

PGC: Det tror jeg nu ikke. Din ansættelsesform er omfattet af
funktionærloven så jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

5) Der står ikke noget om opsigelse.

PGC: Dumt for arbejdsgiver. Spørg om det ikke er en fejl. Det må de selv
om - det kan komme til at koste i tilfælde af en tvist. Men du er omfattet
af funktionærloven, herunder opsigelsesvarslerne.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel