Reklamation - Anbefalet brev
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 10:30

Hej gruppe,

Hvor længe skal man vente på et svar fra en bilforhandler, når man har
kontaktet denne via et anbefalet brev ?

Jeg tænker her på hvor længe der skal gå, før man går videre med sagen,
f.eks. kontakter en advokat, kører sagen videre i retten .....

David

Fra : Peter

Dato : 05-09-05 10:43

"DrPepper" <.> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Hvor længe skal man vente på et svar fra en bilforhandler, når man har
> kontaktet denne via et anbefalet brev ?

Har du sat en frist? Men typisk 8 til 10 dage. Med mindre der er tale om en
fejl som kræver øjeblikkelig reaktion af hensyn til sælgers
erstatningsansvar.

> Jeg tænker her på hvor længe der skal gå, før man går videre med sagen,
> f.eks. kontakter en advokat, kører sagen videre i retten .....

Du starter lige med en telefonisk eller skriftlig rykker for at høre om de
vil gøre noget ved det - ellers går du til advokat bagefter.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Holst

Dato : 05-09-05 10:58

DrPepper wrote:

> [...]
>
> Jeg tænker her på hvor længe der skal gå, før man går videre med sagen,
> f.eks. kontakter en advokat, kører sagen videre i retten .....

En uge eller to efter min mening. Har du sat en frist i brevet?

Personligt synes jeg, at man burde skrive noget i stil med "såfremt jeg
ikke har hørt fra Dem inden den X. september 2005, overdrages sagen til
en advokat" eller noget i den dur. Det er almindelig høflighed efter min
mening.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 11:23

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke har hørt fra Dem inden den X. september 2005, overdrages sagen til en
> advokat" eller noget i den dur. Det er almindelig høflighed efter min

Ja, jeg burde nok have sat en frist i brevet, men omvendt syntes jeg også
det lyder såtruende på en måde, og jeg er jo et høfligt menneske

Jeg skriver ham en rykker på torsdag, og sender den anbefalet, nu med frist
i, og derefter må jeg tage kontakt til en advokat.

mvh

David

Fra : Peter

Dato : 05-09-05 11:42

"DrPepper" <.> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja, jeg burde nok have sat en frist i brevet, men omvendt syntes jeg også
> det lyder såtruende på en måde, og jeg er jo et høfligt menneske

Sådan er de fleste jo og det er jo fint nok. Ingen skade sket

> Jeg skriver ham en rykker på torsdag, og sender den anbefalet, nu med
> frist i, og derefter må jeg tage kontakt til en advokat.

Du skal altså IKKE sende det anbefalet. Det er spild af penge!

/Peter

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 10:55

"DrPepper" <.>

> [...]
> Jeg tænker her på hvor længe der skal gå, før man går videre med sagen,
> f.eks. kontakter en advokat, kører sagen videre i retten .....

Det kommer noget an på hvad kontakten handler om, en lang række af
klagepunkter, eller et enkelt spørgsmål om økonomi.
Det havde nok været klogt hvis du selv havde fastsat en frist, der gav
forhandleren passende tid til at svare.
F.eks. hvis jeg ikke hører fra dem inden 15/9, vil jeg gå videre med sagen.

mvh
Alex Christensen