QXL og RKI
Fra : Thomas M

Dato : 30-08-05 10:23

Jeg havde glemt at jeg havde en gammel konto hos QXL, hvorpå jeg skyldte
70,-

Idag har QXL sendt mig en mail, hvor i der står, at balancen på min konto,
nu vil blive overdraget til RKI.

Er det overhovedet noget RKI vil tage seriøst? Jeg er i tvivl om jeg selv
skal tage det seriøst.

Thomas

Fra : Holst

Dato : 30-08-05 10:40

Thomas M wrote:

> [...]
> nu vil blive overdraget til RKI.
>
> Er det overhovedet noget RKI vil tage seriøst? Jeg er i tvivl om jeg selv

Troede ikke, at så små beløb blev registreret. På rki.dk finder jeg:

Når jeg er blevet registreret

Du får altid brev fra RKI med oplysning om, hvem der har indberettet
dig, hvornår og hvordan registreringen bliver slettet.

Gæld ned til 200 kroner må registreres hos RKI.

Hvis du skylder mere end 1.000 kroner, og kreditor har dokumentation
for gælden - for eksempel dom eller skriftlig skylderkendelse - vil
oplysningen om registreringen være tilgængelig for alle RKIs kunder,
hvis du søger kredit.

Din kreditværdighed vil dermed være påvirket, og du vil få svært ved
at få kredit hos de virksomheder, der bruger RKI.

Fra : Jante

Dato : 30-08-05 10:47

"Thomas M" skrev:
> [...]
> nu vil blive overdraget til RKI.
>
> Er det overhovedet noget RKI vil tage seriøst? Jeg er i tvivl om jeg selv

Det er en tom trussel. RKI's nedre beløbsgrænse er kr. 200,- iflg.
http://www.rki.dk/Privat/Home/Registrering/Hvornaar%20maa%20man%20registrere.aspx

Men du bør naturligvis betale, hvad du skylder.

/J

Fra : Kasper Holtze

Dato : 30-08-05 16:23

Jante skrev:

> [...]
> http://www.rki.dk/Privat/Home/Registrering/Hvornaar%20maa%20man%20registrere.aspx
>
> Men du bør naturligvis betale, hvad du skylder.

RKI udfører også inkassovirksomhed. Derfor behøver det på ingen måde
være en tom trussel. At det ikke er muligt at registrere beløb under
200,- kr. er en anden sag.

// Kasper