FerieKonto regler ?
Fra : Kim

Dato : 01-09-05 17:34

Jeg håber det er den rigtige gruppe.
Jeg har et FerieKonto-bevis på 11,5 dage som
skal bruges i ferieåret 1 maj 2005 til 30 april 2006.

Jeg er pt. arbejdsløs, får dagpenge fra min fagn og
er alene med min datter på 9 år efter en skilsmisse.
Vi har fælles forældremyndighed og datteren har
bopælsadresse hos mig.

På bagsiden af FerieKonto-beviset står der:
Særlige feriehindringer.
Under særlige omstændigheder kan du efter hovedferien
30. september få udbetalt feriepenge uden at holde ferie.
Sæt kryds ved den feriehindring som gælder for dig,
- og så en masse punkter...
bl.a "Hjemmegående"

Hvordan skal "Hjemmegående" tolkes ?

Kan jeg sætte kryds i denne rubrik, da jeg jo er hjemmegående
enlig forældrer med min datter, og få pengene udbetalt, eller
hvordan kan jeg evt forholde mig ?

Jeg har ikke meget lyst til at holde ferie, jeg går jo hjemme
alligevel og sørger for min datter.

Mvh Kim

Fra : L.Støvring

Dato : 01-09-05 17:46

[Klip]

> [...]
> hvordan kan jeg evt forholde mig ?
>
> Jeg har ikke meget lyst til at holde ferie, jeg går jo hjemme

Desværre - du er ikke hjemmegående, du er arbejdssøgende. Hjemmegående er i
den forstand en person uden tilknytning til arbejdsmarkedet.

Mvh.Lisbeth

Fra : Aksel

Dato : 01-09-05 20:06

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan kan jeg evt forholde mig ?
>
> Jeg har ikke meget lyst til at holde ferie, jeg går jo hjemme

Du skal have dit feriekort stemplet i din A-kasse, så kan du få pengene
udbetalt, samtidig stoppes dagpengene for ferieperioden.

Hilsen Aksel